Hoe verliep de eerste menstruatie na het stoppen met de pil?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Natasja84, 8 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Hoi,

Ik heb een vraagje.

Heeft iemand tijdens het ontpillen weleens het gevoel gehad ongesteld te zijn/worden terwijl er uiteindelijk niets gebeurde..?? En hoe verliep de eerste menstruatie..??

Ik ben namelijk begin Januari gestopt met de pil en nog steeds niet ongesteld geworden. Vooral de eerste 3 a 4 maanden heel veel symptomen gehad van het ontpillen maar daar was ik eindelijk een beetje vanaf. Nu had ik twee zondagen geleden ineens 2 minuscule druppeltjes licht-bruin slijm in mijn onderbroek. Dus ik stond meteen te dansen, denkende dat ik eindelijk ongesteld ging worden. Maar nee dus. 2 dagen later begon ik wel dat ongi-gevoel in mijn buik te krijgen, die ik normaal een paar uur van te voren krijg. Gepaard met hoofdpijn, rugpijn opvliegers en misselijkheid (wat ik overigens normaal niet heb bij een menstruatie). Dit heeft een week aangehouden en is nu weer grotendeels verdwenen. Af en toe nog dat ongi-gevoel en nog wel last van mijn rug. Maar dus niet ongesteld geworden :( Ik snap er helemaal niets meer van...

Zijn er hier toevallig meiden die iets soortgelijks hebben meegemaakt..??

(Ik heb overigens gister ochtend voor de zekerheid ook een test gedaan: negatief)

2. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    #2 Ly1, 8 jun 2012
    Laatst bewerkt: 8 jun 2012
    Hee meid,

Ik ben toen ik gestopt was met de pil netjes 3 weekjes later ongesteld geworden, ik dacht gelijk: dat begint mooi! en had dus helemaal geen last van ontpillen.

Totdat ik de volgende keer ongesteld moest worden en er 37 dagen tussen zat. De keer daarop 31 de keer daarop heb ik het niet meer bijgehouden en waren we er helemaal niet meer zo mee bezig en toen dacht ik 2 weken geleden laat ik maar eens testen en toen was ik zwanger.

Je moet niet vergeten dat je hormonen door de pil helemaal in de war zijn, ik had voordat ik überhaupt aan de pil begon verschrikkelijke pijn bij het menstrueren en de 4 keren dat ik nadat ik gestopt was met de pil helemaal nergens last van gehad. Maar erg onregelmatig en soms zo ineens bloed en de andere x eerst 1 dag oudbloed. Geef je lichaam eventjes wat tijd om te wennen, elk lichaam is anders.

Maar als je het niet vertrouwd of je je er niet goed bij voelt moet je gewoon naar de ha gaan!

Hoop je een beetje te hebben geholpen op deze manier.

Liefs

3. Engeltj

Engeltj Bekend lid

9 mei 2012
    764
    0
    0
    Assistent drogist '13
    Hoi natasja,

Vervelend voor je! Ik ben ook gestopt op 8 januari, ben gelijk daarna ongesteld geworden net als iedereen. Die maand er na en die daarna ook zeg maar gelijk toen ik de pil slikte.
    Bij mij is me cyclus altijd door gegaan. Het enige wat ik eraan merk is dat ik een keer paar dagen eerder ongi geworden ben. En dat ik nu heel erg last van puistjes krijg! Bahh..

Je lichaam is voor jou nog druk bezig met ontpillen. En gewoon de dagen in de gaten houden anders zou ik toch even contact opnemen met de huisarts! Want zo lang niet ongi is niet goed. Daar word je niet sneller zwanger van. De huisarts geeft vaak tabletten om je hormoonstelsel te resetten. Hoop dat je snel ongi word!

Liefs!

4. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Tot nu toe heb ik 2 pil-vrije menstruaties gehad (stopweek aan einde van laatste pilstrip niet meegeteld). Eentje na 29 dagen en eentje na 27 dagen. Ik kan dus niet meepraten, maar ik wil even laten weten dat het zo ook kan. Helaas zijn er inderdaad ook uitzonderingen bij wie het langer duurt, en soms, zoals in het geval van TS, erg lang.

