Schietpartijen Parijs

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door xElles, 13 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    En mamabri, ik.vermoed vanwege politieke spelletjes en de kans dat de hele regio in oorlog vervalt

2. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.824
    113
    Maar andersom dan? Ik woon daar niet, dus ik weet het niet, maar is daar wel evenveel aandacht voor alles? Wordt in deze landen open gecommuniceerd? Is daar vrijheid van meningsuiting? Hoe doet daar de pers zijn werk?

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Zou je denken? Ik heb uiteraard geen inzicht hoe het er daar aan toe gaat natuurlijk. Kun je misschien wat voorbeelden/uitleg geven? Want zoals ik al zei: misschien denken wij (of in ieder geval ik) te simpel, juist doordat wij niet alle ins en outs kennen.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou mijn man zit nu in Turkije en krijgt wel alles mee.

5. babywonder

babywonder Actief lid

6 dec 2014
    418
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sorry maar ik wil me toch wel even mengen hierin.

En jij denkt dat die er nog niet zijn? Zoals een ander lid al aanhaalde, hebben de islamitische geestelijk leiders er een dagtaak aan om dit onder de aandacht te brengen onder de moslimjongeren. Wekelijks worden er lezingen over gegeven in universiteiten, welzijnsgroepen, scholen, moskeeën en nog veel meer. Je moest eens weten wat er allemaal achter de schermen (wat de media uiteraard nooit naar voren brengt) gebeurt om jongeren op het rechte pad te houden. Er zijn zelfs volwassen moslims die in hun omgeving als een vaste routine langs de buurt gaan om de hangjongeren van de straat te houden.

Je kan denk ik begrijpen hoeveel inspanning dit allemaal kost. Maar ik heb nog nooit iemand erover horen klagen, iedereen doet t graag zelfs, zolang mensen maar het juiste pad bewandelen en niet beïnvloed worden door alles wat er tegenwoordig gebeurt.

En dat er dan wordt gesproken over 'haat-imams' en nog meer van die dingen, gaat er bij mij gewoon niet in. Men zou eens de sfeer van liefde in een moskee moeten proeven en daarna weer praten over haat en nijd.

En ja, tuurlijk bestaan er daarna nog steeds rotte appels die dan voor het terrorisme kiezen, het zijn ideologieën waarmee jongeren (voornamelijk door social media) mee gehersenspoeld worden en denken dat ze daarin hun heil kunnen vinden. Degene die dit pad volgen zijn nog altijd aanzienlijk minder dan degenen die gewoon voor een normaal leven kiezen als jij en ik. Maarja, dat zie je natuurlijk niet in de media. Alles dat goed gaat hoeft niet uitgelicht te worden. Het is net zoals dat niemand wilt dat zijn kind pedofiel wordt, zo is dat met de ouders van deze jongeren ook. Een pedofiel houdt er ook vreemde gedachten op na en verricht dan vreselijke dingen waar niemand iets aan heeft. Het is beiden ziek, zo zie ik het.

En je hebt het over een allesomvattende tegenbeweging die nog gemist wordt vanuit de kant van de moslims.
    Dit is precies wat de Koran is. Al eeuwenlang. Helaas zijn moslims en islam niet hetzelfde, dit zijn twee grote verschillen. Moslims zijn mensen met ook vele fouten. Maar als men zich gewoon houdt aan de Koran als leidraad en het een handboek laat zijn en het gewoon interpreteert zoals het hoort, dan zou dat de meest mooie en grote alomvattende 'beweging' zijn die er bestaat. Iedereen hand in hand en altijd streven naar het goede.

Maar goed, uiteraard begrijp ik dat dit alleen een opinie kan zijn van een persoon die oprecht gelooft en het geloof goed interpreteert. Maar toch wilde ik het even plaatsen om een nuance te maken dat het allemaal niet zo simpel is als men denkt.

6. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.824
    113
    Ik denk dat niemand de ins en outs kent. Ook moslims die hier wonen niet. Elk land is anders. Daarom juist mijn idee om een overstijgende organisatie te hebben. Met mensen uit "alle" landen, die elk in hun buurt iets doen. Je weet niet hoe het daar is. Dat weten alleen de mensen die daar wonen.

7. Poppedoes

Poppedoes Niet meer actief

#527 Poppedoes, 15 nov 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 nov 2015

Sorry, maar hier word ik dus 'moe' van. Ja; het IS vreselijk wat daar allemaal gebeurd, waarom denk je dat vrijwel iedereen, waaronder ikzelf, vindt dat de vluchtelingen welkom zijn? Juist omdat we ons ervan bewust zijn wat er allemaal gebeurd.
    Maar worden er nu in landen als bijvoorbeeld Turkije, stilgestaan bij Frankrijk? Nee, niet zoals wij dat nu doen. Andersom is dat net zo. Turkije is een land met veel trots, waar óók wordt herdacht als er iets in het land gebeurd. Zij voelen zich verbonden met elkaar net als dat Europa dat doet met Frankrijk.

Dit neemt absoluut weg dat dat het voor mensen in oorlogsgebieden minder erg is. Verre van zelfs. Maar het volkomen normaal dat hoe dichter bij huis, hoe meer het je raakt.

