Gestopt met roken, hoe snel ben je dan weer vruchtbaarder?

Discussion in 'Zwanger worden' started by LovelyyX93, Aug 1, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LovelyyX93

LovelyyX93 Niet meer actief

Hallo dames!

Het is weer even geleden dat ik een post had geplaatst nu had ik toevallig een vraag over hoe lang het duurt voor je zwanger raakt of in iedergeval weer vruchtbaarder bent als je gestopt bent met roken? Mijn cyclussen zijn nog erg onregelmatig maar wel tussen de 27 en 30 dagen in met uitzondering die van 20!dagen.
    Ben trouwens vandaag helemaal gestopt met roken.
    Ik hoor graag jullie ervaring en of mening. 😊

2. RoosW87

RoosW87 Actief lid

Jan 17, 2015
    282
    58
    28
    Ik kan je helaas geen antwoord geven op je vraag, maar wilde wel even zeggen dat ik het super goed van je vind!!

Super dat je bent gestopt!! :D

3. Romantic

Romantic Bekend lid

Nov 29, 2015
    874
    91
    28
    Gemiddeld 3 maanden heb ik mij laten vertellen.. Maar ik weet niet of dat waar is..!

4. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,134
    17,154
    113
    Helaas geen idee, kan me voorstellen dat dat niet na een maand al veel beter is...

Goed dat je gestopt bent en hoop dat je snel zwanger mag worden!

5. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,482
    5,842
    113
    Wat goed dat je bent gestopt. Hier ook al sinds de positieve test gestopt met roken en ondanks wat moeilijke momenten in het begin heb ik er totaal geen last meer van. Hou vol:)!

Wat betreft je vraag over vruchtbaarheid, als mannen stoppen met roken, is na twee tot drie maanden de vruchtbaarheid weer op peil. Maar ik weet niet hoe dat bij vrouwen is.

6. LovelyyX93

Bedankt voor jullie reacties!! Ik heb zelf niet lang gerookt enkele maanden tot misschien net een jaartje, met tussen pozes dat ik niet heb gerookt. Wil mezelf beter in mijn vel voelen en daarom stoppen met roken maar ook voor een toekomstige zwangerschap. Mijn vriend vind het allemaal onzin dat roken je vruhtbaarheid beinvloed en komt dan vaak met de vraag dat waarom anders mensen vroeger veel rookte en heel veel kinderen hadden..

7. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik weet het antwoord op je vraag niet.
    Maar ik stopte met roken in Juli '14, ik had toen een positieve test en heb altijd geroepen dat ik gelijk zou stoppen zodra ik zwanger was. Dit werd een miskraam.
    In December '14 was ik weer zwanger. Het heeft bij mij dus 5 maanden geduurd.
    Nu rook ik nog steeds niet meer en ben ik in de 1ste ronde zwanger geraakt.

Heb eigenlijk nooit eraan gedacht dat dat kon komen door het roken 🤔

8. LovelyyX93

Wat goed van je!! En wat erg lijkt me dat die miskraam :( geniet van je zwangerschap!! Ik hoop dat het bij mij ook snel raak is. Mijn vriend wilt graag voor mijn eigen zekerheid dat ik even de dokter bel met of ze mij misschien wat kunnen helpen omdat ik er onzeker over ben zoals 'gaat het wel lukken' 'ben ik wel echt vruchtbaar'
    Laatst zei mijn huisarts nog dat voor je menstruatie altijd een eisprong vooraf gaat... ik voel de ovulatie wel altijd (pijnlijke steken links of rechts onderin)

9. Annemiek125

Annemiek125 Niet meer actief

Heel goed van je dat je gestopt bent! :) Lijkt me toch de beste start voor je toekomstige kindje dat ja al stopt met roken voordat je uberhaupt echt zwanger bent.

Hoe snel je vruchtbaar bent, ik heb geen idee. Zelf nooit gerookt. Ze zeggen dat je inderdaad verminderd vruchtbaar kunt zijn door roken, maar ook dat klopt niet altijd. Vriendin van mij is vrijwel direct zwanger geraakt terwijl ze rookte en pas stopte na positieve test. Een vroegere vriendin rookte als een ketter zware shag en is direct na het verwijderen van spiraaltje zwanger geworden en zei heeft tot zeker de helft van de zwangerschap stug doorgerookt. (Zie haar nog staan met dr bolle buikje in de tuin met peuk in dr hand, echt géén gezicht..) Ik weet nog van jaren geleden op school, dat er een meisje was die rookte en door de pil heen zwanger is geraakt. Terwijl ik zelf niet rook en drink, vriendlief ook niet, we leven gezond en wij zijn ondertussen al een half jaar bezig...dus het zegt niet altijd wat. Hoewel ik het soms wel wat schrijnend vind eerlijk gezegd. Roken is wel slecht voor je en voor de baby, maar er zijn genoeg die toch heel vruchtbaar zijn.

