Ik vind rijst en noedels hartstikke lekker om te eten, alleen heb nu voorlopig wel weer even genoeg van al die voorverpakte dingen.. Het is wel lekker, maar het wel eens zin in echt iets anders! Dus, heeft iemand nog lekkere recepten voor mij? (En de rest die dit leest natuurlijk ) Oh, ik eet trouwens geen vis, krab en andere wezens die uit de zee komen.. Brr!
Ik doe echt elke week wel een roerbak met alles wat nog uit de tuin komt en wat ik nog in de koelkast heb liggen, aangevuld met misschien wat broccoli uit de diepvries. Maar gewoon de pan op hoog vuur, kipfiletje in stukjes, paprika, boontjes en alles wat een beetje hard is erin. Daarna courgette, ui, knoflook etc. Vuur heel hoog houden. Beetje sojasaus erbij, wat pepertjes of sambal of chilisaus. En dan de zachte dingen, bv tomaten, champignons etc. Ondertussen de rijst of de noedels koken en smullen maar! Ook erg gezond en heel licht qua calorieen. En het verveelt me nooit want ik gooi er steeds wat anders in. Zelf snijbiet en spinazie.
Ik kom met rijst vaak niet verder dan chicken tonight of kerrie. Vind rijst heerlijk, dus lees even mee. Waar je me echt wakker voor kunt maken is: rijst, kerrie saus ( van knorr ) met champignons, paprika, bosuitje.. Jumm! Je kunt er ook kip door heen doen, maar ben geen kip eter.
Kipfilet bakken in Rode currypasta met wat gemberwortel en kurkuma. Daarna doe ik er altijd een thais groentenpakket bij en kokosmelk, op smaak maken met vissaus van de toko. Voor de smaak een limoenblaadje erdoor, maar die wel weer eruithalen. Als ik dat niet in huis heb, pak ik limoensap. Ik doe het uit mijn hoofd dus misschien vergeet ik iets, maar het is zallig! Ik maak nooit pakjes, ben anti haha.
Deze nu al 2x gemaakt. Is van een receptenkaart van de AH. Recept - Thaise kipspiesen - Albert Heijn Toen ik naar bovenstaande zocht, kwam ik deze ook tegen: Recept - Thaise kipspiesjes - Albert Heijn
Rode currypasta komt ook uit een pakje Is een kant-en-klare mix van verschillende kruiden, plus conserveringsmiddelen enzo.
Dit is een heel lekker recept om te serveren met rijst. Zoetzuur, echt lekker Oosters Zoetzure Indische kip 400 g kipfilet, in blokjes 1 gesnipperde ui 2 teentjes knoflook 9 el ketchup 9 el ketjap 6 el azijn 5 el bruine suiker 2-3 el pindakaas Verhit boter en olie in een wok en roerbak de kip, bestrooi met peper & zout naar smaak. Haal kip uit de pan en even apart houden. Fruit de ui en de knoflook. Voeg kopje water, ketchup, ketjap, bruine suiker, azijn en de pindakaas toe. De kip terug in de pan en warm goed door. Lekker even laten doorsudderen. Serveren met rijst en Oosterse roerbakgroenten. Of dit Turkse stoofpotje met sperziebonen, echt te lekker, eten we ook bijna elke week Zeytinyağlı taze fasulye 500 gram sperziebonen 1 grote ui 2 teentjes knoflook 3 tomaten (ontveld, evt. uit blik) 1 eetlepel tomatenpuree zout, peper, komijn, 1 suikerklontje Sperziebonen schoonmaken en doormidden breken. Ui fijn snipperen, tomaat en knoflook fijn snijden. In ruim olijfolie ui zachtjes aanbakken. Sperziebonen en knoflook toevoegen en meebakken tot de sperziebonen verkleuren/beginnen te ruiken. Tomaten en tomatenpuree toevoegen en even meebakken. Kokend water toevoegen tot alles net onderstaat en kruiden toevoegen. Minimaal een uur zachtjes laten koken. Serveren met rijst.
