Schietpartijen Parijs

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door xElles, 13 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Mamavane het is al 2 jaar dreigingsniveau reeel.. dus dat veranderd weinig..

2. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Ik denk niet dat NL een doelwit gaat worden.

Fransen vechten altijd actief mee in een oorlog voor vrede. Dat deden ze bij al-quida en dat doen ze nu tegen IS weer. Nederland is veel minder actief in deze oorlog. En natuurlijk zijn we in oorlog met IS. Heel de wereld is in oorlog met IS.

Parijs is DE stad die staat voor vrijheid en liefde. Hier aanslagen plegen heeft het effect wat ze hopen. Ze zaaien en angst en onrust. Ze zorgen voor verdeeldheid. Precies wat ze willen!

Jammer dat nu ook weer alle moslims over een kam geschoren worden. 90% van de slachtoffers van IS zijn moslims, verjaagd uit hun eigen huis en land. duizenden onschuldige slachtoffers zijn er al gevallen door IS.

We moeten als 1 grote wereld de handen in elkaar slaan en vechten tegen IS. Niet allemaal bang worden en ons terug trekken. We moeten laten zien dat we samen sterk staan en vechten voor onze vrijheid en voor al de onschuldige slachtoffers van deze oorlog waar dan ook ter wereld.

3. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    Misschien wel zon enkele debiel van IS die hier gewoon woont die het ineens in zijn kop krijgt. Maar echt van die grote acties weet ik ook niet.

4. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Helemaal met je eens...

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

En België dan.Misschien omdat het Europees parlement daar zit? Ook daar dit jaar terreur dreiging en Brussel is nog dichter bij huis.

Amsterdam misschien minder betekenis vol. Maar ook daar genoeg belangrijke dingen rijksmuseum ect ect. Maar wat dacht je van de Port van Rotterdam? De Invoerhaven van Europa?
    We zijn misschien maar klein en onbelangrijk maar we zijn wel een zeer rijk land met zeer veel betekenis in de geschiedenis.

We onder kennen misschien wel ons rol in de wereld politiek.

We zijn een land met veel buitenlandse contacten, Ja toch?

Ze weten misschien niet speciaal waar Nederland ligt maar ik vind ons landje niet onbelangrijk wel belangrijk genoeg om deel te nemen aan vrede.s missies en luchtdoel aanvallen.

Van Amerika tot Nieuw zeeland bijna elk land wat ontdekt is in de geschiedenis is veel al gedaan door Nederlandse zeevaarders. In de gouden eeuw waren we belangrijk genoeg we bezaten Indonesië ect ect
    Weet ook wel dat Amerika ontdekt is volgens de geschiedenis boeken door Columbus. :) Ook al was het misschien al door een ander eerder ontdekt.
    Ben wel trots op ons landje. Niet op alles zo als de slavernij.

6. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    Overigens vertik ik het om in angst te gaan leven door die IS debielen... Ik ga heen waar ik wil. En mocht ik bij een of andere aanslag ooit betrokken raken zal het m'n tijd geweest zijn. Ik laat m'n leven daar niet door verpesten hoor. Heb je die idioten net waar ze je willen

7. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    FB_IMG_1447511767210.jpg

8. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    mm ja klinkt goed maar Rutte zegt zelf we zijn in oorlog met IS.. dus als de IS dat zou opvatten als en dreigement dan heeft Nederland wel degelijk kans op een aanslag.. Ik hoop het natuurlijk niet. en ja ik hoop dat we onze handen in een slaan en toch denk ik niet dat dat gaat gebeuren..

9. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    je hebt gelijk, ik zag het..........ik heb me daar nooit eerder zo mee bezig gehouden en schrok ervan. Ook al is er dan (nog) niks gebeurd hier, ik ben nu wel banger geworden dat het wel gaat gebeuren, en als je dan ergens leest dat het dreigingsniveau inderdaad toch best hoog is, maakt dat het er niet beter op ;)

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ja dat kan best idd, dat één individuele debiel zoiets een keer doet dat kan je helaas toch niet uitsluiten. Maar van die grote georganiseerde acties in Nederland het is vrij onwaarschijnlijk denk ik omdat ze er relatief weinig aandacht mee krijgen. Maar dan nog moeten we in Nederland natuurlijk toch ook super waakzaam zijn en preventief handelen en controleren. En dat moet dus echt niet met de zachte hand, er moet gewoon keihard worden opgetreden, we zijn in vele opzichten veel te soft en dat is al tig jaar zo. ☹️

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Zo staan wij er ook in hoor. De kans dat je morgen dood gaat door een verkeersongeval is nog steeds duizenden malen groter dan slachtoffer worden van een terreur actie. Je hoeft het niet te gaan opzoeken, maar intussen niet je leven door angst laten regeren. Zou zonde zijn. 😓

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Oja?

