Schietpartijen Parijs

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door xElles, 13 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nee vooral wanneer de meesten gewoon geboren en getogen burgers zijn.

2. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Ik had meteen al het gevoel dat het vluchtelingen en paspoort verhaal een staartje krijgen.... Het klinkt niet allemaal erg logisch.

3. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Hoe bedoel je er kan niet zoveel gedaan worden? Al zet je maar 1 medewerker in om die persoon nauwlettend in 't oog te houden,kom je al heel ver! Nu en dan huiszoekingen bij hem en bij mensen waarmee hij in contact is. Mail en telefoonverkeer aftappen, iemand undercover sturen. Hij is 5(!) jaar lang een tikkende tijdbom geweest en gevaar voor de burgers, dan is het wel waard lijkt me om alle middelen in te zetten om hem tegen te houden.

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

#564 sydneys, 15 nov 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 nov 2015
    Ik vind het leven van mijn zoon belangrijker als mijn leven of jullie leven. Zou erg zijn als ik niet zo zou denken.
    waarom deze aanslag hier in onze landen meer aandacht krijgt is omdat dit dichtbij is gebeurd.
    als iets aan de andere kant van de wereld gebeurd vind ik dit even erg als wat er nu in Parijs is gebeurd.
    het verschil voor mij is. Als iets aan de andere kant van de wereld gebeurd heb ik 0,0 angst voor het leven van mijn zoon. Gebeurd iets op een 3 uurtjes rijden van hier komt dit harder aan want dan kan het ook hier gebeuren, dan zou mijn zoon ertussen kunnen zitten en dan vind ik het enger.

En ik leef inderdaad meer mee met de Parijzenaren dan met mensen van weet ik veel hoeveel km van hier wonen. Waarom? Omdat dit hier is! Shoot me! Hoe dichterbij het komt hoe meer ik meeleef. Als de vriendin van mijn vriend zijn nichtje sterft vind ik ook minder erg dan als mijn nicht sterft.

Zijn deze levens belangrijker? Neen echt niet! Maar voor mij is dit dichtbij en wij hebben dit gevaar hier binnengehaald. Wij/Europa is mede schuldig aan deze aanslag.

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Er is natuurlijk de Arabische Liga, daar werkt mijn schoonmoeder voor en deze deden veel goede dingen. Helaas sinds de Arabische lente ligt dit dus plat.

6. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

In mijn optiek maakt dat niets uit. Als je er voor kiest om te radicaliseren dan hoor je in mijn ogen niet meer thuis in een maatschappij of in een land waarin dit niet wordt geapprecieerd dus uitzetten en verbannen die hap, dat zouden ze overal moeten doen. Waarschijnlijk zoeken deze radicalen elkaar dan juist meer op maar des te minder ze verspreid zitten en des te makkelijker zij een hoofddoel worden. Maargoed dit klinkt wel heel idealistisch en waarschijnlijk onmogelijk.

7. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Van mij mag er idd a-massaal in Europese landen een soort Martial law ingezet worden om dit soort lui(ongeacht religie, geldt dus ook voor de Breivik-achtigen etc) nog beter aan te pakken. Gewoon oppakken als je genoeg bewijzen hebt van radicalisering en mogelijk gevaar voor de samenleving. Daarna maar het tegendeel bewijzen, maar niet oneindig rond laten lopen onder 'surveillance' omdat hij zijn plan nog niet heeft uitgevoerd.. ;)

Ik vraag me ook af wat we idd allemaal wel niet NIET weten.

8. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Precies, oorlog in Syrië is al sids 2011 aan de gang, maar de vluchtelingenstroom is toegenomen toen Merkel aankondigte elke vluchteling uit Syrië een veilig onderdak te willen bieden in 2015. Toen zijn ze begonnen massaal naar Europa te komen en nu wordt er gesproken over het sluiten van grenzen. Tot nu toe was de vluchtelingenstroom alleen niet reden genoeg, maar nu dat die vkuchtelingen aanslagen beginnen te plegen, hebben ze wel wat ze wilden. Een reden om grenzen dicht te gooien. Ik suggereer niks, maar vind het wel opvallend dat De daden van IS in de voordeel werken van door hun gehate Westen.

IK zal wel paranoia zijn.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Waar zou je ze heen moeten sturen dan, het is toch bijv een burger van Nederland dus een Nederlands probleem.

10. Niekepiek

Dat is hun probleem, op dat moment zijn ze dan geen Nederlandse burger meer. Laat ze maar ergens aankloppen waar ze wel welkom zijn.

11. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Gek hé, dat het op woensdag nog geplaatst is.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      23,6 KB
      Weergaven:
      4
  12. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ze in de illegaliteit gooien lost idd niets op. Sterker nog, dat maakt het al snel makkelijker omdat ze spontaan nergens meer geregistreerd staan. Dat maakt ze minder makkelijk te volgen.

13. Niekepiek

Ze moeten eigenlijk gewoon nergens meer binnen komen zodat ze gedwongen zijn om bij elkaar te komen...

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Wie?

15. Niekepiek

Radicalen.

16. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Een soort van "tuig-eiland"? Waar dan al die geradicaliseerde tuig gedropt wordt, en verder niet mee bemoeien. Af en toe een voedselpakket naar beneden gooien en mogen ze het daar zelf maar lekker uitzoeken.

17. Niekepiek

Ik zou er eerder een bom op gooien.

18. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Mag ook van mij, als ze maar ver weg zitten.

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Maar pedofielen en moordenaars worden toch ook niet de grens over getrapt? Ieder land moet toch zorg dragen voor zn eigen misdadigers.

20. Niekepiek

Die moet je weer op andere manieren aanpakken;). Deze radicalen werken in groeperingen en vormen juist een bedreiging omdat zij zich infiltreren in een maatschappij.

Deel Deze Pagina