Ik zou ook liever zien dat de Islamitische landen veel meer hun handen in één slaan tegenover dit soort geweld en ook ándere invloeden. Een soort islamitische staat (nee niet die). Al denk ik dat zoiets dromen is.
Dat zal ook niet gebeuren zolang moslims vasthouden aan valse ideologieën en achter dingen staan zoals die revoluties e.d.
Ik geloof echt dat hier veel meer speelt dan wij simpele volk van weten of meekrijgen. Als NATO of USA hadden gewild dat IS gestopt wordt, was dit echt wel in een week gebeurd.. Hetzelfde met rijke Arabische landen natuurlijk.
Dat denk ik ook. Vergeet niet dat er natuurlijk nog een ander land in die regio is die het als hun taak ziet om heel de Levant in te nemen als hun beloofde land. Als dat land compleet verwoest wordt door allerlei groeperingen die met elkaar vechten wordt dat alleen maar makkelijk gemaakt voor ze.
Het is geen oorlog tussen moslims en niet-moslims, maar een oorlog tussen beschaafde samenlevingen en barbaarse terroristen Heeft ie mooi verwoord.. ShampooL, jij inmiddels al iets gehoord??
Identiteit een van de daders aanslagen Parijs bekend | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl mogelijk een dader ontsnapt...
Op Breaking News, U.S., World, Weather, Entertainment & Video News - CNN.com Vreselijk die jonge slachtoffers
Een van de daders hadden de Franse veiligheidsdiensten al sinds 2010 in het vizier, ik vraag me dan echt serieus af hoe het heeft kunnen gebeuren? Een jaar of twee geleden was er zoveel paniek over het aftappen van telefoongesprekken, whatsappberichtjes,mailverkeer en weet ik veel wat van superbeveiligde regeringscomputers, maar het telefoon en internetverkeer controleren van een verdachte gaat blijkbaar boven hun kunnen en hebben ze dit niet zien aankomen. Als je iemand 5 jaar lang als verdacht beschouwt, dan zou je elke stap die hij maakt moeten weten, met de technologie van nu is dat niet zo moeilijk. Ik vind het heel erg voor de slachtoffers, voor hun familie en vrienden, want ik weet als geen ander hoe traumatiserend dat is. Maar ik blijf sceptisch over wie er nou echt verantwoordelijk is geweest in het plegen en voorkomen van die aanslagen. Gewone burger is zoals altijd de slachtoffer geworden en dat is het ergste. En eerlijk waar, ik zou héél graag een kogelvrijevest willen van het materiaal waarvan de paspoorten van al die terroristen gemaakt worden, dat zou pas een veilig gevoel geven.
Uiteraard zijn zij verantwoordelijk, maar als de autoriteiten hem al sinds 2010 in de gaten hielden omdat hij geradicaliseerd zou zijn, vind ik wel dat zij daarin verzaakt hebben. Als je dat toch al weet dan is het toch wachten op?
Wonderbaarlijk hè hoe steeds die paspoorten 'heelhuids' opduiken, ben ook benieuwd naar de fabrikant, gat in de markt! Verder ben ik natuurlijk tegen elk soort van geweld tegen onschuldige burgers. Vreselijk voor de nabestaanden! Ik blijf het nieuws sceptisch volgen, want ik denk dat we niet eens 25% van de waarheid meekrijgen. Ik voel me eenzijdig geïndoctrineerd.
Ja dat klopt alleen ik denk dat daar helaas weinig aan te doen is behalve dat je zo iemand nauwlettend in de gaten houdt. Je kan ze moeilijk opsluiten als ze nog geen geweld hebben gepleegd. Maar van mij mogen ze deze radicalen, als dit bekend is, per direct uitzetten. Helaas werkt het nog niet zo.
Ik denk ook dat er enorm veel dingen gebeuren waar wij niets van af weten. En dan heb ik het niet over Parijs alleen. Blijkt ook wel uit die aanslagen in Lebanon, waar wij als Westerse burgers vrijwel niet over worden ingelicht. Ik denk ook even terug aan 9/11. Daar zijn zulke onlogische dingen gebeurd, dat ik me afvraag of de Amerikaanse overheid niet gewoon allang op de hoogte was van wat er ging gebeuren. En zo zijn er nog wel meer dingen waarvan ik zeker weet die achtergehouden worden. Niekepiek, ja ben het eens met jou hoor. Is ook wel lastig om er iets mee te doen, maar nu is ie alleen in de gaten gehouden.. Nou nou, dat heeft geholpen 😉 In zo'n geval ben ik ook voor uitzetting. Al vraag ik me dan weer af of je het probleem niet verplaatst op die manier.
Nog niet gereageerd, maar ik voel me hetzelfde. Toen dat nieuws over dat paspoort naar buiten kwam dacht ik meteen al; Zo dat is knap! Ding is nog helemaal intact en ze weten dat hij via Griekenland hier is gekomen... Ik vind het eerlijk gezegd moeilijk te geloven en ik vind het vervelend dat iedereen op FB zn profielfoto veranderd heeft naar de Franse vlag. Ik vind alle aanslagen op onschuldige mensen even erg. Het gaat hierbij niet om een 'ver van ons Westerse bed show', maar meer wij Westerse media willen niet laten zien dat ze in andere landen ook aanslagen plegen en dood en verderf zaaien. Dat daar ook honderden mensen sterven. Die man die zijn eigen leven opgeofferd heeft om het leven van honderden anderen te redden, horen wij daar iets van? Nee. Ik weet niet meer waar het was, maar zag het op mn twitter voorbij komen.
Ja he, en heel merkwaardig dat ze naar buiten gaan denken "Zo,ik ga nu een aanslag plegen, wapen-check, bomgordel - check, paspoort - check." Dat is zo onlogisch! Ok, misschien willen ze dat ze geïdentificeerd worden, maar als dat toch zo'n grote netwerk is, weet je toch dat je juist met je identiteit erbij je handlangers verraadt?! Zo wet gehoorzaam zijn ze wel blijkbaar, want oh jee als ze tijdens hun laatste avond op aarde een boete krijgen voor het niet bij hebben van ID. Ik ben het met je eens en het is niet zo zwart wit en vind het zo raar dat de meeste mensen wel alles geloven wat ze zien en horen, zonder verdere vragen te stellen. En natuurlijk, guess what, in de illuminatie card spel zaten er weer kaarten bij over aanslagen in Parijs en vrijdag de dertiende. Toeval, toeval.
ShampooL Er zijn 3 Nederlanders gewond. 2 mannen en 1 vrouw. 2 ernstig. Op rtl nieuws staat ene rik en martijn. Zijn dat de vrienden van je man? Voor de rest kan ik nergens lezen dat er Nederlanders gedood zijn. Hoop dat je wat hebt gehoord!