Nou idd, ik vind het ook heel naief om het je af te vragen. Wat denken mensen zelf? Wij maken hier maar een fractie mee van wat er in de rest van de wereld gebeurt en aangezien ons dit vreselijk hard raakt, mogen we ervan uitgaan dat mensen die er ook mee te maken hebben er net zo ziek van zijn.
t Is een oprechte vraag hoor. Geen veroordeling.... Ik weet heus wel hoe ze er over denken, maar niet hoe ze dit uiten naar elkaar. Of dat ook in het openbaar wordt gedaan,.in de moskee oid. t Lijkt me vreselijk als je, door gruweldaden van anderen, ergens op aan gekeken wordt. Dan moet er toch ook woede ontstaan, of is het eerder berusting omdat je niet weet waar je moet beginnen om hier tegen te strijden...
Ik vraag me niet af wat ze denken,,ik vraag me af hoe ze hier mee om gaan/op reageren in het openbaar. Beter lezen graag voordat je mijn vraagstelling naief noemt.
Nee, je vroeg je af hoe 'de moslimwereld (waar ligt dat overigens?) hier op reageert' . En mijn antwoord was dat je dan even naar nieuwsberichten in Turkije, Egypte, Libië, Irak of Tunis van afgelopen tijd zou kunnen kijken om te zien hoe ze reageren op moordaanslagen. IS pleegt veel meer aanslagen daar dan hier immers.
Dat of ze laten joelende mensen zien zogenaamd als reactie, zoals bij 9/11. De media zaait net zo goed haat en is behoorlijk destructief met hun berichtgeving voor de samenleving als geheel in deze oorlog tegen terrorisme.
En daarom vroeg ik me dat dus af. Omdat t nooit in de media komt. Niet omdat mij dat wat uit maakt, de media is momenteel niet zo waarheidsgetrouw meer te noemen. Daarom stel ik deze vraag hier, om het eens van insiders te horen. t Lijkt mij vreselijk om de lijden onder de daden van 'mensen' die zulke gruwelijke dingen uitvoeren in de naam van jouw god.
Ik zie reageren hetzelfde als om gaan met. Even voor de duidelijkheid. En 'moslimwereld' staat tussen haakjes omdat dat dat niet een bepaald land/gebied is. Ik denk dat je best begrijpt wat ik bedoel. Maar je kan ook op alle slakken zout leggen.. Ik kijk geen tv, dus ik zie geen beelden van reacties van mensen.
Heftig.. k heb er geen woorden voor. vreselijk gewoon.. en vooral na de vorige aanslag in frankrijk,, zit de angst er toch wel in bij mensen.. tuurlijk slijt die angst wel weer en hoppa gewoon weer een schep er boven op,, het maakt mij er niet geruster op,, parijs is hier vandaag 4 uurtjes rijden,, het komst steeds dichterbij,, enige wat mij meteen in het hoofd schoot whats next?
Ja hoor op onder andere facebook zijn er geestelijke leiders die dit veroordelen. Er word heel duidelijk gezegd dat terrorisme niet in hun Islam past. Mijn kinderen gaan op zondag altijd naar Koran les, ik weet zeker dat dit daar ook behandeld gaat worden, net als dat dit vandaag ook in de Moskee besproken zou worden. Ik vind het echt vreselijk wat er gebeurd is, er is zoveel ellende op de wereld.
Hoeveel haat en vergelding zal er komen voor echte vluchtelingen uit Syrië. Mensen die zelf slachtoffer zijn geworden van IS, die geterorriseerd, gebombardeerd en weggejaagd zijn door terroristen, zullen nu zelfs de schuld moeten dragen van daden die hun aanvaller heeft begaan op anderen. Het is vreselijk voor alle kanten, en het ergste is dat het terrorisme zijn enige doel bereikt: haat en angst zaaien, radicalisering van de wereld voor elkaar krijgt aan alle kanten. En DAT is het grootste gevaar die onze kinderen lopen..
Bedankt voor je antwoord. Duidelijk! Iedereen om ons heen heeft zn mening klaar over moslims, de vluchtelingen enz. En echt niet altijd op een positieve manier. k Vraag me wel eens af of mensen met zo'n mening beseffen dat er ook moslims zijn die net zo goed (of juist meer) slachtoffer zijn van deze vreselijke gebeurtenissen.
Ik hoop toch zo dat iedereen waarvan een dierbare in Parijs is veilig kan afreizen naar Nederland. Je zal daar toch wonen. Wat een nachtmerrie en angst.
Ik ga zelfs al zover om te denken nu ze wederom weer dreigen met aanslagen in Frankrijk dat het niet een afleidingsmanoeuvre is en dat wij straks aan de beurt zijn.
Nee, ik had echt geen idee wat je bedoelde. Ik dacht dat je het over de landen in M-O had, en daar heb ik op gereageerd Maar in je latere reacties las ik dat je het over mensen in Nederland hebt.