Schijnzwanger ??

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by babywens1, Jan 20, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. babywens1

babywens1 Actief lid

May 7, 2010
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo ik heb een vraag.

Ik ben momenteel 31 jaar en heb een zoontje.

Op dit moment ben ik 4 weken en 4 dagen overtijd. Ik heb nu dus niet 1 maar 2 perioden gemist, maar volgens de test ben ik niet zwanger. Ik ben 9 januari bij de huisarts geweest en die heeft toen een bloedtest gedaan, waaruit bleek dat er geen bijzonderheden waren en ik niet zwanger ben. Ik moest mijn volgende ongesteldheid van hem afwachten, waarvoor ik nu dus weer te laat ben.

Nu heb ik wel allerlei klachten, zoals een behoorlijk opgezette buik, gewichtstoename, misselijkheid, vermoeidheid etc etc.

Ik heb van alles gelezen op internet en gehoord van bekenden. Hoe vaak gebeurd het dat een vrouw zwanger is maar geen HCG aanmaakt ? Test een huisarts je bloed ook op HCG ? Hoe erg is het als je dit niet aanmaakt ? Of ben ik misschien schijnzwanger en zo ja, hoe kom ik daar dan vanaf ???

Kan ik mijn huisarts om een echo vragen, voor hij inwendige onderzoeken gaat doen ? Door mijn slechte bekkenbodem zit ik namelijk niet op een inwendig onderzoek te wachten, zo'n eendebek doet namelijk erg veel pijn !

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hoi,

Als je zwanger bent maak je altijd HCG aan. Je zou dus of zwanger moeten of dat je menstruatie toch erg lang uitblijft. Ik denk dat je even met de huisarts moet overleggen hoe lang je dit nog aan kijkt.

Groeten Evelien

Share This Page