Schietpartijen Parijs

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door xElles, 13 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Wat ik niet begrijp is waarom ze het op Frankrijk gemunt hebben? Rusland is namelijk momenteel hun grootste vijand en ze hebben daar genoeg aanhangers. Of het moet iemand in z'n voordeel zijn om in Europa zoveel angst te zaaien om zo grenzen te laten sluiten.

2. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    nou dat belooft wat dat IS het opgeeist is... brr

3. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama

Ohh bahh hier was ik zo bang voor,,
    maar waarom parijs? waarom frankrijk?

4. MamavC

MamavC Niet meer actief

Zo erg! :( heb geen reacties gelezen, zal wel weer een discussie ontstaan zijn zoals altijd lekker respectloos.
    Ik hoop dat de wereld een keer wakker wordt en zijn burgers gaat beschermen. Bah, arme mensen..

5. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ik denk dat er achter de schermen echt wel een hele hoop gebeurd hoor, het is echt niet zo dat de politiek in alle landen niks doen.. tenminste dat kan ik haast niet geloven..

6. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Nou, vanwege de bombardementen die ze uitvoeren lijkt me.

Ik heb van het hele gebeuren ook slecht geslapen. Echt vreselijk :(

7. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Het broeit al jaren in Frankrijk. Weet je die rellen nog? Van de moslim jongeren? Frankrijk heeft heel veel jongere moslims die niet deelnemen aan het reguliere Franse leven, zij zijn makkelijk te beïnvloeden door extremisten.

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dat doet Nederland dus ook dit betekend dat ook wij niet meer veilig zijn of veilig waren.

Kind net naar voetbal en er bekroop mij net een heel ander gevoel ik wil mijn kinderen nu helemaal bij me hebben weten waar ze zijn. Dit voelt zo onveilig en ik ben best een nuchter mens.

En weet ook wel dat de normale moslim dit niet is. Snap ook waarom ze zich verdedigen dat ze het niet zijn. Als je onterecht aangevallen woord uit het naam van je geloof.

9. MamavC

MamavC Niet meer actief

Ook helemaal mijn gedachten als ik naar mn dochter kijk. Wat een ellende, hoop dat ze geen oorlog hoeft mee te maken
    Ben blij dat ik in t Noorden woon nu. Amsterdam en Den Haag kom ik sowieso niet meer, laat staan op stations of andere drukke evenementen
    De kans op een aanslag hier is reeel, ik steek mn kop niet meer in t zand

10. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Van de overheid verwacht ik inderdaad dat ze veel doen, maar dat wij hier over niet ingelicht worden.

11. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Ja daar heb je gelijk in.. zo had ik nog niet gedacht

12. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama

Ik snap je gevoel helemaal,, mijn dochterjte is buiten aan het spelen maar het voelt niet goed,, ik wil mijn kinderen er totaal niet mee lastig vallen en laten voelen dat ik het dood eng vind,
    maar ondertussen ben ik wel heel bang.
    MIjn man werkt in een groot theater hotel in een grote stad, waar het altijd heel druk is,, het idee al bah,, dood eng :(,

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn man vliegt komende maandag weer naar Rusland voor zijn werk.
    Van die gedachte word ik ook niet heel vrolijk moet ik zeggen.

14. kat80

kat80 Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.311
    0
    36
    Mijn mannetje moet deze week in Brussel zijn...Zelf wonen bij maar op een 20km van de Brusselse dus ik moet zeggen dat ik ze best wel knijp :(

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Oef dat is ook geen fijne gedachte.

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    2 weken geleden zat mijn man ook in Rusland toen dat vliegtuig neerstortte en nu gaat die maandag weer terwijl het overal zo onrustig is en je gewoon geen grip hebt op wat er allemaal nog gaat gebeuren.

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja, sorry hoor, maar dan kan ik wel neerzetten dat IK blij ben, dat ik en mijn famillie in Nederland zitten, of dat ik blij ben dat onze koning niet in Parijs was. Het is echt een rare opmerking, ja.

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

Overigens snap ik dan weer niet dat mensen dit helemaal niet hebben zien aankomen. (of misschien juist wel en heb ik daar geen erg in gehad) dit soort aanslagen komen over een tijdje vast ook wel in Nederland voor, althans, dat denk ik wel tenminste :(

Je bent naar mijn idee eigenlijk nergens meer helemaal veilig.

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik zal niet zeggen dat IS het niet heeft gedaan, maar kan het niet ook zo zijn dat zij bepaalde aanslagen opeisen (en ze dus niet zelf heeft gedaan, maar toch door individuele radicalen) puur en alleen om mensen bang voor hen te laten worden en zichzelf groter voordoen? Misschien een vreemde gedachtengang hoor :)

20. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83

en waarpom is het zo georganiseerd gegaan? waarom op meerdere plekken tegelijk? waaro zoveel slachtoffers... Dat kan in mijn ogen alleen maar IS zijn die weer een kronkel hebben opgelopen

Deel Deze Pagina