Ik heb de aflevering van zondag 3 april zojuist pas gekeken, maar het valt me op dat Eva gewoon alcohol blijft drinken terwijl ze zwanger is.. ze past dan wel voor nog een glas rosé als ze bij haar moeder is, maar je ziet haar in andere scenes wel met een glas wijn of een biertje. Ik weet dat het maar tv is, maar ik vind het vreemd!!
Hier wordt altijd gezegd dat je tijdens je zwangerschap 1 tot 2 units per week mag. Ik heb laatst ook 1 biertje meegedronken gezellig op een terrasje maar toen de vraag voor een 2e kwam (hoewel het toch nog kon) heb ik gepast. Doe het trouwens niet elke week, maar toen leek het me zo lekker. Meer hoefde ook niet voor mij. Misschien doet zij ook zoiets. Ik heb ook geen idee hoe dat programma gemonteerd is, dus misschien had ze eerder al iets op en daarom de weigering bij haar moeder en in die andere scènes nog niet? Blijft gissen natuurlijk maar kan best zo zijn.
Ik geloof niet dat het alcoholvrije was.. dat biertje zou nog kunnen, al hebben ze op het gemiddelde kermis-feest in Brabant (maar Zeeland zou anders kunnen zijn) geen alcoholvrij tap-bier.. Zelfs manlief was het opgevallen.. en dat wil toch wat zeggen Toch raar dat vk's zo verschillen in hun opvatting over alcohol gebruik, bij een vriendin flipte de vk zo ongeveer toen ze hoorde dat die vriendin een paar glazen (2-3, ik heb het niet bijgehouden, maar meer zullen het er niet geweest zijn die avond) rode wijn had gedronken de avond voordat ze positief testte (en dus 4-5 weken zwanger was)..
Om nu te gaan flippen (of bijna gaan flippen) over die 3 glaasjes rode wijn, dat vind ik toch overdreven. Tuurlijk was het beter geweest van niet maar het gebeurt toch niet elke dag? Je vriendin zal nu ook wel weten dat ze beter helemaal geen alcohol drinkt. Ik vind dat ze je soms toch te veel een schuldgevoel proberen aan te praten hoor.
Glaasje alcohol tijdens zwangerschap kan geen kwaad Risicos alcohol tijdens zwangerschap onderschat De meningen zijn verdeeld of het kwaad kan...
Ik persoonlijk drink geen druppel, weet wat alcohol tijdens zwangerschap kan aanrichten (dan heb ik het wel over grotere hoeveelheden) en dus drink ik gewoon niks, maar om te gaan flippen als een ander een wijntje drinkt, neuh. En je weet idd nooit hoe de serie gemonteerd is, meestal zijn het momentopnames.
Volgens mijn gynaecoloog kan 1 glaasje rode wijn of 1 glas bier per dag helemaal geen kwaad tijdens de zwangerschap. Hij zei dat ie bij vrouwen die niet kunnen slapen of een te hoge bloeddruk liever een glas rode wijn per avond voorschrijft dan medicijnen. Niet dat ik het elke dag zou doen Maar heb af en toe bij het eten echt wel eens een lekker rood wijntje gehad.
ik ben het helemaal met je eens! ik zat me er ook heel erg aan te ergeren. tv is vaak wel een voorbeeld voor anderen. en alcohol is niet goed voor het embryo of de foetus. misschien denken andere vrouwen door dit programma dat het niet echt erg is om alcohol te drinken tijdens de zwangerschap, want zij doet het ook. overigens vind ik de serie erg leuk!
wat is dat voor soort serie? zie hier iets over zwangerschap voorbij komen en dat is vaak wel intressant...
volgens mij gaat ze vanavond vreemd met die vriend van Adam, zag ik vorige keer bij de aftiteling... ga het zo weer kijken (21.05 ned 2)
Jammer dat het niet op is geweest wel begrijpelijk dat ze dat uitzenden van die herdenking over Alphen..maar mis toch echt mijn serie
ja ik denk altijd, hoeveel moeite is het nu om 9 maanden een paar dingen te laten staan voor de grootste liefde van je leven zet even je eigen behoeftes opzij voor een ander leven ipv altijd maar aan jezelf te denken, lekker belangrijk een wijntje, ik denk als je het zo nodig vind dat je niet 9 maanden even zonder kan dat je (naar mijn idee) een alcoholprobleem hebt want waarom zou je het anders riskeren? ik zou het gewoon voor de zekerheid even laten staan maar goed ik volg de serie niet, misschien was het idd een vorm van niet willen accepteren of iets of gewoon dom schrijf gedrag van de serie, je weet het niet ik vind het wel een slecht voorbeeld op televisie...
Mijn man wil ook altijd Adam&Eva zien. Ik vind het wel grappig, maar blijf er niet voor thuis ofzo. Maar ik vond het ook wel raar dat ze nog gewoon alcohol drinkt. En dan niet één glaasje per aflevering, maar gewoon meerdere keren. Inderdaad niet zo'n slim voorbeeld.... Maar was het gister op NL3? Dat is balen... Wij hebben nog wel even op 3 gekeken, maar toen was er xxs op, dus zijn we maar verder gezapt....
xxs is helemaal niet geweest, maar was juist geschrapt vanwege A'dam-E.V.A., dus dat kan haast niet... Ik vind de serie ook erg leuk!