Ooggetuige zegt dat er gericht werd op 1 vrouw en degene die haar hielpen ook geraakt zijn. Dan zou t dus niet zozeer om een terroristiche aanslag gaan misschien? Terwijl overal op internet ze t duidelijk hebben over een terroristiche aanslag. Vraag me dus heel erg af wat nou wel en niet waar is...
Hier ook de kinderen eerder van school gehaald, we wonen in Amersfoort. Bah vind dit erg naar. Ook qua onduidelijkheid. Gaat het om een aanslag of iets in de relationele sfeer?
Bizar dat dat aan kleuters verteld word maar misschien hadden sommige kindjes al iets gehoord van anderen, en neemt het dan onrust weg als de juf 1 verhaal verteld ipv allemaal 'losse' verhalen. Ik snap trouwens echt niet waarom ook de scholen in Amersfoort dicht gaan/er geen bso is/kinderen opgehaald worden? Ik woon daar zelf ook en zie daar echt de toegevoegde waarde niet van in? Onze dochter zit op de opvang en voor mij persoonlijk is het helemaal prima dat ze daar vandaag is.
Zou goed mogelijk zijn natuurlijk hij stond eerder deze maand voor een verkrachtingszaak terecht dus dat zou wel 'logisch' zijn ook in combi met tijdstip van 'de aanslag' niet echt een moment om veel mensen te raken etc. Sterkte voor alle nabestaanden het verlies wordt er niet minder om wat de reden ook is.... vreselijk hoe mensen het heft in eigen handen durven te nemen
Vraag ik me ook af! Of afrekening in criminele circuit oid.. Neemt niet weg dat schieten in een tram gewoon echt van de zotte is. Heel heftig als je hier ineens zelf mee geconfronteerd word of je familie gewond is..
Dit las ik ook op Instagram. Dat het om eerwraak zou gaan en iedereen die de vrouw zou willen helpen werd ook op geschoten.
Wij wonen in Leusden en ook hier is de school afgesloten. Wij moeten onze kinderen zo snel mogelijk ophalen. Ze mogen niet zelfstandig naar huis. De scholen en en om Amersfoort hebben dit gezamenlijk besloten.
Sterkte iig aan iedereen die in de buurt zit en vooral niet bij hun kindjes kunnen komen nu. Heel eng die onderzekerheid.
Het is natuurlijk te idioot voor woorden maar als iemand zo'n moord pleegt. En het is logisch dat er een enorme klopjacht komt. Maar ik vind het nu al benoemen van een terroristische aanslag wel wat overtrokken. Daar moet je echt pas van spreken als je heel zeker bent. Maar goed mens spreekt nog steeds van eventueel meerdere daders.
Dat klopt. Maar op een foto zag je iemand onder een witte doek liggen. Inmiddels is het wel bevestigd. 3 doden. Ik vond die foto overigens best heftig En niet kunnen. Als het familie zou zijn had je diegene kunnen herkennen aan de jas.
Ik ben in het centrum van Utrecht opgenomen. We maakten om elf uur net een uitgebreide wandeling door de stad. Kreeg een melding van de NOS App over de schietpartij, maar 2,5 km verderop. Sindsdien voortdurend helikopters in de lucht en inmiddels advies om binnen te blijven op de afdeling. Wel even naar huis gebeld en laten weten aan de kinderen dat ik ook doe zodat ze zich geen zorgen hoeven maken.
Als het wel een soortgelijke misdaad is zoals in Nieuw Zeeland dan is dat wel logisch toch? Utrecht veel mensen met een niet-westerse achtergrond en op dat soort plekken komen dan deze mensen samen, perfect doelwit voor zo een gek...
Er wordt toch wel van 3 daders gesproken. Kan het me haast niet voorstellen met 'maar' 9 gewonden en 3 doden. Aan de Duitse grens zijn alle controles geïntensiveerd.
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1895344/schietpartij-in-tram-bij-24-oktoberplein-utrecht-ik-zag-vier-mannen-op-een-vrouw-schieten.html En van de duitse grens net op NOS.
Vier man liepen heel hard naar haar toe en ze probeerden haar weg te slepen en toen hoorde ik weer pang pang pang en die gasten laten die vrouw weer los. Hele chaos daar. Zijn dat dan niet gewoon mannen geweest die haar probeerden te helpen? Want ik lees niet dat dat ook de daders zijn. Of lees ik een verkeerd stuk?? Edit: er stond nog wel: de tekst gaat verder onder de foto. Niet gezien!! Zie het nu idd staan. Wel gek dat daar in andere media niet over gepraat wordt.
Onder de foto staat: Twee van de schietende mannen liepen volgens De Koster vervolgens richting het oude ziekenhuis. Een andere richting het winkelcentrum in Kanaleneiland. Maar goed... We zullen het wel horen.