Schietpartijen Parijs

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door xElles, 13 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    ik lees nu op de bbc website dat het vals alarm was en dat het vuurwerk van een bruiloft was..

2. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    vals alarm gelukkig

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik schat dat risico juist erg laag in. 🤔 De kans op een omvangrijke aanslag in Nederland is niet zo groot denk ik simpelweg omdat ons kikkerlandje op mondiale schaal weinig voorstelt en een meerderheid van de wereldbevolking niet eens weet waar Nederland ligt. Dit soort duivelse extremisten willen juist zoveel mogelijk (media) aandacht genereren met hun daden dus zullen altijd voor top steden gaan die een enorme massa mensen aanapreekt. Parijs dus, Rome, Londen, New York enz. ☹️

4. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
  5. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Hmmm heel fijn dat Rutte zegt dat we in oorlog zijn met Isis. 😳
    Hopelijk gaat Isis het niet andersom zien!

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ja leuk he? Is zo goed over nagedacht joh;)

Vooral lekker zo door blijven gaan en de stromen mensen lekker binnen laten komen hoor.

Als wij naar Australië gaan komen we er niet in als we 30 jaar geleden een keer zijn betrapt met 2 gram wiet op zak, dan worden we op de eerst volgende vlucht terug naar Nederland gezet.

Hier laten we 10.000en mensen zo doorlopen zonder ook maar enige vorm van controle. Dan worden er van die idiote dingen gezegd door verschillende "vluchtelingen" en wat doen we ermee? Niets. Gewoon doorgaan met 1000en mensen toelaten zonder controle, en als dit dan gebeurd zijn we zooooo verbaasd, want hoe heeft dit toch kunnen gebeuren.

Te achterlijk voor woorden, echt.

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Lekker nagedacht ook van die gasten. Goh gisteren is er een enorm drama gebeurd 5 kilometer verderop waarbij er als een idioot in het rond geschoten is. Laten we vuurwerk gaan afsteken op onze bruiloft, want ja, we hebben nou eenmaal vuurwerk.

Niet te geloven.

8. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Gelukkig!

9. Typfoud

Typfoud Fanatiek lid

3 aug 2013
    1.442
    0
    36
    Dat is dus hetzelfde als wat ik dacht.

10. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    tja die grenzen dichtgooien doen ze toch niet.. ze luisteren toch niet..

tja ik weet zeker dat wij echt nog wel de sjaak kunnen zijn ook al zijn we een "kikkerlandje" we hebben wel amsterdam rotterdam den haag utrecht...Amsterdam en rotterdam zijn ook bekende steden vooral Amsterdam.. Maar neej hoor lekker ervan uit gaan ach nederland er gebeurd niks..

nou volgens mij is het echt nog een kwestie van wachten op..

11. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Wie zegt dat het gevaar bij mensen vandaan komt die nu binnen komen? Het kunnen net zo goed personen zijn die hier al jaren wonen. Was bij de aanslag op Charlie Hebdo toch ook het geval?

12. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    ja het is toch zo? je moet die gasten aanpakken. je kan ze niet zomaar hun gang laten gaan. deze beesten moeten uitgeroeid worden. natuurlijk zit geen enkel normaal denkend mens daarop te wachten maar we kunnen dit niet over onze kant laten gaan mensen. helaas zullen er nog veel mensen hiervan slachtoffer worden:( maar je kunt dit niet toegaan staan dat die IS mafkezen hier de overhand gaan krijgen in europa

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Dit dus.
    Meestal zijn het mensen die gewoon in het desbetreffende land geboren zijn of al jaren wonen, maar geen normale plek hebben kunnen bemachtigen in de maatschappij. Een makkelijk doelwit voor IS om te hersenspoelen en voor hun karretje te spannen.

Het gevaar broeide al ver voor de grote vluchtelingenstroom!

14. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

pfff fijn dat Rutte zegt dat we in oorlog zijn. Het is misschien wel zo maar het komt wel even hard binnen bij mij. Mijn man en ik dachten al langere tijd aan emigreren, maar of dat nou de oplossing is.

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Precies dit dus, echt veel te laks en passief. We kunnen echt wel een voorbeeld nemen aan landen zoals Australië, de VS, Singapore en ga zo maar door. En zie het nu maar terug te draaien, daar gaan weer tientallen jaren overheen minstens en in de tussentijd.....;)

16. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
  17. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Inderdaad, alhoewel het natuurlijk zaak is om de nieuwe vluchtelingen ook tot op het bot door te lichten en te blijven volgen als ze aan een risico profiel voldoen.

En wat ik al eerder zei, veel meer infiltranten e.d. bij alle moskeeën e.d. inzetten want dat zijn de broedplaatsen voor dit soort schorem. :(

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Zeg nooit nooit, maar de kans is in Nederland gewoon veel kleiner dan in de echt grote wereldsteden. Ik las net ergens dat ISIS nu dreigt met aanslagen in Rome, Londen en Washington. Dat ligt ook meer voor de hand want nogmaals, op wereld niveau speelt zelfs een stad(je) als Amsterdam geen enkele rol van betekenis. 😑

19. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Ik heb met mijn hart in mijn keel de intocht gekeken.. als dr naar niets zou gebeuren..
    Gelukkig is het voor zo ver wr hebben kunnen zien allemaal goed gegaan,, kids hebben gelukkig niks gemerkt..

Het is overal het gesprek van de dag, overal waar je komt..

20. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    Hier hebben ze het toch echt over een reële kans op aanslagen in Nederland:

https://www.nctv.nl/onderwerpen/tb/dtn/actueeldreigingsniveau/

Ben er normaal helemaal niet zo mee bezig of bang voor, maar hier word ik toch echt wel bang van hoor. Niet eens zozeer in mijn eigen woonplaats of omgeving, maar ik denk dat Nederland er toch echt wel serieus rekening mee moet houden dat we vroeg of laat toch aan de beurt zijn.

Deel Deze Pagina