TS, ik vind gestopt zijn sinds januari en geen menstruatie oals gezegd wel erg lang. Wat zegt je huisarts? Ik denk dat het een goed idee is om eens een bloedonderzoek te doen en wellicht door te sturen. Veel geluk!

5. Steppie29

Steppie29 Actief lid

10 mei 2012
    316
    95
    28
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb 8 april mijn laatste pil genomen, kreeg de 13de april pilbloeding, en nu 56 dagen later ongesteld. De 1ste 4 weken nadat ik gestopt was elke dag ontieglijke koppijn gehad. Rugpijn, pijnlijke tepels en borsten, gerommel in buik, dacht dat ik al gelijk zwanger was, heb al 6 testen versleten, maar je lichaam houd je zo voor de gek. Gelukig nu na 56 dagen eindelijk weer ongesteld. Had wel alle klachten in de tussentijd die je ook hebt als je zwanger bent. Xx

6. Liescakes

Liescakes Actief lid

7 jun 2012
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Natasja,
    Ik ben op 8 maart gestopt met de pil, de eerste paar weken gigantische rugpijn! 1e menstruatie na 36 dagen, 2e menstruatie na 48 dagen. Beiden waren heeeel licht.

Ik heb ook verhalen gelezen waar het zomaar 6 maanden duurde net zoals bij jou. Ik zou me nog niet al te druk maken als ik jou was. Even langs de huisarts kan uiteraard geen kwaad.

Sterkte met allss!

Groetjes, Lies

7. xKiim

xKiim Actief lid

10 mrt 2012
    146
    0
    0
    Werkt als All-Round Kapster
    Tilburg
    Hey natasja,
    ik ben 18 juni gestopt met de pil.
    Heb nu alle symptomen die je maar kune hebben als je zwanger bent, op de misselijkheid na, die ik overigens mijn vorge zwangerschap ook niet had.
    Ik ben sinds ik gestopt ben met de pil nog niet ongi geworden, verwacht dit as maandag.
    Mijn cyclus is normaal regelmatig, kan er de klok op gelijk zetten.
    Maar of dit nu ook nog zo is, geen idee.
    Ik heb ookal afgelopen di en do getest, beiede negatief..
    Dus ik heb geen idee, of ik zwanger ben, of aan het ontpillen.. well see..
    Succes!

8. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Hoi,

Bedankt voor jullie reacties...!! Wat fijn voor jullie dat jullie in ieder geval wel redelijk snel weer een cyclus terug hebben gekregen.

Hoe lang zijn jullie aan de pil geweest? Ik heb deze ongeveer 13 jaar lang geslikt.

Ik heb inderdaad ook al vaker gehoord/gelezen over andere vrouwen waarbij het wat langer duurt. Wij hadden hier gelukkig ook wel een beetje rekening mee gehouden. In het begin had ik zo last van opvliegers (met die koude dagen liep ik me steeds helemaal kapot te zweten), duizeligheid en rugpijn dat ik er wel een aantal testjes doorheen heb gejaagd. Maar deze waren steeds negatief dus heb ik me er toen maar bij neergelegd dat het nog wel even een tijdje kon gaan duren. Helaas hebben die symptomen best lang aangehouden maar naar een paar maanden voelde ik me eindelijk weer een stuk beter.

En niet veel later had ik ineens "last" van heel veel kleur- en geurloos slijm en ging mijn libido ook ineens heel erg omhoog. Er werd mij toen naderhand verteld dat dit waarschijnlijk betekende dat mijn eisprong eraan kwam. Het was ook ongeveer anderhalve week later dat ik ineens die twee kleine druppeltjes licht-bruin slijm in mijn onderbroek had en ik dat ongi-gevoel en allerlei symptomen begon te krijgen. Ik was er echt van overtuigd dat ik eindelijk ongesteld ging worden. Het was in ieder geval de eerste keer in al die maanden dat ik echt het gevoel had dat ik ongesteld zou worden. Maar u na twee weken nog steeds niets.

