Ook hier in Amersfoort kregen we een mail van school dat de kinderen niet zelfstandig naar huis mogen, maar opgehaald moeten worden. En dat is zelfs niet eens in Utrecht zelf. Wat een impact heeft dit zeg!!
Ja ik hoorde het net. Maar stond toen nog niet bevestigd. Joh echt een 0800 nr kan je bellen als je hem ziet. wat dacht je van 112
Ja en daarom waarschijnlijk een speciaal nr voor een opsporingslijn, om te voorkomen dat 3.000 mensen dadelijk 112 gaan bellen en deze niet bereikbaar is voor andere telefoontjes.
Pffff sterkte iedereen in urtecht en omgeving! Ik krijg hier echt de kriebels van Wanneer houdt het een keer op.......
wij wonen vlakbij utrecht en moesten de kinderen inderdaad op komen halen.. ze mochten niet zelfsstandig naar huis en we worden nog bericht
Wij wonen in een “buitenwijk” van de gemeente utrecht. De kindjes moeten bij ons nog op school blijven en de school is nog dicht. Ik kan niet wachten om mijn zoon straks weer even goed vast te houden. Heftig dit hoor!
Dat 0800 nr dat ben ik altwee vergeten maar goed. Ik lees nu ook dat er een vrouw is doodgeschoten en dat het ook kan lijken op een schietpartij in de relationele sfeer. De man is ook opgepakt en heeft voor de rechtbank moeten verschijnen voor een verkrachting. Dit was nog maar hel recent volgens het parool. Het is allemaal zwaar speculeren natuurlijk. Ik hoop het bijna... Wat een idioterie.
Wij wonen ook in Amersfoort. Moesten ook dochter uit de klas ophalen vanmiddag. Geen BSO vandaag. Gelukkig geen probleem voor mij, ik ben thuis vandaag. Helaas is dochter wel e.e.a. verteld over de situatie, groep 1. Ben ik eigenlijk niet blij mee. Ze is pas 4 en heeft het nu over een boef die rondloopt en mensen met een pistool neerschiet en doodmaakt. En daarop vertelt ze dat die boef ook bij ons binnen kan komen en ons dan kan doodschieten. Ik heb maar verteld dat de boef is opgepakt en dus niet meer kan schieten. Pff. Ik had gehoopt dat deze hele situatie aan haar voorbij zou gaan.
Tja ik zit in het onderwijs en weet dat elke leerkracht toch anders kijkt in hoeverre je kinderen van die leeftijd wel of niet over bepaalde dingen moet informeren. Blijven mensen met hun eigen visie. Neemt niet weg dat ik die visie niet deel...
Ik heb tussen de middag ook bewust niks gezegt maar zeker bij de oudste verwacht ik wel dat hij op school dingen hoort