Schietpartijen Parijs

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door xElles, 13 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    shampooL wat vervelend dat er nog niet nieuws is

mijn oma zei altijd geen nieuws is goed nieuws,
    maar of dat in dit geval ook is durf ik niet te zeggen,
    heftig,, succes,,

2. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nouja niemand? Geert Wilders vind er genoeg van en juist dit soort berichten zorgen ervoor dat hij voorop gaat in de peilingen... Tis leuken aardig die grenzen openhouden en verplicht in dorpjes van 150 man 1500 vluchtelingen dumpen, maar daar hebben maar
    2 partijen baat bij; terroristen en anti-islampersonen.

3. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik wil niemand nog banger maken, maar zag dit voorbij komen op Facebook.
    Geen idee of het echt is.

Bekijk bijlage 481157

4. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Vind zijn gebruikersnaam wel wat fake overkomen.
    Jihadjohn.. :)

5. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    dat waren toch de twitters waardoor het vliegtuig aan de grond gehouden is..

6. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Oh weet ik niet?

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Volgens mij was van de week nog in het nieuws dat jihadi John dood is.

8. princess79

princess79 Bekend lid

17 mrt 2011
    902
    68
    28
    Vrouw
    Gatsie hier krijg ik echt de kriebels van.
    Mag hopen dat t een of andere misselijke grap is (dan degene hard aanpakken)

9. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tuurlijk niet. IS heeft tot nu toe nooit aangekondigd wat ze gaan doen, waarom zouden ze dat nu ineens doen? Jijadjohn is overigens gisteren uitgeschakeld begreep ik in Syrie, dus waarschijnlijk gewoon een ziek persoon die aandacht wil.

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik dacht dat een aantal pagina's geleden ook over de intocht van sinterklaas ging. Had verkeerd gelezen dus dan slaat het nergens op nee :')

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Heb het met interesse gelezen.

Maar moet zeggen dat ik het een beetje onduidelijk vind. Misschien de manier van schrijven.
    Maar wat wel klopt wat ik er van begrijp, Dat kan ook aan mij liggen hoor dat ik het niet begrijp,!
    Wat ik er uit begrijp is wat de iss doet, Doet meer kwaad aanrichten en westerlingen meer en meer van de moslim.s in het algemeen zich er van gaan afkeren in plaats ze naar zich toe te trekken. Leg ik het zo goed uit?
    Want dat is wel waar. Ook al ben ik tegen het stigmatiseren van bevolking.s groepen en/of geloven.
    Moet ik bekennen dat ik wel steeds meer vraag tekens heb van. Waarom als de islam liefde betekend ze het met haat uit roeien. En juist geen goed doet. Die met de kronkel in de kop dan hé.!

Dat is wat er in die linken van jouw staat.

Hopelijk goed begrepen :)

12. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omdat de Islam heel veel volgelingen heeft die niet kunnen lezen? Die horen alleen een geradicaliseerde imam de koran voorlezen zoals hij dat op zijn eigen zieke manier doet. Die mensen geloven hem dus heilig en denken dus dat er 70 maagden op ze staan te wachten als ze zelfmoord plegen. Of dat ze gewoon se.ksslavinnen mogen hebben terwijl de koran zegt dat elke vrouw die je hebt je hetzelfde moet behandelen. Maargoed als iemand niet kan lezen en alleen uitgaat van een imam, tja.

13. Islah

Islah Niet meer actief

Ja, ik begrijp het wel wat je bedoelt.
    En die teksten zijn niet altijd even makkelijk inderdaad, het zijn vaak vertalingen vanuit het Arabisch wat men wel zo goed mogelijk probeert te vertalen maar het Arabisch is een veel rijkere taal dan het Nederlands waardoor er soms moeilijke woorden gezocht moeten worden, of andere woorden (die niet helemaal in de buurt van de correcte vertaling) gebruikt moeten worden. Om die reden lees ik bv. de vertaalde Koran ook in het Engels i.p.v Nederlands.

Ik denk dat de eerste link duidelijk maakt wat je met onderstaande vraag bedoelt. Dat iemand zich moslim noemt, betekent dat niet dat zo'n persoon de islam vertegenwoordigt.

