hee bahhh das bij mij vlak bij,, dr heb ik nooit over na gedacht,, van de week was hier de hel al los toen er brand was op Chemelot,, laatstaan dat ze dr een dikke bom op knallen.,., dan is het BOOOMM blehh,,
Ik vind het overigens heel gevaarlijk als onze minister president (en andere premiers) roepen dat ' wij in oorlog zijn met'. Een oorlog is namelijk strijd waarin 2 groepen elkaar aanvallen. Op een of andere manier wordt hier onder oorlog verstaan dat onze soldaten naar een land ver weg gaan en dat alleen DAAR die oorlog plaats vindt. Die gedachte is gewoon heel naïef, als je roept in oorlog te zijn met IS is volgens een groot risico dat ze je dan ook komen aanvallen..
En dan lees je dat een terrorist als vluchteling is binnengekomen.... Precies waar heel veel mensen bang voor waren...
ja bewijst maar weer hoe makkelijk het is een land in te komen.. maar hey grenzen openhouden niks aan de hand
'Terrorist kwam als vluchteling EU binnen'|Binnenland| Telegraaf.nl Toch heftig om te lezen. Zo doelbewust dus schijnbaar richting Europa gegaan, anders zal je jezelf niet in zo'n actie storten 5 weken later toch? Ik vind het overigens wel een mooi gebaar om als EU lidstaten allemaal 1 minuut stilte te houden maandag om 12.00 uur. Het verandert natuurlijk niets, maar toch..
Ze hebben het zelf nog gezegd! Dat ze doelbewust gebruik maakte van de generositeit van de westerse landen om dood en verderf te zaaien op politieke doelen. Ze hebben het zelf gezegd, in de media, en NIEMAND, maar dan ook NIEMAND van de politiek heeft er ook maar enig aandacht aan geschonken of actie op ondernomen.
VOlgens mij klopt dat niet, ik heb berichten gelezen dat er wel degelijk mensen zijn aangehouden omdat ze een risico vormen. ik ga even kijken of ik dat nog kan vinden. De authoriteiten houden de vluchtelingen stroom echt wel in de gaten op extremisten. Er zullen ook mensen tussen zitten van de geheime diensten van verschillende landen omdit in de gaten te houden.
Ik doel nergens op, het is gewoon een oprechte vraag om meer duidelijkheid te krijgen. Ik hou er namelijk niet van om iedereen over een kam te scheren, daarom zou ik er graag meer van willen weten. Waar het vandaan komt en wat men beweegt. Is dat zo vreemd dan?
De mh17 is nooit opgeëist naar ik weet, de beweegredenen weten we dus eigenlijk niet. Daarom kan dit ook niet echt als een terroristische aanslag worden gerekend. Desalniettemin is dat natuurlijk ook verschrikkelijk. Terrorisme is natuurlijk heel specifiek. Bij dit soort aanslagen zoals Parijs etc wordt de aanslag opgeëist en wordt het geloof er heel duidelijk in genoemd. Dan spreek je dus onder andere van de definitie terrorisme en wordt er dus in dit geval gesproken van een terroristische daad. Het maakt niet uit wat voor geloof mensen hebben, maar als er vanuit dat geloof aanslagen worden gepleegd, dus echt voor die mensen vanuit het geloof als beweegreden, dan pas mag je het geloof aankaarten bij aanslagen. Als iemand toevallig katholiek is opgevoedt en vervolgens mensen in een centrum neerschiet heeft dat verder niets met het geloof te maken natuurlijk. Maar als iemand hierbij roept dat hij het van God moet doen en je vind allerlei geloofsovertuigende redenen, dan is het heel wat anders natuurlijk. Dat verschil bedoel ik een beetje met dat ik best snap dat mensen een hekel krijgen aan het geloof, omdat in dit geval dit er steeds bij wordt gehaald door de aanslagplegers zelf.
Net trouwens een filmpje gezien. Bij de intocht in Meppel hebben vele mensen protest staan voeren tussen de kinderen in, tegen zwarte piet. Leuk hoor.
Wat heeft dat met dit topic te maken? Wat je voedt, groeit. Het is goed gegaan in Meppel, het is leuk geweest in Meppel, laat die negativiteit er toch buiten. Focus je op alles wat gewoon geld, gezellig en leuk is verlopen. Op deze manier krijg je al die onzinnige discussies en opgefokte mensen. Besteed er geen aandacht aan joh.
Nog steeds geen nieuws hier ... En voor de mensen die vluchtelingen de schuld geven. Doe eens normaal. Deze mensen hebben jarenlang meegemaakt wat Parijs nu heeft meegemaakt. Als dit vaker voor zou komen in Parijs, in Frankrijk, in Nederland.. dan weet ik zeker dat 50% van dit forum hun boeltje pakt en naar Scandinavië (oid) vertrekt. Mensen laten boeten voor iets wat zij niet hebben gedaan is onrecht ! De grenzen mogen van mij betreft ook niet dicht. Mensen hebben hulp nodig, wij moeten die hulp bieden. IS probeert ons onderuit te halen, maar dat zal ze nooit lukken. Niet zolang wij sterk blijven en ons doel voor ogen houden, namelijk; vrede, vrijheid en recht voor iedereen !
@ Eliza De Islaam is vrij van terroristen en Nee! Nee! Dit is niet de correcte manier! [Aanslag in Frankrijk] Een Verklaring betreffende Terroristische Aanslagen en de slechte Effecten die zij teweeg brengen en Betreffende Vliegtuigkapingen en Ontvoeringen (om maar een paar van de vele uitspraken van geleerden aan te halen).