Edit: ik moet mijn mening enigzins bijstellen/toelichten, maar daar kom ik nog even op terug;)

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik ben érg benieuwd waar jij je mening op baseert, en hoe goed je Turks is? Ik zie heel iets anders en ben redelijk goed thuis in de Turkse gemeenschap.

9. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.824
    113
    En toch is dat blijkbaar niet genoeg. Of toch niet helemaal de goede aanpak. Dit is een constatering. Geen aanval.

10. babywonder

babywonder Actief lid

6 dec 2014
    418
    0
    16
    NULL
    NULL

Nee het is nooit genoeg. Net zoals dat er altijd pedofielen en moordenaars zullen blijven bestaan, terwijl iedereen dit ook verafschuwt en er alles aan wilt doen om dit tegen te houden.

Ik snap je constatering, mijn post was ook niet aanvallend bedoeld ;)

11. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Het is heel erg moeilijk om mensen ervan te overtuigen dat het geen moslims zijn als zij beweren van wel en alles uit naam van Allah doen.

12. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    De westerse media werkt nou eenmaal zo, wanneer het een ver van je bed show is, is het voor de media minder belangrijk.

Ik zal het nu even eerlijk zeggen: de gebeurtenissen in Parijs is voor de westerse wereld zo belangrijk, omdat het een enorme impact heeft in diezelfde wereld. Dat heeft niet elke aanslag. Overigens is er destijds wel uitgebreid gesproken over boko haram en de aanslag in Kenia.

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

En hier wil ik even op reageren.

Helaas heb ik vorige en deze week het tegendeel gemerkt. Ik heb in een vluchtelingopvang gewerkt, waarbij een buslading mensen weigerden naar deze opvang te gaan. Het is in het landelijke nieuws geweest en de commentaren waren niet van de lucht, óók onder een aantal vrijwilligers, óók mensen waar ik zelf mee heb gesproken, waaronder collega's die er niet werkten. Ik was zelf werkzaam op het moment dat deze bus met weigeraars er was. En ook de meneer waar ik de naam niet van zal noemen had er op zijn site fel op gereageerd, nou ik heb deze hele beste man op het moment dat het gebeurde niet gezien!

Wat er dan maar mondjesmaat verteld wordt is dat deze bus naar een andere locatie had gemoeten, dat de COA dit verkeerd geregeld had. Er waren mensen bij die nu naar de 6e en een paar dagen later naar de 7e sporthal zouden gaan. Terwijl hun beloofd was dat ze naar een langdurigere opvang zouden gaan. Maar daar hoor je dus nauwelijks iemand over: Neeeeee, deze vluchtelingen zijn alleen maar ondankbaar en moet je terugsturen wordt er dan gezegd :x Een mening hebben mag, maar probeer ook naar een ander (de vluchteling dus) te luisteren, voordat je een oordeel hebt.

14. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Nou, er is ooit es zo'n politicus aan de macht geweest die dankzij al de macht net zo'n monster werd als IS, waarbij er ook vrouwen en kineren vermoord werden alleen maar om hun afkomst. Wilders vind ik geen haar beter dan de bovengenoemde politicus, die massamoorden pleegde. En zie het Wilders en zijn aanhangers ook weer doen, eenmaal ze de macht krijgen, want hun haat gaat diep, heel diep.

15. MamavC

MamavC Niet meer actief

Ja dat weten we nou wel. Maar dat was iemand anders.

16. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Dat vraag ik mij af... als IS dit blijft doen uit naam van Allah, het komt steeds dichterbij en iedereen wordt doodsbang, dan zullen veel mensen maar wat graag luisteren naar Wilders als hij beweert veiligheid terug te brengen dmv uitroeien van alle moslims...en wie niet meewerkt dan net zo slecht is als IS. Als dit zo doorgaat, gezien alle reacties op fb en oa telegraaf, dan zie ik dit nog wel gebeuren...

17. sydneys

sydneys Niet meer actief

Whahaha geweldig :D
    geen Wilders fan, ook niet tegen hem maar deze reactie vind ik toch zeer lachwekkend.
    you made my day :D:D:D

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

oh ja, en dan ook nog horen van (heel veel!!) mensen dat dit allemaal rijke vluchtelingen waren. Nou, geloof mij maar, en ik heb het met eigen ogen gezien, dat er kinderen bij waren zonder schoenen, een mevrouw had maar 1 paar schoenen die vervolgens gestolen werden, dus had ze niks meer. Nee hoor, dit waren absoluut geen rijke mensen!! misschien vroeger, maar nu hadden ze niks meer :(

19. tuc

tuc Niet meer actief

Dat denk ik ook...mensen onderschatten de invloed. Ik lees hier al dat het democratisch gedaan wordt...nou het is gewoon hersenspoelen zoals IS dat doet. En ik denk dat het alleen maar extremer wordt.
    Wij (als westen) moeten zorgen dat dit soort politiek geluid geen platform meer krijgt. Alles verbieden wat gericht is op iets of iemand. Zorgen dat dit meteen in de kiem gesmoord wordt en een duidelijke boodschap afgeven dat we hier niet naar luisteren.

20. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Gelukkig heeft Donald trump het antwoord: met wapens was het allemaal anders afgelopen.

Deel Deze Pagina