Hello ladies, EINDELIJK........ hebben we een meidennaam die we allebei wel leuk vinden. Voor een jongen hebben we Maik Voor een meisje: Femke of Famke? Mijn voorkeur gaat uit naar Famke omdat het minder vaak voorkomt dan Femke. Zou graag jullie mening hierover lezen! Alvast bedankt
Wij wonen in Friesland, waar het Friese woord famke gebruikt wordt voor het Nederlandse woord meisje. Ik vind het dus niet zo'n mooie naam, omdat het in het Fries klinkt alsof ze geen naam heeft en meisje wordt genoemd. Daar zou hier verwarring over ontstaan. Maar als je niet in Friesland woont, is dat natuurlijk weer anders. Femke vind ik ook wat zachter klinken.
Ik woon ook in Friesland, maar vind het juist wel mooi en leuk hoor! Zo zie je maar weer smaken verschillen... Ik ken ook een meisje die heet sus (spreek uit als zus). Tja dan denk je ook waarom heet dus nou sus. Of madelief is ook een plant..... naja iedereen snapt me wel. Je moet er van houden of niet. Het stoort mij niet dat iemand Famke heet en in Friesland woont (of buiten friesland).