De profeet vrede zij met hem heeft gezegd over deze groep mensen (khawaridj/garidji'ieten waartoe IS behoort) dat ze de honden van de hel zijn en dat het een kwaadaardige sekte is. Er zijn dan ook veel geleerden van mening dat deze mensen geen moslim zijn, ook al noemen ze zich zo. Overigens is het echt niet zo dat deze mensen alleen de westerlingen/niet-moslims kwaad doen hoor, ze hebben al veel meer moslimslachtoffers gemaakt (die zij dan weer niet als moslims zien). Pas een aanslag geweest in Libanon, maar daar hoor je dan amper iemand over i.t.t een aanslag in het westen. Beide vind ik even erg.
    Ik had het al wel eens gezegd maar iemand uit mijn schoonfamilie is helaas ook het slachtoffer geworden van een aanslag van IS. Diegene was beveiliger van het huis van een minister en ze kwamen dus dat huis aanvallen. Die minister was niet thuis maar alle beveiligers zijn wel gestorven.
    Ook ik had dezelfde vragen als jij ooit, m.b.t de Islam. Gelukkig ben ik zelf op onderzoek uitgegaan en de Koran gaan lezen i.p.v met vooroordelen rond te blijven lopen. Ik hoop oprecht dat iedereen dat kan doen zonder te oordelen.

De FLDS en KKK zeggen ook het christendom te vertegenwoordigen, al zijn het in feite ook knettergekke sektes. Dat betekent echter niet dat het christendom voor terreur en verderf staat.

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Maar dan klopt er toch ergens iets niet. Die met de aanslagen van 9/11 waren allen hoogopgeleid konden in elk geval lezen of schrijven. Anders kan je geen vliegtuig besturen. Of ga je op les alles is doelbewust. De jongeren die radicaliseren en van af Europa komen kunnen allemaal lezen en schrijven. Neem aan dat in Europa zelf denken voor op staat toch dat is de basis van onze samenleving we leren maar leren ook voor ons zelf te denken.
    Dan moet toch de bron aan gepakt worden die Imaan waar jij het over hebt. ? Die onduidelijk in zijn uit spraken is de koran verkeerd overbrengt.

Het is in elk geval een echt ( zooitje wat dit allemaal voor elkaar krijgt)

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik denk dat wanneer jij als jonge gozer hier niet aan het werk komt, schuin wordt aangekeken, weinig kansen hebt etc te horen krijgt wat 'het westen' allemaal doet in landen als Irak, Palestina en jezelf opofferen zogenaamd het enige is wat je 'goed' kan doen met een zogenaamde beloning na je dood.. dan kunnen er jongens zijn die zo beïnvloedbaar zijn en eindelijk eens op kunnen vallen onder een bepaalde groep dat ze dit nog met volle overgave doen ook.

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik ga stoppen. Dus kan even niet meer reageren in elk geval niet via mobiel woord het helemaal onleesbaar dochter op laptop en daarna naar bed gaat even het journaal rustig kijken.

17. Islah

Islah Niet meer actief

Ik geloof eerlijk gezegd niet dat de meeste IS-aanhangers en andere garidji'ieten analfabeet zijn. Velen die zich bv. in Syrië bij IS hebben aangesloten hebben zelfs een universitaire studie (al dan niet afgerond). De analfabete moslims zijn vaak juist van die heiligen-aanbidders en hangen een meer culturele uiting van het geloof aan, zoals je ook veel ziet bij de oudere Marokkanen hier in Nederland.

Wat wel vaak gebeurt is dat ze met een vers of overlevering komen wat ze vervolgens ontzettend lopen te verdraaien.

18. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Echt precies het eerste waar ik aan dacht. Er wordt steeds geroepen dat ze in oorlog zijn met IS, maar dat werkt aan beide kanten. Hoe erg ook...het was wachten op een tegen reactie. Arme arme burgers die hier slachtoffer van zijn geworden.

19. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.871
    5.108
    113
    Zo verschrikkelijk allemaal, het komt zo dichtbij. Nog steeds geen woorden voor.

Vandaag veel in contact geweest met bijna de helft van mijn familie en veel vrienden die in Frankrijk wonen. Gelukkig niet in Parijs, maar veel van hen bezoeken de stad regelmatig, net zoals ik, en sommige hebben er een tijdje gewoond.

Het idee dat ik maandag voor een klas vol kinderen sta en dit ter sprake komt. Kinderen die er iets van mee krijgen en het niet begrijpen, en ik kan het niet uitleggen.. ik begrijp het zelf ook niet.
    Wat een nachtmerrie en wanneer houdt het op

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

helemaal dit!

Weet je al wat meer? Ik hoop en bid om positief nieuws voor jullie.

Deel Deze Pagina