“Tijdens het concert kwamen mannen binnen. Zij begonnen te schieten. Zij schoten volop in de menigte en riepen allahoe akbar. Het concert is gestopt. Iedereen is op de grond gaan liggen, en zij gingen maar door met het schieten op de mensen."

Aldus een getuige.

13. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    Eens met al je posten. En idd je zou geen leven meer hebben. ( zit ik hier voor jan doedel nog te studeren;) )

14. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ja, ik denk dat Brussel misschien een grotere kans heeft om doelwit te worden aangezien het Europees Parlement daar is gevestigd. Daar zal de bewaking ook wel enorm opgeschroefd zijn.

Ik ben benieuwd wat er uit de vergadering van Rutte c.s. komt, of er nog extra maatregelen getroffen gaan worden in NL nu. Als ze dat al openbaar gaan maken, dat is ook nog maar de vraag.

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja ook eens.

De ene getuigen heeft het wel gehoord de ander niet. ligt er aan hoe dicht je bij die .... stond.

Die mensen hebben een verschrikking mee gemaakt dat is een ding wat wel duidelijk is.

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Persconventie is al geweest. Er worden wel extra maatregelen genomen maar worden idd niet kenbaar gemaakt zichtbaar en onzichtbaar had hij het over.

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wat dacht je van de dijken? Als de dijken doelwit worden, breekt de pleuris uit.

En ze weten niet waar NL ligt? Ze weten het anders verdomd goed te vinden allemaal.

België heeft de grenzen per direct gesloten ook.

En Nederland? Nederlands moet eerst dagen, weken al dan niet maanden gaan vergaderen over de vraag of de grenzen sluiten wel handig is ipv eerst de grenzen dicht en dan verder kijken hoe en wat.

De grootste dreiging is Europa zelf. Sinds de open grenzen is het alleen maar debieler geworden, kunnen we na zonsondergang niet meer normaal over straat lopen zonder beroofd te worden, in elkaar geslagen te worden, bedreigd te worden. Kunnen we onze voordeur niet meer opendoen zonder eerst te hebben gekeken wie er voor de deur staat.

Worden de hardwerkende 50 jarige Nederlanders zonder pardon op straat gezet en ingeruild voor 25 jarige onervaren "buitenlandse" medemensen omdat deze goedkoper zijn.

Krijgen medemensen een uitkering mee van 600 euro per maand als ze besluiten weg te gaan uit NL, terwijl we hier keihard werken om vervolgens voor stront aan de kant te worden geflikkerd als we werkloos worden en kennelijk geen recht hebben op een uitkering of enige vorm van een financiële tegemoetkoming waardoor praktisch heel NL in een financiële crisis raakt.

Worden de belastingen elk jaar verhoogd omdat de staatsschuld alleen maar groter wordt omdat al het geld naar ontwikkelingslanden wordt geflikkerd terwijl er hier niet eens geld is om oudere mensen in verzorgingshuizen 4 keer per week te douchen of eens per maand mee te nemen naar een Bingo.

Worden er vluchtelingen onderdak geboden terwijl er mensen al jaren op een huis wachten.

Is er een discussie ontstaan over zwarte piet, over negerzoenen en worden de hindoetempels en moskeeën als bosjes uit de grond geramd.

Echt niet te geloven, bizar gewoon. Ik vind het echt belachelijk. Het gaat gewoon steeds verder.

18. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    En volgens een journalist die de getuige was zeiden ze helemaal niks.

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dan nog, je kan wel iets niet horen wat wel is gezegd. Maar niet iets wel horen wat niet is gezegd

Deel Deze Pagina