En dan begin je natuurlijk ook stiekem wel een beetje te hopen dat het dan toch misschien raak zal kunnen zijn. Aangezien ik door het hele verhoogde libido verhaal, in die dagen toch wel een aantal keer "geoefend" heb. Maar helaas, een negatieve test.

Nu hoop ik maar dat mijn lichaam de afgelopen maand gewoon nog een beetje opstartproblemen heeft gehad en dat er dan deze maand eindelijk echt iets gaat gebeuren. Misschien was dit wel een héle lichte versie van een ongesteldheid, net zoals Liescakes heel licht ongesteld was. Of misschien komt het nog want het gevoel is nog niet helemaal verdwenen. En anders vind ik het ook echt eens tijd worden voor een bezoekje aan de HA.

Groetjes Natasja

9. Infantem Amor

Infantem Amor Niet meer actief

Hoi Natasja,

Ik zou inderdaad even naar de huisarts gaan... Wees er wel van bewust dat huisartsen heel flauw kunnen zijn en zeggen dat je volgende maand maar terug moet komen omdat je dan exact 6 maanden niet menstrueert, dat is de norm die ze hanteren... Om dit de voorkomen adviseert een vriendin van me (niet netjes eigenlijk, vooral niet voor verloskundige, maar vooruit) om te zeggen dat je begin december bent gestopt ;)

Als ze je pilletjes geven ga je primolut, provera of duphaston krijgen om je menstruatie op te wekken, deze menstruatie is dan wel behoorlijk heftig... Er werd hier eerder gezegd dat het soms voor komt dat vrouwen lange cyclussen hebben, maar ik zit in een ander topic en dan schrik je pas hoeveel vrouwen lange en onregelmatige cyclussen hebben... Kortom je bent niet alleen ;) Is geen troost ik weet het, maar misschien wel fijn om mee te kletsen...http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden-clubs/334729-lange-cyclus-geen-menstruatie-124.html#post12913791
    Deze meiden zitten bijna allemaal in het zelfde schuitje of ongeveer het zelfde... Zelf heb ik nar het stoppen van de pil 2 nette cyclussen gehad, niks op aan te merken, mooi 28 dagen... En daarna begonnen de horrorcyclussen van 3 a 4 maanden... Zelf heb ik in die lange cyclussen iedere maand rond de tijd dat ik zou moeten menstrueren ontzettende ongi gevoelens, maar er komt niks, heb de buikkrampen, de hoofdpijnen enz...

Ik wens je heel veel succes en schroom je niet om in het andere topic mee te kletsen, de meiden geven elkaar allemaal tips over hoe zij iets aan zouden pakken en dergelijke...

10. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Hoi kayleigh,

Bedankt voor je reactie...!! En ook bedankt voor je tip. Zodra ik wat meer tijd heb, zal ik zeker even bij dat andere topic gaan kijken.

Ik vind het wel "fijn" om te horen (niet fijn voor jou natuurlijk) dat jij ook soms het gevoel had ongesteld te worden zonder dat dit het geval was. Ik begon me namelijk toch al wel een beetje zorgen te maken dat dat misschien een teken was dat er iets fout zit. Mijn vriend maakt namelijk steeds grapjes over het feit dat ik al in de overgang zit, hij bedoeld het goed maar ja daar wordt ik niet echt minder gestrest van.

Al zie ik wel in jouw handtekening iets over PCO. Ik dacht eigenlijk dat je met PCO helemaal niet meer zelf ongesteld kon worden...

En zoals ik in mijn vorige bericht ook al zei, kijk ik het deze maand nog even aan en anders ga ik even langs de HA. Omdat ik bij het uitdelen van gezonde, goedwerkende lichamen sowieso niet vooraan heb gestaan, kent mijn HA mij best goed ;) Ik weet eigenlijk wel zeker dat als ik om hulp vraag, hij bereid is mij te helpen dus dat scheelt al een hoop.

