Hallo,Ik heb een lastige vraagje.Ik gebruik de evra pleister en op woensdag 3 juli begon mijn stopweek.Op 6 juli was ik ongesteld en woensdag 10 juli plakte ik mn pleister weer.20 en 21 juli heb ik met mijn man gevreeen, wat tijdens (volgens berekening) mijn vruchtbare dagen zou moeten zijn zou ik geen anticonceptie hebben, wat ik dus wel heb.Nu heb ik sinds anderhalve week pijn aan mn borsten, pijnlijke tepels, misselijk duizelig, grote eetlust, rommelbuik etc, iig allemaal symptonen van een zwangerschap dus.Nu ben ik vandaag naar de dokter geweest en die vertelde mij dat ik schijnzwanger ben. Huh, ooowkee, maar..., nu is mijn vraag....Zou ik niet ondanks wat de dokter zei (en niet met zekerheid kan weten zonder test) toch echt zwanger kunnen zijn? Ik kan wachten tot ik a.s zaterdag of ik ongesteld word of niet, maar die kan ook uitblijven door de stress, maar ik weet ook dat er veel vrouwen zijn geweest die ongesteld werden, maar toch zwanger waren.Test kopen, komt elke dag in me op, maar volgens mij is het daar te vroeg voor om de hgc te meten en zou ik alsnog moeten wachten 1 dag na mn eerste menstruatiedag toch? Ook las ik dat het vaker voorkwam dat vrouwen een positieve test kregen, maar niet zwanger zijn, omdat ze schijnzwanger zijn.....wat de dokter dus van mij zei dat ik ben. Dat zou dus betekenen dat als ik een test zou doen hij positief zou aangeven? Of zou ik dan echt zwanger zijn? Hoe weet ik anders dan nu of ik niet echt zwanger ben of toch echt schijn? Zou ik nu al kunnen testen? Wat zal ik doen? Bedankt! Xxx
Hallo, De kans dat je zwanger bent is klein aangezien je de anticonceptie op de juiste manier gebruikt. Echter 100% garantie heb je nooit. Indien je zwanger zou zijn zou je rond 6 augustus een positieve test verwachten. Bij een schijnzwangerschap heb je alle symptomen van een zwangerschap maar bij mijn weten nooit ook een positieve test! Dus misschien over een klein weekje even een test doen. Indien je het echt niet vertrouwd zou je je hCG via de huisarts kunnen laten bepalen. Dan weet je het zeker. Succes ermee, Groetjes Gea