Schietpartijen Parijs

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by xElles, Nov 13, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,185
    16,521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    99,9% dat het jihadistisch terrorisme is.
    Nu op NOS te zien en dit wordt verteld door hoogleraar terrorisme.
    Wat een ellende allemaal en wat een vieze smerige duivels zijn het.

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,185
    16,521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Het is echt een hel.
    Bekenden van mij zitten er ook maar niet in het gebied met de aanslagen maar ze willen vandaag echt naar huis en terug naar man en kinderen.

3. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    1,620
    43
    48
    Collega van mij is er ook, heb haar een berichtje gestuurd nog niets terug gehoord... Ik zou ook meteen naar huis willen, de hele stad staat op z'n kop.

4. mrien

mrien Actief lid

Aug 24, 2014
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben niet zo snel bang aangelegd maar op de plek van een van de schietpartijen waren wij een dag eerder.

Tot had ik bij aanslagen nooit het idee dit toe te rekenen aan de islam. Maar eerlijk is eerlijk...... realistisch gezien weet ik dit ook heus wel, maar kan me er steeds meer in inleven dat mensen dit wel zo zien. Vind het erg om te zien dat een relatief kleine groep rotte appels een geloof zo te kakken zet dat mensen bang gaan worden hiervoor. En nog erger dat het overgrote deel mensen die in allah geloven, vluchtelingen enz die wel goeie bedoelingen hebben uiteindelijk in de verdrukking gaan komen. En uiteindelijk de grote verliezer gaan zijn.

Het begint mij persoonlijk nu wel bang te maken, omdat ik me des te meer realiseer dat het wel erg dichtbij komt. Vooral met de gedachte wat als we daar een dag later waren?

5. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Vreselijk, heb er geen woorden voor

6. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Of er nou wel of geen God of Allah of hoe ze ook mogen heten bestaat, hoop dat er zeer zeker een HEL bestaat en dat deze lui zichzelf daar zullen tegenkomen.

7. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik word net wakker met dit nieuws.

Wat vreselijk erg :((

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,185
    16,521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Dat is zeker heftig dat jullie daar een nacht eerder waren.
    Wat een geluk dat jullie veilig zijn.
    Mbt de Islam ga en wil ik ze niet over 1 kam scheren maar laten we wel wezen dat 9/11 de aftrap is geweest voor alles wat nog gaat komen.
    Iemand vertelde mij al ruim 15 jaar geleden dat dit zou gaan gebeuren en ik verklaarde die man voor gek maar helaas moet ik nu toch bekennen dat hij gelijk heeft gekregen en wij in Nederland gaan hier ook mee te maken krijgen vroeg of laat.

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,185
    16,521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Ik hoop dat je snel iets zal horen.
    Ik zat er gisteren ook heel erg over in maar was zo opgelucht dat de meiden via Fb lieten weten veilig te zijn.
    Ik heb vannacht ook slecht geslapen omdat ik me zorgen maak en wil dat ze veilig thuiskomen.
    De zoon van een van die meiden is de beste vriend van mijn zoon maar als die hier vandaag komt zeg ik er niets over omdat ik niet weet in hoeverre zijn vader iets heeft verteld.

10. Laika

Laika Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    2,334
    3
    38
    Terwijl de wereld in brand staat en de nauwelijks te bevatten beelden van de chaos en angst langzaam beginnen door te dringen,
    het besef van de zinloosheid van deze laffe daden op onschuldige mensen je woedend maakt en de angst verandert in pijn in je buik, worden de meeste kleine kinderen in Nederland nu wakker met kriebels in hun buik..... omdat Sinterklaas vandaag aan komt varen met hun kadootjes.
    Hoe triviaal kan het zijn.
    Ik vraag jullie vriendelijk.
    Zullen we de kinderen vandaag alsjeblieft nog even laten geloven dat de wereld niet zo verrot en gevaarlijk is? Zullen we de kinderen, die net als wij nooit zullen begrijpen dat je uit geloofsovertuiging onschuldige mensen afslacht, nog even laten geloven dat deze wereld ook nog onschuldig mooi kan zijn?
    Zullen we alsjeblieft ons onschuldige kinderfeest vandaag niet laten verpesten door ruzie te maken? Zullen we vandaag uit respect voor gisteren even alle zwaarden begraven en de discussie op een andere dag zinvol voortzetten?
    Zullen we onze kinderen vandaag even laten geloven dat er daadwerkelijk een lieve oude meneer uit Spanje komt die ze gratis kadootjes en pepernoten geeft?
    Al is het maar om heel even uit deze zieke werkelijkheid te vluchten.
    Liefs

Jochem Myer

11. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    1,620
    43
    48
    Dat geloof ik ook, ik denk dat dit het begin is, en dat het nog erger gaat worden. Ook Nederland zal niet buiten schot blijven, al zal Duitsland/Frankfrijk/UK de grootste klappen incasseren (in de EU dan)

12. Laika

Laika Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    2,334
    3
    38
    Ik werd ook wakker met dit nieuws. Mijn man heeft de halve nacht wakker gelegen en net nieuws gevolgd. Verschrikkelijk! Al die mensen en voor wat? Ik word hier zo intens verdrietig van.

13. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Het moge toch wel onderhand duidelijk zijn dat vanuit de eerste plaats dit soort aanslagen een politieke achtergrond hebben.

14. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Zo afschuwelijk. Maar ipv bang te worden voor moslims en te wijzen naar moslims, moeten we ons realiseren dat het grootste deel juist moslim is dat slachtoffer is van deze extremisten. En dat zij haat willen zaaien en verdeling in de samenleving. Iedereen is bang, maar als we naar elkaar gaan wijzen, maken de we problematiek alleen maar erger. Jongeren die zich buitengesloten voelen, groepen die zich niet thuisvoelen in dit land omdat er juist nu zoveel haat is, zijn een makkelijk slachtoffer voor ronselaars van ISIS. Ik denk echt dat samenwerking, de vorming van een hechtere samenleving, acceptatie van elkaar, een grotere dreiging is voor ISIS. Nu doen een hoop mensen precies wat ze willen: woede richting moslims, die op hun beurt in het nauw gedreven worden. Hoe dubbel moet dat wel niet zijn, er zijn gisteravond net zo goed moslims gedood en nu moeten zij zich thuis opsluiten uit vrees voor tegenreacties (ik ken geen cijfers, maar statistisch gezien zullen er moslims tussen zitten die willekeurig slachtoffer zijn geworden van deze gekken). Iedereen voelt zich onveilig nu, ik hoop echt dat die paar gekken in NL - en dan doel ik op extreemrechts - mensen met rust laten en zich niet verlagen tot geweld tegen andere onschuldige mensen.

15. birds86

birds86 VIP lid

May 13, 2013
    5,305
    2,002
    113
    Female
    Mijn vriendin is door omstandigheden niet kunnen gaan en ze sliep nog. Zo opgelucht!
    Ze woont 5 uur van Parijs af dus had t niet eens meekregen.

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,185
    16,521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Het is ook Jihadistisch terrorisme en dat is politiek terrorisme maar het wordt wel gedaan in de naam van Allah dus hoe gestoord en gehersenspoeld zijn die kl***zakken

17. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Ik kijk nu RTL nieuws en daar staat 153 doden en honderden gewonden.
    Die beelden ook... Ik zou getraumatiseerd voor het leven zijn. :(

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #158 Devilschase, Nov 14, 2015
    Last edited: Nov 14, 2015
    Och, weer hele discussies over of het moslims waren of niet hoor. Nee, een christelijke of katholieke roept allah akbar, lekker logisch. Lekker boeiend ook weer. Had net zo goed iedereen kunnen zijn.

Dat bericht in de krant ook: " Rutte reageert geschokt"

Ja, wat zou hij dan moeten doen? Net doen of het hem niets kan schelen? Natuurlijk reageert hij geschokt man. 300 persberichten die allemaal andere info geven. Doe er gewoon 1 pers bericht uit, dan weten allemaal waar we aan toe zijn.

De grenzen gaan in NL toch niet dicht, al worden er hier in Amsterdam 10.000 mensen vermoord, dan nog blijven er mensen binnenkomen. Dat interesseert Rutte echt geen reet hoor.

Er is vooraf door diverse gasten gezegd: " wij maken gebruik van de genorositeit van de westerse landen om verderf te kunnen zaaien en aanslagen te plegen vanuit politiek inzicht. We zeggen niet waar en wanneer, maar het gaat wel gebeuren"

En dat wordt niet serieus genomen. Het boeit de politiek geen reet joh. Over drie maanden is iedereen het weer vergeten zullen ze denken.

Iemand die foto op Twitter gezien? Van de twee mannen die een foto van zichzelf hebben gemaakt met een kalasjnikov bij de Eifeltoren? Met de tekst:

" We zeiden het twee maanden geleden al, maar niemand luisterden naar ons "

.

19. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,016
    547
    113
    mee eens...;)

20. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar velen denken dus dat dit soort aanslagen worden voorgeschreven vanuit de Islam. Er heerst een politieke onvrede en om die figuren nog enige manier van zogenaamd 'doel' aan te praten (terwijl ze zich toch al niet geaccepteerd voelen) schuiven ze het op een zogenaamde jihad en laten ze zich als pion gebruiken door hogere figuren.

Share This Page