10. LovelyyX93

Dat klopt ja. Een meisje die ik ken rookte ook echt heel erg veel en is ook heel snel zwanger geraakt en pas bevallen. Dus eigenlijk hoeft het niks te zeggen maar echt zeker weten doe je het nooit. Dus liever voor het zekere als het onzekere. Hopelijk is het voor jou ook snel raak!

Als het goed is is 7 augustus net een dag voor mijn verjaardag mijn eisprong en hoop dat het dit keer raak is aangezien de laatste keer dat mijn eisprong was ik niet samen was met mijn vriend.

11. Wish4four

Wish4four Lid

Apr 29, 2016
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    De opmerking over vroeger.... Vroeger rookte bijna iedereen en hadden ze veel kinderen. Vroeger zat er veel minder zooi in tabak dan nu ;)

12. PinkButterfly

PinkButterfly Actief lid

Sep 9, 2012
    441
    0
    16
    Elke dag is er een en we kunnen er zeker van zijn dat dat een positieve ontwikkeling is als het gaat om je vruchtbaarheid! Top, ga zo door :)

13. Annemiek125

Annemiek125 Niet meer actief

Volgens mij ken ik je nog van een ander topic :) Hebben jullie ondertussen al een huisje kunnen vinden? Ja ik hoop ook dat het snel raak is!

Idd goed van je om te stoppen. En ookal zou het je vruchtbaarheid niet verminderen, buiten dat is het gewoon veeel gezonder voor jezelf en je kindje die straks in je buik zit. Dus hele goede keuze! Zitten toch ook nog risico's aan roken in de zwangerschap, zoals meer kans op een miskraam of baby's met een laag gewicht. Dus alleen maar goed om te stoppen!

14. LovelyyX93

Jaa inderdaad.

15. LovelyyX93

Ja klopt! We hebben een mogelijke woning gevonden, alleen nog afwachten op een reactie voor een bezichtiging.

16. twins2009

twins2009 Bekend lid

Nov 10, 2012
    563
    2
    0
    Goed dat je gestopt bent. Het zal je vruchtbaarheid inderdaad verbeteren maar belangrijker is nog dat het gezond is voor jou en voor je kindje als je zwanger bent.

Ik ben ook zo iemand die al jaren gezond leeft, nog nooit een sigaret heeft aangeraakt, niet drinkt, een man heeft die niet rookt en af en toe maar wat drinkt en toch al lang bezig is om zwanger te raken terwijl in mijn omgeving vrouwen die wel roken en drinken direct zwanger raken. Dus niet roken of drinken is helaas geen garantie op een snelle en goede zwangerschap.

17. Goey

Goey Actief lid

Apr 21, 2016
    198
    2
    18
    Female
    Onderwijs
    Utrecht
    Ik ken zoveel dames die tijdens het roken zwanger zijn geraakt. Sommige gewenst en sommige ongewenst. Zelf ben ik al een jaar gestopt, zowel met roken als met de pil... Helaas nog niks. Inmiddels ronde 12....

18. PinkButterfly

PinkButterfly Actief lid

Sep 9, 2012
    441
    0
    16
    Nog steeds gestopt meis?

19. Teardrops

Teardrops Bekend lid

Jan 9, 2012
    855
    41
    28
    van alles en nog wat
    Ik weet niet of het bij mij kwam door het stoppen met roken. Maar 5 juli ben ik gestopt met roken en 25 juli had ik een licht positieve test in handen :)

Wat wij wel anders gedaan hebben deze maand is dat we 2 dagen voor de positieve ovulatietest seks hebben gehad, en juist de dag van de positieve test en tot 2 dagen erna seks hebben gehad.

Voren deden we juist vaak de dagen dat de test donkerder werd en de dag nog vn de positieve test.

Misschien dat het je iets helpt ;)

Share This Page