Recepten met rijst/noedels?

Discussie in 'De lounge' gestart door Micchan, 16 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik vind rijst en noedels hartstikke lekker om te eten, alleen heb nu voorlopig wel weer even genoeg van al die voorverpakte dingen.. Het is wel lekker, maar het wel eens zin in echt iets anders! Dus, heeft iemand nog lekkere recepten voor mij? (En de rest die dit leest natuurlijk ;))

Oh, ik eet trouwens geen vis, krab en andere wezens die uit de zee komen.. Brr! :p

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik doe echt elke week wel een roerbak met alles wat nog uit de tuin komt en wat ik nog in de koelkast heb liggen, aangevuld met misschien wat broccoli uit de diepvries. Maar gewoon de pan op hoog vuur, kipfiletje in stukjes, paprika, boontjes en alles wat een beetje hard is erin. Daarna courgette, ui, knoflook etc. Vuur heel hoog houden. Beetje sojasaus erbij, wat pepertjes of sambal of chilisaus. En dan de zachte dingen, bv tomaten, champignons etc.

Ondertussen de rijst of de noedels koken en smullen maar! Ook erg gezond en heel licht qua calorieen. En het verveelt me nooit want ik gooi er steeds wat anders in. Zelf snijbiet en spinazie.

3. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ik kom met rijst vaak niet verder dan chicken tonight of kerrie. Vind rijst heerlijk, dus lees even mee.

Waar je me echt wakker voor kunt maken is: rijst, kerrie saus ( van knorr ) met champignons, paprika, bosuitje.. Jumm! Je kunt er ook kip door heen doen, maar ben geen kip eter.

4. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Kipfilet bakken in Rode currypasta met wat gemberwortel en kurkuma. Daarna doe ik er altijd een thais groentenpakket bij en kokosmelk, op smaak maken met vissaus van de toko. Voor de smaak een limoenblaadje erdoor, maar die wel weer eruithalen. Als ik dat niet in huis heb, pak ik limoensap.
    Ik doe het uit mijn hoofd dus misschien vergeet ik iets, maar het is zallig!

Ik maak nooit pakjes, ben anti haha.

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
  6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Rode currypasta komt ook uit een pakje ;)
    Is een kant-en-klare mix van verschillende kruiden, plus conserveringsmiddelen enzo.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dit is een heel lekker recept om te serveren met rijst. Zoetzuur, echt lekker Oosters

Zoetzure Indische kip
    400 g kipfilet, in blokjes
    1 gesnipperde ui
    2 teentjes knoflook
    9 el ketchup
    9 el ketjap
    6 el azijn
    5 el bruine suiker
    2-3 el pindakaas

Verhit boter en olie in een wok en roerbak de kip, bestrooi met peper & zout naar smaak. Haal kip uit de pan en even apart houden. Fruit de ui en de knoflook. Voeg kopje water, ketchup, ketjap, bruine suiker, azijn en de pindakaas toe. De kip terug in de pan en warm goed door. Lekker even laten doorsudderen. Serveren met rijst en Oosterse roerbakgroenten.

Of dit Turkse stoofpotje met sperziebonen, echt te lekker, eten we ook bijna elke week

Zeytinyağlı taze fasulye
    500 gram sperziebonen
    1 grote ui
    2 teentjes knoflook
    3 tomaten (ontveld, evt. uit blik)
    1 eetlepel tomatenpuree
    zout, peper, komijn, 1 suikerklontje

Sperziebonen schoonmaken en doormidden breken. Ui fijn snipperen, tomaat en knoflook fijn snijden. In ruim olijfolie ui zachtjes aanbakken. Sperziebonen en knoflook toevoegen en meebakken tot de sperziebonen verkleuren/beginnen te ruiken. Tomaten en tomatenpuree toevoegen en even meebakken. Kokend water toevoegen tot alles net onderstaat en kruiden toevoegen. Minimaal een uur zachtjes laten koken. Serveren met rijst.

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hmmm... mijn moeder maakte ook altijd fasulye... Heb er gelijk zin in!

9. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Hmmmm alles klinkt heerlijk! Super meiden! :D

10. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Currypasta hoort bij niet onder de pakjes. Haal het bij een toko die het vers maakt :) super lekker.

Maar bedoel met pakjes echt de voorbedachte recepten. Ik wijzig gerust wat tussendoor als het uitkomt enzo dus in principe alles zelf nog mixen.

11. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    roerbakken met : teentje knoflook, uitje, veel zout en peper, btj 5 spices kruiden, sesamolie en afmaken met ketjap manis 9 als je van pittig houd is een theelepeltje sambal oelek altijd lekker)

Dit gewoon met div groente, mmm je kan ook je kipfilet erbij doen

djintan (komijnpoeder), ketoembar( korianderpoeder) en klein btj djahe( gemberpoeder) is ook een lekkere combi ( afmaken met wat ketjap

12. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

noedels met biefstuk reepjes en lekker roerbak groente erbij heerlijk
    lekker kruiden en je hebt echt een heerlijke maaltijd;)

rijst kan je zo veel mee doen verse groente erbij en lekker vlees
    of hachee heerlijk hoor
    ben er ook altijd gek op en verzin altijd wel iets
    iedere keer iets nieuws :p

13. Maria1986

Maria1986 Actief lid

20 jun 2012
    163
    41
    28
    Vrouw
    NULL
    Duitsland
    Wat ik hier af en toe maak is een ovenschotel met perzik, gehakt en rijst. De ingredienten klinken misschien een beetje raar maar het is echt lekker!

Ovenschotel met perzik gehakt en rijst
    Benodigdheden voor 3 personen:

ca. 200gr. Gekookte rijst
    400gr. Gehakt half om half
    2 uitjes
    1 blik perzikken (waarvan ook 100ml sap opvangen)
    150ml Curry ketchup
    1 beker slagroom
    peper en zout

Rijst koken en oven voorverwarmen op 200 graden.
    Gehakt aanbraden met de uitjes peper en zout als dit klaar is mengen met de gekookte rijst.
    Ondertussen de perzikken in partjes snijden en 100ml sap opvangen.
    De sap, curry ketchup en slagroom in een pan doen en al roerende op laten koken tot een saus.
    Nu in de oven schaal laagjes maken, eerst de rijst met gehakt en dan een laagje perzikken. Dit 2 keer doen, eindigen met de perzikken.
    De saus erover en dan voor 20 min. in de oven.

14. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik ben momenteel een beetje kipfilet-moe, maar ik maakte vaak dit:

Gemengde oosterse wokgroenten
    Stukjes ananas (vers of uit blik)
    Kipfilet
    Noedels
    Ketjap of evt een andere woksaus

Nou ja, het hoe en wat spreekt voor zich zelf :) kipfilet en groente aanbakken, op het laatst de ananas mee verwarmen en een scheut ketjap er door. Noedels ondertussen koken en alles apart serveren.

15. Vagans

Vagans Niet meer actief

2 van mijn favorieten (zeker als je niet veel tijd hebt om te koken!)

Hete worstjes:

Ingredienten:

•1 blik smack in blokjes
    •1 spaanse peper (lombok)
    •1 prei
    •Half kopje ketjap manis
    •3 teentjes knoflook
    •1 theelepel gemberpoeder(of 1 schijfje van 1cm)
    •Peper
    •Zout
    •Olie

Fruit de knoflook met de spaanse peper tot de knoflook licht bruin is, voeg dan de gember toe
    Bak de smack een paar min mee, giet de ketjap erover en dan een paar min mee omroeren
    Peper en zout naar smaak toevoegen
    En als laatste de fijn gesneden prei er doorheen roeren

Lekker met rijst en als toevoeging bijv: Atjar, komkommer, kroepoek

Sambal badjak noodles:

Ingredienten:

* Gehakt (500 gram)
    * 1 pakje conimex wok noodles
    * Prei (2 grote of 3 kleintjes)
    * ketjap manis
    * sambal badjak

Bak het gehakt, voeg gesneden prei toe, kook ondertussen de noodles zoals op de verpakking. Giet de noodles af, voeg deze bij het gehakt/prei mengsel. Voeg ongeveer 6 eetlepels ketjap en 3 theelepels sambal badjak toe (kun je zelf naar smaak aanpassen) nog even goed doorroeren en klaar!

Lekker met Atjar, gebakken ui/paprika, kroepoek, gebakken spiegel ei

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ook van de AH

Thaise Kip Noedelsoep

400 g kipfilet
    3 eetlepels olie
    1 zak Oosterse wokgroenten (750 g, diepvries)
    1 blik kokosmelk (400 ml)
    1 liter kippenbouillon (van tablet)
    150 g roerbakmie (pak a 500 g)
    4 eetlepels ketjap of sojasaus
    1 theelepel sambal oelek

Kip in stukken snijden. Olie in wok verhitten en hierin kip 3 min. bakken. Wokgroenten toevoegen en 3 min. meebakken. Kokosmelk en bouillon toevoegen en aan de kook brengen. Noedels toevoegen en 5 min. zachtjes laten doorkoken. Soep op smaak brengen met ketjap of sojasaus en sambal. Soep over 4 grote diepe kommen verdelen.

Deel Deze Pagina