Hey hey, wij zijn opzoek naar een leuke jongensnaam... Heeft 1 van jullie mischien een ideetje? Onze 2 andere kinderen heten Jowi en Nikita dus t zou mooi zijn als het daar een beetje bij zou passen Heb trouwens ook nog een ander vraagje: mn vriend zou t leuk vinden om de kleine te vernoemen naar zn vader... Die heet Herman, als roepnaam vind ik t eigenlijk niks... Wat vinden jullie? (heb er een poll bij geplaatst) Liefs Deb
Jowi, Nikita en Herman... 't Werkt een beetje op m'n lachspieren eigenlijk en dat komt dus door de naam Herman. An sich een gewone naam natuurlijk, maar past totáál niet bij de andere twee. Als tweede naam zou 't wel kunnen, die hoor je toch minder.
Ik vind het ook echt géén combinatie, ik zou er of een variant van maken of het als 2de naam gebruiken.
Herman als 2de naam prima, maar niet als roepnaam! Staat ook niet bij de namen van je andere kinderen.
Ik vind Herman ook niet zo leuk eerlijk gezegd,beetje ouderwets. Een paar jongensnamen die ik beter bij je andere kindjes vindt passen zijn: -Collin -Rowan -Royce -Noah Succes met het kiezen van een leuke naam!
Oh als roepnaam echt vreselijk, en het past ook totaal niet bij de andere twee namen! Als tweede naam zou ik het zeker wel doen, als wij een zoontje hadden gekregen had ik hem ook vernoemd naar mijn overleden vader, die heeft ook een oerhollandse naam die niet past bij onze Turkse achternaam, maar voor een 2e naam maakt me dat niet uit
hihi gelukkkig ben ik dus niet de enige die Herman als roepnaam helemaal niks vind Nu maar even lekker verder puzzelen en hopen dat we een naam vinden die we wel allebei leuk vinden. Ideen blijven welkom Liefs Deb
Ow nee, Herman vind ik echt niets! Past ook totaal niet bij de andere namen! Is het misschien een idee om die naam als uitgangspunt te gebruiken voor een andere naam. Dus beginnend met HE.... of iets wat een beetje erop lijkt... Of heeft jouw schoonvader misschien een 2e naam die wat leuker is??
Nee, ik vind het ook echt niet passen (maar volgens mij was je daar inmiddels zelf ook al achter ). Als 2e naam vind ik het wel weer goed kunnen, juist omdat het een vernoeming is.
Wouw, dat zou ik een geweldige oplossing vinden! Maarja, of je man er ook zo over denkt en je schoonvader zich er nog in herkent is natuurlijk wat anders. Maar wel een heel mooi compromis! Of Harm, of 1 van de andere alternatieven. Ik heb ook als 2e naam die van mijn oma gekregen en vind hem echt afschuwelijk. Als ik ergens mijn voorletters op moet schrijven laat ik waar mogelijk ook die tweede letter weg uit vrees dat iemand mij vraagt waar die letter voor staat, want iedereen reageert er ontzet op als ze hem horen.
ALS je er voor kiest om te gaan vernoemen zou ik het in dit geval bij een tweede naam houden...Herman past inderdaad totaal niet bij Jowi en Nikita.
Ik vind Herman als (roep)naam niets..! Maar als tweede naam vind ik zeker dat het kan, helemaal als het een vernoeming is. Ideeen als eerste naam: Levi Dani Josh Finn Lenn Yaël Ian Glenn Enzo Elias Dilan Delano Denzel Senn Ravi Boaz Noël Nigel