Currypasta hoort bij niet onder de pakjes. Haal het bij een toko die het vers maakt super lekker. Maar bedoel met pakjes echt de voorbedachte recepten. Ik wijzig gerust wat tussendoor als het uitkomt enzo dus in principe alles zelf nog mixen.
roerbakken met : teentje knoflook, uitje, veel zout en peper, btj 5 spices kruiden, sesamolie en afmaken met ketjap manis 9 als je van pittig houd is een theelepeltje sambal oelek altijd lekker) Dit gewoon met div groente, mmm je kan ook je kipfilet erbij doen djintan (komijnpoeder), ketoembar( korianderpoeder) en klein btj djahe( gemberpoeder) is ook een lekkere combi ( afmaken met wat ketjap
noedels met biefstuk reepjes en lekker roerbak groente erbij heerlijk lekker kruiden en je hebt echt een heerlijke maaltijd rijst kan je zo veel mee doen verse groente erbij en lekker vlees of hachee heerlijk hoor ben er ook altijd gek op en verzin altijd wel iets iedere keer iets nieuws
Wat ik hier af en toe maak is een ovenschotel met perzik, gehakt en rijst. De ingredienten klinken misschien een beetje raar maar het is echt lekker! Ovenschotel met perzik gehakt en rijst Benodigdheden voor 3 personen: ca. 200gr. Gekookte rijst 400gr. Gehakt half om half 2 uitjes 1 blik perzikken (waarvan ook 100ml sap opvangen) 150ml Curry ketchup 1 beker slagroom peper en zout Rijst koken en oven voorverwarmen op 200 graden. Gehakt aanbraden met de uitjes peper en zout als dit klaar is mengen met de gekookte rijst. Ondertussen de perzikken in partjes snijden en 100ml sap opvangen. De sap, curry ketchup en slagroom in een pan doen en al roerende op laten koken tot een saus. Nu in de oven schaal laagjes maken, eerst de rijst met gehakt en dan een laagje perzikken. Dit 2 keer doen, eindigen met de perzikken. De saus erover en dan voor 20 min. in de oven.
Ik ben momenteel een beetje kipfilet-moe, maar ik maakte vaak dit: Gemengde oosterse wokgroenten Stukjes ananas (vers of uit blik) Kipfilet Noedels Ketjap of evt een andere woksaus Nou ja, het hoe en wat spreekt voor zich zelf kipfilet en groente aanbakken, op het laatst de ananas mee verwarmen en een scheut ketjap er door. Noedels ondertussen koken en alles apart serveren.
2 van mijn favorieten (zeker als je niet veel tijd hebt om te koken!) Hete worstjes: Ingredienten: 1 blik smack in blokjes 1 spaanse peper (lombok) 1 prei Half kopje ketjap manis 3 teentjes knoflook 1 theelepel gemberpoeder(of 1 schijfje van 1cm) Peper Zout Olie Fruit de knoflook met de spaanse peper tot de knoflook licht bruin is, voeg dan de gember toe Bak de smack een paar min mee, giet de ketjap erover en dan een paar min mee omroeren Peper en zout naar smaak toevoegen En als laatste de fijn gesneden prei er doorheen roeren Lekker met rijst en als toevoeging bijv: Atjar, komkommer, kroepoek Sambal badjak noodles: Ingredienten: * Gehakt (500 gram) * 1 pakje conimex wok noodles * Prei (2 grote of 3 kleintjes) * ketjap manis * sambal badjak Bak het gehakt, voeg gesneden prei toe, kook ondertussen de noodles zoals op de verpakking. Giet de noodles af, voeg deze bij het gehakt/prei mengsel. Voeg ongeveer 6 eetlepels ketjap en 3 theelepels sambal badjak toe (kun je zelf naar smaak aanpassen) nog even goed doorroeren en klaar! Lekker met Atjar, gebakken ui/paprika, kroepoek, gebakken spiegel ei
Ook van de AH Thaise Kip Noedelsoep 400 g kipfilet 3 eetlepels olie 1 zak Oosterse wokgroenten (750 g, diepvries) 1 blik kokosmelk (400 ml) 1 liter kippenbouillon (van tablet) 150 g roerbakmie (pak a 500 g) 4 eetlepels ketjap of sojasaus 1 theelepel sambal oelek Kip in stukken snijden. Olie in wok verhitten en hierin kip 3 min. bakken. Wokgroenten toevoegen en 3 min. meebakken. Kokosmelk en bouillon toevoegen en aan de kook brengen. Noedels toevoegen en 5 min. zachtjes laten doorkoken. Soep op smaak brengen met ketjap of sojasaus en sambal. Soep over 4 grote diepe kommen verdelen.