precies en dat is toch wat de vermoedens zijn over wat in utrecht is gebeurd? En maan nee ik zeg nergens dat alle gelovigen terroristen zijn
En dat mag je vinden. Moeten deze mensen dan maar het land gaan verlaten? Of is het alleen paspoort van 1 vd nationaliteiten inleveren? Denk je dat het gevoel van “trots” op afkomst daarmee afneemt? Dat dit de kloof tussen mensen in de maatschappij oplost? Ik ben vooral benieuwd hoe men dit voor zich ziet? Mijn man mogen ze gerust zijn andere paspoort innemen hoor. Dit gaat hem echt niet meer Nederlander maken.
neee dat zeg ik nergens en dat zeg jij tegen mij dat ik lees wat ik wil lezen.. kijk en zo gaan we dus nergens komen in deze wereld, Terroristen zijn verschrikkelijke mensen die daden doen uit politieke of geloofsovertuiging en daarvoor een hoop moorden plegen op wat voor manier dan ook.. De wereld is verdeeld, en dat is het meest gevaarlijke.. ik praat met mijn buren en met andere mensen met een andere geloofsovertuiging.. ook die delen inderdaad meningen over wat er is gebeurd. ik zeg ook nergens dat ze allemaal slecht zijn alleen degene die achter het tuig gaan staan die dit soort aanslagen plegen ja die mogen van mij oprotten naar het uiterste hoekje van de wereld..
Jij zei in je bericht dat terroristen aanslagen plegen uit geloofsovertuiging, maar zie dat je dit hebt aangepast. Daar reageerde ik op.
ja maar dat is toch zo? ik snap er niks meer van.. wat bedoel je nou ik zeg dat terroristen handelen vanuit een geloofs en/of politieke overtuiging daaruit word opgemaakt dat ik zeg dat alle gelovige terroristen zijn maar dat heb ik nergens gezegt
Dan mag je kiezen. Het meest voor de hand liggend de nationaliteit van het land waarin je opgroeit. Ik zal het altijd raar blijven vinden als iemand zegt: ik ben Nederlander én ...’. In mijn ogen kan dat niet.
Als je nu t Hollands tuig er bij haalt heb je kans dat er weer ruimte is voor een nieuwe discussie. In ben t met je eens dat dat tuig er is, maar met deze uitspraak zullen er weer mensen zich geprikkeld voelen om daar op te reageren. Als je vindt dat er niks bij gehaald mag worden in een discussie als deze (dus geen afkomst, geen dubbele nationaliteit enz) dan ook geen Hollands tuig. Merk je hoe moeilijk t is om niemand te prikkelen in deze discussie? De moslims voelen zich aangesproken, de mensen met een dubbele nationaliteit, de Hollanders omdat er onder hen ook tuig bevindt enz enz.
Een forum is er om discussie te voeren, zolang we dit met respect doen kunnen we ook nog eens van elkaar leren. Jij doet mee aan deze discussie, maar nu ik ineens het woord “Hollands” tuig noem kan dit niet? Kom op zeg!
Dit kan niet altijd. Sommige kunnen hun nationaliteit niet inleveren al kom je het persoonlijk afleveren je paspoort word in sommige landen niet in ontvangst genomen. Dus al wil je dit zo graag het is niet altijd haalbaar.
Ik zeg nergens dat t niet kan. Ik zeg dat t weer een nieuwe discussie op kan leveren omdat een bepaalde doelgroep geprikkeld wordt. Ik geef dan aan hoe moeilijk t is om een discussie als deze te voeren zonder dat je een doelgroep prikkelt. Je reageert wel erg heftig zeg...
Net zoals het raar is dat mensen tegen bijvoorbeeld mijn dochter zeggen. “Jij bent vast niet helemaal Nederlands”. En geloof mij dit gebeurd vaak! Vertel mij hoe moet zij zich voelen? Wie ben jij om te bepalen hoe zei zich moet voelen? Ondanks dat zij hier in Nederland geboren is voelt ze zich verbonden met het vaderland van haar vader. Niet gek haar familie woont daar, we gaan er heen op vakantie. Hier in huis zijn onze beide culturen zichtbaar aanwezig. Of moeten wij dit als ouders maar afschaffen. Lieve dochter, we zijn in Nederland dus je krijgt alleen nog maar stamppot te eten, we draaien alleen maar Nederlandse muziek, je djembe moet de deur uit neem maar een blokfluit. Want je mag je echt alleen maar Nederland voelen! Denk ook maar bij jezelf dat je blank bent! Er is niks Afrikaans aan je dat mag niet, je moet kiezen.
Ik reageer absoluut niet heftig, waarschijnlijk voel jij je aangevallen of vat je het verkeerd op. Ik wil absoluut geen nieuwe discussie aanvoeren, het is nu eenmaal een feit dat er ook “ Hollands” tuig is. Er bevindt zich tuig onder alle bevolkingsgroepen.
Ik voel absoluut niet aangevallen, want ik zeg ook dat t tuig absoluut bestaat. Maar als je dat feit er bij gaat halen kan je daar ook weer reacties op krijgen. Dat lijkt me nou niet echt een toegevoegde waarde hebben. Als mijn zoon iets uithaalt en ik spreek hem daar op aan en hij krijgt daar straf voor, vind ik t ook geen toegevoegde waarde hebben als hij er bij gaat halen dat andere klasgenoten net zo fout zijn omdat ze ook zulke streken uithalen. Dat doet er voor mij helemaal niet toe. Ik spreek hem aan en geloof heus wel dat hij niet de enige is die wat uitvreet. Maar daar hebben we t op dat moment dan niet over omdat dat er niks mee te maken heeft en ook geen invloed heeft op de straf die hij verdiend of wat ik er van vind.
Dan mag je kiezen. Het meest voor de hand liggend de nationaliteit van het land waarin je opgroeit. Ik zal het altijd raar blijven vinden als iemand zegt: ik ben Nederlander én ...’. In mijn ogen kan dat niet.[/QUOTE] Ik kan wel stug blijven zeggen dat ik Nederlandse ben, maar zal er toch keer op keer mee geconfronteerd worden dat ik er niet 100% Nederlands uitzie. Mensen vragen toch regelmatig waar ik vandaan kom, want "jij bent niet helemaal Nederlands he?". Waarom zou ik dat dan moeten ontkennen? Ik ben half Nederlands/ half Spaans en daar ben ik trots op. Hier btw ook dubbele nationaliteit en zie niet in waarom ik dat zou moeten aanpassen, dat maakt mijn identiteit echt niet opeens anders.[/QUOTE]
Ik verdaai je woorden niet. Jij zegt dat de uitspraak “ Hollands tuig” weer voor een nieuwe discussie kan zorgen en dat dit niet gewenst is. En echt ik reageer absoluut niet heftig, zoals ik eerder al zei in denk dat je mijn tekst verkeerd opvat. Dat is het gevaar aan een discussie op een forum, je kan er geen emotie en intonatie aan aflezen.o Mensen worden nu eenmaal gekwetst in welke discussie dan ook er zal altijd iemand zijn die het persoonlijk op vat. Het is toch niet erg om daar opheldering over te vragen, om te verwoorden wat een belaalpde mening misschien met het gevoel van een ander kan doen? Om door te vragen hoe iemand iets ziet? En daar horen vergelijkingen ook bij. En ja dan kan het weer gebeuren dat dit weer tot een andere discussie lijdt. Dat blijkt wel uit dit topic!
Mijn zoon is Nederlands en Brits, en woont sinds vlak na zijn geboorte in Frankrijk. Dat wordt wel vrij lastig dan...