De logistiek van een baby en een kleuter!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Meandor, 26 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meandor

Meandor Bekend lid

9 jan 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    Hoi meiden..

Dr zijn hier vast meer mammas die hetzelfde probleem hebben wat ik straks ga hebben, en ben benieuwd hoe jullie dit oplossen.

Ik heb een dochter van bijna 4, in april gaat ze naar de basisschool hier 10 minuten fietsen vandaan. Een school in de buurt is echt geen optie, héle slechte school.
    Als alles goed gaat beval ik deze zomer van ons tweede kindje, precies in de zomervakantie.. Nou loop ik dus echt al dagen te piekeren hoe ik dat allemaal moet gaan hebben. Als M na de zomer weer naar school gaat, kan pappa haar daar 's morgens met de auto heenbrengen, en ik zou haar dan lopend op moeten halen met de baby in de wandelwagen. Fietsen met een baby doe ik niet..

Nou is dat opzich nog wel te overzien. Ben niet bang voor eventuele regen of wat dan ook.. maarrrr.. hoe doe ik dat als de baby wat ouder is en er dutjes gedaan moeten worden? De schooltijden zijn van 8:30 tot 14:30.. dus zolang baby 2 dutjes doet is het wel prima.. Maar als de baby 1 is gaat ie toch echt over op 1 dutje. Mn eerste sliep dan vaak tot 3 uur half 4.. maarja.. dat kan dan niet toch? Iemand oplossingen? Kan niet mn baby thuis laten slapen als ik M uit school haal..

Wat een vragen, en wat een warrig verhaal! ;) Misschien meer meiden hier die hier tegenaan liepen/lopen?

2. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik ben op dit moment zwanger en de baby is straks zo'n zeven maanden als de oudste naar school gaat. Hier geen continue rooster, maar 8.30-12.00 en 13.00-15.15. Tjah, daar zal de baby zich op aan moeten passen. Ik ben bang dat een tweede wat dat betreft vaker 'pech' heeft dan nummer 1. En niet elk kindje slaapt om de zelfde tijd. De jongste zou natuurlijk ook van 12-14 kunnen gaan slapen bij 1 slaapje. Of om 15 uur nog een klein tukje gaan doen..

3. muis26

muis26 Fanatiek lid

komt echt goed, ik was bij de eerste ook PANISCH over hoe ik alles moest gaan regelen als een 2e er was. Maar echt, geloof me... laat het varen... je vind echt je weg erin let maar op!

een 2e is daarbij vaak ook veel makkelijker en flexibeler dan de eerste. En je weet toch niet hoe het echt gaat lopen dus nu al beren op de weg zien, die misschien niet eens op die weg komen ZONDE VAN JE ENERGIE :D

misschien een tip.. een fietskar? staan heel veel op mp. kan je ook een babyschotel bij krijgen. Ideaal. koppel je zo aan je fiets, en je kan hem ook nog als wandelwagen gebruiken. Als het dan regent worden ze ook niet nat (is overkapt)

4. mel05

mel05 Fanatiek lid

13 nov 2009
    3.253
    1
    38
    Mijn jongste van nu anderhalf heeft zIch gewoon moeten aanpassen hoor! Hij eet al om 11.15 zijn mIddag broodje zodat hij van half 12 tot half 3 kan slapen. Als hij nog slaapt als ik de deur uit moet voor de oudste dan leg ik hem met slaapzak en al in de wagen en kan hij rustig wakker worden.. Gewoon niet te moeilijk over denken, komt echt wel goed! Het valt mij in ieder geval al anderhalf jaar reuze mee!

5. Meandor

Meandor Bekend lid

9 jan 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    Bedankt :D Hahaha, voel me een beetje een kneus dat ik me nu al zorgen loop te maken over dit soort dingen.. zullen de hormonen wel zijn!

Die fietskar is wel een heel goed idee trouwens.. kunnen die hele kleintjes ook al in zo'n babyschaal? Lijkt me ideaal!

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    De allerkleinsten kunnen al mee in de fietskar want je kunt ook gewoon de hele maxi cosy erin zetten. En wat de andere ook al zeiden, de kleinste bij mij moet zich ook gewoon aanpassen hoor. Je wordt een stuk makkelijker met een tweede merk ik :D

7. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Nee hoor, je bent geen kneus! (of ik ben er ook 1....)
    Mijn zoontje gaat ongeveer 2 maanden na de bevalling voor het eerst naar de psz. Mijn man heeft aangeboden om hem 's ochtends weg te brengen, maar het is zeker een kwartier lopen (dus een half uur in totaal). Ik ben ook heel benieuwd hoe het logistiek gezien allemaal gaat lopen hier. Gelukkig kan ik nog rustig wennen, met maar 2 ochtenden psz! Wat wél grappig wordt: wij willen heel graag ooit nog een derde kindje, en tegen die tijd zal de oudste op school zitten, en de jongste op de psz. De huidige zwangerschapshormonen zorgen ervoor dat ik me zelfs dáár al druk over kan maken, hihi!

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik maak me ook zorgen hoor haha, maar heb het helemaal dramatisch!

De baby zal een maand of 6 zijn wanneer de echte drama begint. Dochter naar de kleuterschool, zoontje naar de psz 4 x pw. Starten ze beide om half 9 en mijn man is dan al lang en breed aan het werk dus moet ze zelf brengen.. zoontje is dan om 11 uur klaar, dochter pas om 12 uur en om 1 uur moet ik mn dochter weer op school hebben. Om kwart over 3 moet ze opgehaald. Word ook even logistiek plannen haha.

9. Dana

Dana Niet meer actief

nu weet ik het zeker, geen derde voor ons :D

10. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik las dat je niet wil fietsen, maar ik dacht meteen aan een fietskar. Het is erg veilig, want ze zitten en de maxi cosi of babyschaal. Daarnaast zitten ze lekker droog en je bent ook nog eens snel met de fiets!

Ik heb 'm laatst bij de Hema aangeschaft. Super ding!
    Veel succes!!

11. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    10 minuten fietsen? Fietskar of uk in wandelwagen en gewoon lopen. Heb ik ook wel gedaan, of de babyfoon bij de buuf als kleintje lekker ligt te slapen. (moet ze wel veel thuis zijn zoals die van mij). Met slecht weer regenhoes over de wagen. Door het schommelen slapen ze wel door

Deel Deze Pagina