Meiden, ik heb een zware aanval van onzekerheid Ik heb vandaag weer 2x te horen gekregen dat ik toch echt wel abnormaal dik ben voor bijna 21 weken. En gisteren vroeg een cassiere in de supermarkt aan mij hoe lang ik nog 'mocht'. Toen ik zei dat ik pas op de helft ben, keek ze me zo aan: en wist niet hoe snel ze door moest gaan met boodschappen afrekenen. Ik weet dat mensen vaak maar wat uit hun nek kletsen, maar als zovéél mensen het tegen je zeggen word je daar toch behoorlijk onzeker van. Ik heb de afgelopen weken een gigantische groeispurt doorgemaakt. Ik zie mijn buik gewoon met de dag groter worden, en er zit soms ook een helemaal al een bobbel in, op de plek waar mijn kleine held zit. Dan staat mijn buik echt scheef. Ik vraag me af hoe mijn buik er met 40 weken uit gaat zien als ik nu al zo dik ben. Ik heb al visioenen over dat ik met een takel uit huis getild moet worden voor de bevalling Dussss...willen jullie even in mijn album kijken en mij vertellen of ik echt dikker dan gemiddeld ben voor 21 weken (wel eerlijk zijn, spaar me niet)? En zegt de dikte van mijn buik nu ook iets over hoe het met 40 weken gaat zijn, of kan de groei ook een tijdje 'stil staan', zeg maar? Betekent dit dat ik ook een enorm groot kind ga krijgen? Vragen vragen....
Prachtige buik, niet extreem groot! Mijn buik was zowel bij de 1e zwangerschap als nu flink. Mijn dochtertje liep wel steeds een aantal weken voor op groei, maar was niet veel groter dan gemiddeld, ze woog 3600 gram. Nu is mijn buik nog groter dan toen met deze termijn, maar ook logisch bij een 2e zwangerschap, en volgens de echoscopiste heb ik veel vruchtwater, wat mijn dikke buik verklaard. Hoeft dus niets te zeggen over de grote van je kind. Ik denk ook dat je buik vaak eerder groeit als je erg slank bent, omdat je simpelweg anders weinig ruimte hebt. Mijn buik groeit ook gelijk naar voren, en dan lijkt hij ook groter dan wanneer je in de breedte groeit.
Ik vind hem niet heel groot, maar ik schijn zelf een flinke toeter te hebben Mooie buik hoor! De maat van je buik zegt trouwens niets over de maat van je kindje. Uit grote buiken kunnen kleine kindjes komen, in kleine buiken kunnen grote kindjes verstopt zitten. Oh, en mensen moeten altijd iets te zeiken hebben, dus laat je niet onzeker maken hoor!
In mn album staat trouwens een foto van toen ik 3 weken verder was als jij. Hij is niet helemaal recht van opzij, zo flatteerde het nog een beetje zeg maar, haha. Buik was in ´t echt groter, op de blootfoto´s zie je dat beter. (en die ga ik niet posten)
Joh dat valt zo mee hoor, die mensen hebben dan vermoedelijk 1 iemand gezien van dichtbij die zwanger was die had vast een kleinere buik.... In mijn album staat ook een plaatje van 23 weken geloof ik... Als ik kiekjes zie van mensen die 40 weken denk ik... das ongeveer ik met 25 weken ofzo... Uiteindelijk was mijn buik echt megagroot, allemaal vruchtwater (19 kg aangekomen, 17 kwijt na de bevalling ofzo) en een kindje van 50 cm en 4 kg. Vandaar die mega buik! Lekker boeiend.... Fijn laten kletsen, ik kreeg met 34 weken ook nog een opmerking van een vrouw (model Tank) dat ik zo'n leuk klein buikje had. Wft... Echt niet! It's in the eye of the beholder enzo.... Niets om over te tobben hoor meid!
Ik vind je buik niet extreem groot, hoor. Ik heb ze wel veel groter gezien met die zwangerschapsduur! Klein is 'ie ook niet, volgens mij gewoon normaal. Niet iedereen heeft een even grote buik, hangt van je bouw af, of je strakke buikspieren hebt, de hoeveelste zwangerschap, enz. Dus je geen zorgen maken! De groei van je buik kan straks best een tijdje stilstaan of dat het minder snel groeit. Dus het zegt helemaal niks over hoe je er met 40 weken uitziet. Lekker met je buik pronken!
ik vind het ook wel meevallen hoor. Ik ben nu ook 21 weken, en mijn buik is echt nog een veel groter.
Ik groeide de eerste 20 weken heel weinig....daarna ging het met de week...echt als een gek! Nu lijkt ie weer even stop te staan! De een word sneller dik als de ander....je hebt waarschijnlijk straks een periode dat t even stil staat!
Ik vind dat je een prachtige buik hebt! Ik wou dat ik die had met 21 weken, zo'n mooi strak bolletje. Bij mij dachten mensen toen nog dat ik gewoon wat dikker was geworden :-S Maar met een week of 28 vroegen ze ineens of ik al bijna moest bevallen? Niet, oh, dan wordt het vast een tweeling! euh, nee, dus ook niet.... Het kan dus ook met een groeispeurt te maken hebben en sommige vrouwen hebben een buik die meer naar voren draagt, waardoor je ook verder lijkt. Bij mij staat mijn buik voor buitenstaanders trouwens al een tijdje stil, maar gelukkig weet ik van de controles dat alles goed is. Dus maak je niet te veel zorgen hoor...komt helemaal goed!
