Schietpartij Utrecht

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Riverdale87, 18 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    En dat laatste is nou net het probleem, ze zijn niet te herkennen en hoeven ook niet op te vallen...

2. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Dit heb ik nog niet gelezen - welk restaurant?

3. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Geweldadige mensen heb je altijd en overal, niet alleen in deze tijd... Ik denk dat het belangrijk is dat je door deze incidenten, hoe heftig ook, geen haat en angst laat groeien bij jezelf.

Rozemarijn33 vindt dit leuk.
  4. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    In v. ianen de kwalitaria.. 19 jaar..

5. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    mm ja misschien wel maar hoe dan? ik bedoel sjee, hoe kan je nu geen boosheid krijgen tegen de mensen die dit soort dingen doen? en dan bedoel ik niet ras huiskleur naam afkomst of weet ik veel maar meer tegen de persoon zelf..

ik krijg wel meer wantrouwen in de mensheid zo.. gelukkig overheerst het gevoel van goede mensen nog maar jeetje wat is er met de wereld gebeurd.

6. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ach wat sneu :( ik dacht al die tram zit vol met studenten want komt langs een mbo en is daarom vaak heel druk!

7. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Terrorisme heeft als doel angst zaaien. Een doodslag op een persoon waarbij meerdere mensen om het leven komen omdat ze op het verkeerde moment op de verkeerde plek waren niet. Wat het natuurlijk niet minder erg maakt. Het is echt vreselijk. :(

8. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Niet omdat het om een Turk gaat. Eerwraak, moord in de relationele sfeer. Hoe je het ook wil noemen. Ik krijg een indruk dat deze moordpartij als doel had een specifiek iemand vermoorden. Niet zo veel mogelijk mensen omleggen om angst te zaaien.

9. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Het is ook belangrijk om realistisch te blijven, het leven in West Europa is nog nooit zo veilig geweest dan nu.
    In de jaren 70 en 80 waren er veel bloederigere aanslagen in Nederland, en de mensen die toen hun kinderen zagen opgroeien hadden vaak al een wereldoorlog meegemaakt. Over de geschiedenis daarvóór maar niet te spreken.

autumn86, qwerty123, Akira1978 en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.762
    113
    Maar als een autochtone Nederlander op zn p*k getrapt is omdat hij is gedumpt en daardoor doordraait, noem je het dan ook eerwraak? Eerwraak is namelijk iets heel anders.

Ik lees een verhaal over een door en door rotte appel, notoir crimineel en psychisch instabiel, die zn ex of schoonzus heeft aangevallen. Dat klinkt gewoon niet als eerwraak.

En ik vind die terminologie wel belangrijk, zeker in een diep verdeelde samenleving zoals deze, en twee dagen voor de verkiezingen. Het een is namelijk cultuur (niet religie!!!!!) Gebonden, het ander is een universeel probleem.

MyMiracle en amdaa vinden dit leuk.
  11. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Wow ja wat mij betreft een heel groot punt! Op deze manier het zien is wel goed, om over de gezondheidszorg van toen en nu maar niet te spreken en over de bittere armoede van vaak 100 jaar terug. Men zegt ook wel dat juist door internet we alles mee krijgen. Vroeger gebeurde het ook maar wist men het niet eens op zo een grote schaal en zo snel

MyMiracle en amdaa vinden dit leuk.
  12. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Noem je het dan ook gelijk een terroristische aanslag als het om een autochtone man gaat?

Ik zeg niet dat het een eerwraak kwestie is. Ik zeg dat ik het idee heb dat het meer in die hoek gezocht moet worden dan in de hoek van terreur.

En ik weet wat eerwraak is en dat het niet reliegie gebonden is. Maar ik snap niet zo goed waarom je nu zo op je teentjes getrapt bent.

Het is hoe dan ook te idioot voor woorden wat er gister ochtend is gebeurd.

13. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.762
    113
    Die snap ik even niet. Wie zegt dat hier? Ik vind een jihadistische of extreemrechtse aanslag allebei terreur, zeker. Maar dat lijkt hier niet aan de hand. Net zo min als een psychotische buitenlander die in zijn verwardheid iemand met een mes aanvalt direct terreur zou zijn.

Ik zeg alleen dat je in het huidige gepolariseerde klimaat voorzichtig moet zijn met je terminologie. Jouw uitspraak geeft toch weer een zaadje, een associatie. Gewoon "een moord in de privesfeer" dekt de lading. En ja, het is afschuwelijk. Als je leest wat hij allemaal heeft uitgevreten eerder, zou je willen dat dat hem wel in de gevangenis gehouden had.

14. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.762
    113
    Nou ja, dit dus. Bepaalde figuren proberen hier alweer een politiek slaatje uit te slaan, ondanks dat er eigenlijk nog niks echt duidelijk is. Die sujetten moet je vooral zo min mogelijk voer geven.

Baudet (FvD) voert wél campagne en maakt CDA en VVD verwijten - https://nos.nl/l/2276615

itakepictures vindt dit leuk.
  15. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Onzin dat ze doen alsof Baudet de campagne ongewijzigd voort heeft gezet. Ze proberen Baudet in een kwaad daglicht te stellen zoals ze al langer doen en zoals ook bij Fortuin is gebeurd destijds (en we weten hoe dat is geëindigd). Hij heeft de campagne wel degelijk door heel het land stilgelegd. Het enige wat FvD wel door heeft laten gaan is de bijeenkomst in het Kurhaus.
    En terecht wat mij betreft. Het immigratiebeleid is een zooitje. Hoe kan het dat iemand met een dubbele nationaliteit met zo'n enorm strafblad gewoon nog de Nederlandse nationaliteit heeft mogen behouden en zijn verblijf in Nederland heeft?? Heel goed dat hier aandacht aan wordt besteed.

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Eerwraak mag toch helemaal niet eens van het geloof?

Als het dan al in de relationele sfeer is dan eerder crime passionnel?

17. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Pauw en Jinek van gisteravond even terugkijken...

18. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik reageer niet direct opniets dat iemand zegt maar dat wat er in de media in het algemeen gebeurt. En terreur kan zeker vanuit meerdere hoeken komen. Je hoeft het mij niet uit te leggen.

Dit zijn woorden die op tv zijn gebruikt en in het nieuws. Het is dus een optie waar men wel degelijk rekening me houdt. Ik snap dus niet zo goed waarom ik niet mag aangeven van jou dat ik de indruk krijg dat het eerder in die hoek ligt dan in de hoek van terreur.

We zullen het dus wel te horen krijgen.

En ik hoop dat deze man nooit meer vrij rond kan lopen. Hij heeft zn derde en vierde kans al gehad!

19. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Wat ik op internet lees heeft deze man voor de rest ook helemaal niks met een geloof.
    Blijkt een regelmatig dronken/bezopen junkie en een ordinaire crimineel te zijn.

Eefje00, Zara75 en bosi333 vinden dit leuk.
  20. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Wat Baudet gisteravond heeft gezegd is walgelijk. Hij linkt aanslagen aan het immigratiebeleid, wat echt nergens op slaat en onwaar is. Hij roept mensen op om te stemmen voor verandering omdat dit anders nog veel vaker gaat voorkomen. Hij impliceert dat je dit met stemmen op een bepaalde richting kunt voorkomen, wat wederom onzin is. Daarnaast misbruikt hij schaamteloos de naam van de slachtoffers door te zeggen dat we dit (stemmen tegen 'het huidige immigratiebeleid') aan hen verplicht zijn. Dit gaat echt ver de grens over.

Rozemarijn33, Mar76, Zara75 en 10 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina