hoe werkt een geboorteplan? ervaringen gezocht...

Discussion in 'Zwangerschap' started by kimkivits, Sep 24, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

Jun 28, 2006
    2,209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    hoi dames,

nu moet ik nog een dikke 12 weken tot de bevalling maar hoe minder lang het duurt hoe meer ik me stiekum ga bezig houden met deze gebeurtenis...

ik heb bij aidan een loodzware bevalling gehad, en ben ivm medische indicatie in het zh bevallen. omdat ik deze x weer een medische indicatie heb zal dit bij ons zusje weer gebeuren. maar omdat ik nog steeds zo'n trauma heb van de eerste wilde ik dit keer een geboorteplan maken.
    bij aidan heb ik bv een weeenstorm gehad die heel lang duurde, er is mij een ruggeprik beloofd maar omdat ik in de nacht beviel heb ik enorm lang op het anastesisten team moeten wachten. zo lang dat ik uiteindelijk al volledige ontsluiting had...
    ook heb ik ruim anderhalf uur geperst en is aidan met vacuumpomp geboren en ook hierbij traden complicaties op. de navelstreng zat vast en hebben ze af moeten knippen toen hij nog half in mijn buik zat en hij heeft vast gezeten met zijn schouder (hebben ze ook weer zo'n mooie medische term voor) waardoor ze hem er letterlijk uit hebben moeten duwen en trekken. omdat mijn bekken te smal zijn en ze dit weer verwachten bij een volgende bevalling moet ik dus in het zh bevallen. jullie snappen natuurlijk wel dat ik hier niet echt op zit te wachten. plus mijn placenta kwam er na een uur niet vanzelf uit op de normale manier.

ik wil dus alles voorkomen en een superbevalling, ik weet alleen dat je zoiets niet kunt 'bestellen'. maar de gyn heeft me beloofd dat ze maatregelingen zouden nemen zodat ik dit nooit meer hoefde mee te maken. hij wilde er alleen pas later in de zwangerschap op in gaan. dus tot nu toe weet ik nog niet wat hij hiermee bedoeld.

toch zou ik graag willen dat ik ten alle tijden een ruggeprik krijg. naja de keus in elk geval. niet dat ik het niet zonder wil proberen maar ik wil wel zeker weten dat het kan als ik het zelf lichamelijk niet meer trek ipv een paar uur te moeten wachten. ik heb op tv wel eens gehoord van geboorteplannen maar ik vroeg me af of er meer mensen zijn die hiervan gebruik hebben gemaakt en hoe ik de gyn mijn wensen zo duidelijk mogelijk maak. ik ben bang dat ik anders al vol stress aan de bevalling begin en dat lijkt me niet echt bevorderlijk zeg maar. ook wil ik zo'n trauma weer voorkomen. heeft uemand anders ook iets soortgelijks meegemaakt bij een eerste en wat gebeurde er bij een tweede bevalling?

2. Marscha

Marscha Niet meer actief

Wauw das idd heftig en kan me voorstellen dat je je nu zorgen maakt. Maar ze laten je niet voor niets in het ziekenhuis bevallen he!

Ze hoeven maar iets verdachts te zien en ze grijpen in.

sterkte!

Liefs Marscha

Share This Page