Groetjes Natasja

11. Infantem Amor

Met PCO kun je inderdaad wel menstrueren, maar dit kan heeeeeeeeeeel lang dure voor deze komt, de zogenaamde horrorcyclussen... Ik krijg zo om de 3 a 4 maanden ergens een menstruatie, als ik geluk heb.

Ik herken dat van die grapjes uit de overgang wel, mijn man en moeder kunnen daar ook wat van, dat maakte me heel onzeker... Maar nu weet ik wat het is en kan ik er iets voor innemen...

12. Diaantje85

1 feb 2012
    65
    0
    0
    Utrecht
    Hoi,

Ik ben op 14 maart gestopt met de pil. Ik werd 4 dagen later ongesteld. Daarna zaten er 24 dagen tussen totdat ik weer ongesteld ben. Daarna zaten er weer 24 dagen tussen. Afgelopen keer zaten er 30 dagen tussen. Ik ben benieuwd wanneer ik nu weer ongesteld word.

Het kan zijn dat sommige vrouwen nadat ze gestopt zijn met de pil soms een half jaar niet ongsteld worden. Het hoeft uiteraard niet, maar het kan wel gebeuren.

Natasja, ik hoop dat je cyclus snel op gang komt.

Groetjes,
    Diana

13. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Hoi,

@Kayleigh: Sjeetjuh, die horrorcyclussen lijken mij ook vreselijk. Dan weet je dus ook helemaal niet waar je aan toe ben :( Misschien nog wel erger dan helemaal niet ongesteld worden.

Hopelijk zal er bij mij geen sprake zijn van PCO. Maar ik realiseer mij dat dat bij mij ook weleens van toepassing zou kunnen zijn. Ik hou het in ieder geval in mijn achterhoofd zodat ik niet al te teleurgesteld zal zijn, mocht het zo ver komen.

@Diana: Ik denk dat een cyclus van 30 dagen, na twee cyclussen van 24 niet meteen een voorbode is van steeds langere cyclussen. er zijn immers zoveel redenen waardoor een menstruatie uitblijft. Maar ja, je weet het natuurlijk nooit. Ik hoop voor je dat je deze maand een normale cyclus zal hebben en dat je al dit gezeur en al die onzekerheden bespaard zullen blijven.

Groetjes Natasja

14. Infantem Amor

Dat is ook heel irritant, zelf werk ik in de thuiszorg en als je dan opeens wel je menstruatie krijgt word je best verrast, heb tegenwoordig altijd een maandverbandje en een tampon voor de safe in mijn zakken...

Ik merkte voor mij zelf al vrij snel dat ik iets had van PCO of iets dergelijks... Daardoor was voor mij de teleurstelling inderdaad iets minder...

15. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Dat is heel herkenbaar. Twee weekenden geleden had ik zo'n last van dat ongi-gevoel in mijn buik. Laat ik nou net dat weekend (5 dagen) naar een festival gaan. Ik was er echt zeker van dat ik ongesteld zou worden dus ik heb echt de hele tijd met een maandverbandje in mijn onderbroek rondgelopen. En m'n hele tasje vol tampons :D

16. Infantem Amor

Haha ja dat geloof ik meteen, zo irritant... Ik heb nu ik primolut slik, telkens gevoel van overgeven en een steek aan de rechter kant in mijn lies :(

17. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    *zucht* Wat is het toch geweldig om een vrouw te zijn... :x

Ik hoop voor je dat het in ieder geval niet voor niets zal zijn...!!

18. Infantem Amor

I hope so... dat ik maar snel mijn menstruatie krijg...
    Dan kan ik aan de clomid gaan beginnen...

19. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Aangezien het bij mij op het moment toch nog hopeloos is, ga ik wel voor jou duimen...!! :D

20. Infantem Amor

Hihi nou dan duimen we voor elkaar... Ik duim voor jou dat het snel niet meer hopeloos is ;)

Deel Deze Pagina