Hoi, tja, een kleine buik is het niet, maar echt groot vind ik hem nou ook weer niet... Gewoon iets aan de grotere kant, zeg maar... Jij was met 16 weken al dikker dan ik nu ben, maar ik draag die van mij dan weer erg naar binnen, (niet fijn vor je maag, blaas en longen en was eerder ook erg pijnlijk als de kleine aan het draaien sloeg: intense pijnen!). Maar goed, ik heb dus keistrakke buikspieren en heb qua bovenmaatje maat 36, dus dat heeft er ook allemaal mee te maken. En verder is het bij elke vrouw verschillend: de een draagt groter dan de ander, de een houdt meer vocht vast, (de ex van mijn man is normaal zo'n 55 kilo, echt maatje 34-36, die komt tijdens zwangerschappen 35 kilo aan en heeft een megatoeter... M'n stiefdochter was 6 pond en m'n stiefzoon 7 pond bij de geboorte, dus iets lichter dan gemiddeld, geloof ik). Bij mij stuitert iedereen achterover als ik zeg dat ik 7 maanden ben en collega's schrokken zich laatst rot toen ze hoorden dat ik er nog maar 4 weekjes zou zijn, (nu nog 3 ). Bij mij denkt iedereen dat ik hoogstens eens halverwege ben, en: dan wordt het zeker wel een kleintje? Nou, dat valt wel mee, als ik de VK zo hoor, :-D Het zegt niets over de grootte van je buik en als je zelf weet dat je gewoon normaal eet en de VK is tevreden, zou ik me nergens druk over maken. Geniet er lekker van dat mensen het zien, (bij mij zijn er echt nog steeds mensen die er overheen kijken... ), en laat die leken lekker kletsen, :-D
Ik vind je buik niet extreem hoor, hij is precies hetzelfde als die van mij was 4 weken terug Als mensen zeggen dat ik wel erg dik ben, zeg ik Oh ja, vergeleken met wie dan? Dan weten ze vaak niks terug te zeggen, en dan weet ik dat ze maar wat zeggen
wat een mooi buikje! Dat komt wel goed hoor. Vaak komen dit soort opmerkingen van mensen die of zelf nog geen kinderen hebben of het in hun omgeving nog niet echt van dichtbij mee hebben gemaakt. Het is onwetendheid. En dan gaan wij ons allemaal afvragen of we normaal zijn. Niet doen hoor!
Ziet er niet extreem uit hoor. Ik ben nu ook bijna 21 weken en mijn buik is ongeveer net zo groot als jouw buik. Ik vind het juist heel leuk dat je het nu goed begint te zien. Ik heb ook geen vervelende opmerkingen gehad. mensen zeggen meer van: goh nu begin je het wel te zien he? Ik zou al die opmerkingen van mensen niet zo serieus nemen. Een ieder heeft een andere buik. Hangt van heel veel dingen af denk ik.
je hebt niet een exstreem dikke buik hoor voor 21 weken.. had ik ook ongeveer toen ik 21 weken was.. soms ligt het ook aan de kleding die je draagt , de ene dag zie je buik er dikker uit komen als een andere dag .. maar een mooi buik(je) hoor.. !
Je buik ziet er normaal uit hoor! Niet onzeker laten maken! Mijn buik is ruim 2 keer zo groot en ik ben ruim 40 weken zwanger nu. Dus maak je geen zorgen.
Nee hoor vind je buik helemaal niet te dik Ik denk dat de mijne ong. net zo is. (zie album ) Laat ze maar lekker l*llen. Bij Luca kreeg ik dat ook heel vaak te horen...of reacties als: Joh, er komt eerst een buik naar binnen en dan pas Chantal errug grappig :x Achteraf kan ik er wel om lachen maar toen vond ik dat helemaal niet leuk.
Hey, Ik vind dat je een mooie buik hebt. Ik krijg ook wel eens van die opmerkingen, zoals gisteren: dus de laatste lootjes? Uh ik moet nog tot eind november hoor. Ach en elke buik ziet er weer anders uit, gelukkig heb je een buik, andersom was ook niet leuk geweest. Liefs
Och nee..mijn buik is echt al wel wat dikker dan de jouwe en we schelen een week. Maak je niet te druk. En geniet van je mooie buik. Voor je het weet is ie weer weg
@Mikkie77 Ik zag dat we op dezelfde datum zijn uitgerekend! grappig! Maar als ik jouw buik vergelijk met die van mij........Denk dat mijne dan toch groter is hoor! Maak je alsjeblieft geen zorgen en ga je niet onzeker voelen. Ik krijg ook al opmerkingen of ik al aan het aftellen ben en of ik wel zeker weet of het er geen twee zijn. Ik laat ze lekker praten, wees trots op je buik!
Ik vind het reuze meevallen! Mensen maken al snel opmerkingen, momenteel is mijn buik ook gigantisch en denken veel mensen dat ik rond de 34/35 weken zwanger ben, en dat ik al aan het genieten ben van mijn zwangerschapsverlof. In mijn album zal ik zometeen een foto toevoegen van 19+4 weken zwangerschap bij mij...