Schietpartij Utrecht

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Riverdale87, 18 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moluks78

Moluks78 Niet meer actief

Ik vind absoluut niet erg om een discussie te voeren. Ook niet over zulk soort zaken.
    Maar er zijn meerdere mensen in dit topic die t niet vinden kunnen dat er door de media bijgehaald wordt dat de dader een Turkse nationaliteit heeft (of een dubbele) want dat doet niks toe of af aan deze vreselijke situatie. Volgens mij was jij degene die dat ook echt niet vind kunnen.
    Dat mag, heb ik verder geen probleem mee.
    Maar weer anderen vinden t weer geen toegevoegde waarde hebben als er Hollands tuig bij gehaald wordt.
    Vandaar dat ik reageerde.

2. qwerty123

qwerty123 Fanatiek lid

16 nov 2015
    1.569
    902
    113
    NULL
    NULL
    Baudet komt ook te laat bij de herdenking voor de slachtoffers. Vind dat niet netjes

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik heb gezegd dat het MIJN mening is dat ik een dubbele nationaliteit niet met het gebeuren te maken heeft. Dit betekend niet dat dit niet mag worden besproken. Prima dat men dit wil doen, IK zie het alleen anders.

Moluks78 vindt dit leuk.
  4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nee, 3 nationaliteiten, das logisch...

5. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Ik denk niet dat een terrorist iets doet uit het geloof, maar vooral het geloof misbruikt voor hun eigen gewin/macht enz
    Is het nu de Islam die misbruikt wordt door IS, was zo waren het vroeger de kruistochten waarvoor het christendom werd misbruikt.

Damali, lies276, Zara75 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Dus mijn broer die naar Australië is verhuisd en inmiddels ook een Australisch paspoort heeft, moet zijn NL paspoort maar opgeven ondanks dat hij hier is geboren, opgegroeid en 25 jaar heeft gewoond?

Manana, Zoe123, Zara75 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Serieus, gaan we nu dit topic gebruiken om een hele discussie te voeren?
    Wat een gezeur om dubbele nationaliteiten zeg.
    We kunnen ons beter druk maken hoe we deze dingen kunnen voorkomen. En daar hebben die (dubbele) nationaliteiten niets mee te maken hoor.

littlemunchkin, Aszz, Kleintjuh85 en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Nee, twee. We hebben niet de Franse nationaliteit. Is ook niet nodig.

9. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Maar waarom kan dat niet?

Je kunt je zelfs beide geslachten voelen als mensen, maar voelen horen bij 2 plekjes op deze bol die toevallig een andere naam hebben gekregen kan niet?

En spreek je weleens met Nederlanders (kijk, zo worden ze hier dus ook genoemd he!) die al jaren in andere landen wonen? Waarom denk je dat in Australië na 10tallen jaren ook nog steeds Nederlandse kinderen zondags NLse les krijgen en Sinterklaas vieren? Ook kinderen daar geboren. Incl het krijgen van NLse paspoort bij de geboorte.

Queen, littlemunchkin, Whysteria en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Ik vind dat dus heel lastig, mijn zusjes zijn in Nederland geboren maar wonen al vanaf hun 2e in Frankrijk ze hebben een Nederlands paspoort maar ook een Frans paspoort. Ze spreken Nederlands en Frans. Ik vind dat ze Nederlands maar ook zeker Frans zijn, echte wereld meiden. Mijn broertje is in Frankrijk geboren en heeft alleen een Frans paspoort een echte Franse jongen en absoluut niets Nederlands aan behalve de familie die in Nederland woont heeft hij niks met Nederland. Ik zie mijn zusjes nog wel eens op volwassen leeftijd terug verhuizen naar Nederland moeten ze dan maar hun Nederlandse paspoort inleveren omdat hun ouders besloten in Frankrijk te gaan wonen?

Whysteria vindt dit leuk.
  11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ja hoor, ik heb familie in Australië, nieuw zeeland, Canada en Amerika (van zowel eigen kant als partner) en heb dus zelf ik Indonesië gewoond. En dat vind ik net zo krom. Ik heb toch ook nergens gezegd dat mijn visie alleen de ene kant op werkt.
    Waarom zou iemand die al 40 jaar elders woont nog mee moeten kunnen stemmen voor verkiezingen in een land waar ze nooit komen of zelfs nog nooit geweest zijn? Waarom laten we het toe dat regeringen uit andere landen nog invloed kunnen uitoefenen op mensen die al 10tallen jaren elders wonen? Etc etc.

Athina vindt dit leuk.
  12. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

@Beheer kunnen jullie dit topic misschien opsplitsen in 2 delen?

13. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wat een ontzettend zielig figuur is die Wilders zeg. #slotdebat.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Praat mij bij;)
    Ik viel in bij de uitleg.

15. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.949
    113
    Vrouw
    Ik heb een tijdje in nieuw Zeeland gewoond. In het dorp waar ik woonde zat een hele Nederlandse enclave! In de plaatselijke supermarkt verkochten ze hagelslag :D. Een Nederlands en nieuw- Zeelands hart.

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Een terrorist is een persoon die door het plegen van (of dreigen met) geweld gericht op mensen of tegen de maatschappij politieke veranderingen af probeert te dwingen of probeert vrees aan te jagen bij de bevolking.

Het ontwrichten van de maatschappij hoort daar bijvoorbeeld ook bij. Een terrorist handeld zeker niet altijd vanuit het geloof. Zie wetboek van strafrecht:

Onder terroristisch oogmerk wordt verstaan het oogmerk om de bevolking of een deel der bevolking van een land ernstige vrees aan te jagen,

dan wel een overheid of internationale organisatie wederrechtelijk te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden,

dan wel de fundamentele politieke, constitutionele, economische of sociale structuren van een land of een internationale organisatie ernstig te ontwrichten of te vernietigen.”

Ook als iemand handeld vanuit bijvoorbeeld dierenactivisme kan dit geschaald worden onder terrorisme. Dat een terrorist altijd handeld vanuit geloof is niet waar.

Als jij denkt: ik wil heel Nederland op zijn kop zetten en ik ga daarom een bom op de Dam in Amsterdam afsteken, dan kan dat ook al geschaald worden onder terrorisme. Puur door het oogmerk om de bevolking ernstige vrees aan te jagen.

Athina vindt dit leuk.
  17. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hij vond dat Rutte en zo daar wel heel aangeslagen konden doen, maar het was hun eigen schuld door het vrijlaten van de verdachte en het immigratiebeleid. En dat tijdens het moment van stil staan bij de gebeurtenissen van gisteren.

Rutte refereerde er nog naar bij zijn debat.

18. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.949
    113
    Vrouw
    Dit klopt niet!
    Edit, ik zie dat iemand anders al uitleg heeft gegeven..

19. tuc

tuc Niet meer actief

:cool: kansloos weer. Ja hoorde opmerking van Rutte maar kon het niet helemaal plaatsen. Tnx!

20. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.277
    2.978
    113
    Het is handiger als degenen die off topic willen praten een ander topic starten. Dan kunnen we hier bij het onderwerp blijven.

Deel Deze Pagina