Vruchtwater of toch niet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 1ste Wondertje, 21 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1ste Wondertje

1ste Wondertje Niet meer actief

Hoi Meiden,

Vandaag toen ik naar het toilet ging had ik opeens een hele natte plek in mijn string. :( Het was een beetje gekleurd. (Sorry voor deze vieze uitleg).

Kan dit vruchtwater zijn? Of is het gewoon een soort afscheiding? Maar dan super dun.

Ik ben morgen 36 weken zwanger. Maar het is toch nog wat te vroeg voor vruchtwater???

Wie kan me helpen? Moet ik me zorgen gaan maken?

xxx

2. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik durf t niet te zeggen, heb zelf momenteel veel afscheiding en "betrap" me er op ook wel eens iets urine te verliezen..

Er staat me iets van bij dat ik gelezen heb dat als je op je hand blaast en t dan nat word, het dan wel vruchtwater kan zijn..
    T schijnt wat zoetig te ruiken...

Urine ruikt anders ( scherpe geur)

3. Rijffel

Rijffel Niet meer actief

#3 Rijffel, 21 jul 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jul 2009
    Inderdaad bovenstaande, op hand blazen en ruiken!
    Ik verloor met 34 weken vruchtwater, maar dat was een hele plens, kon er dus niet omheen.
    Bij twijfel, verloskundige bellen.

Succes

4. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    denk dat het eerder afscheiding is geweest aangezien vruchtwater best wel een plons geeft.
    Mijn vk zei tegen ons dat als je vliezen breken je dat echt wel merkt omdat het veel is in een keer en je het niet op kan houden.

5. randi

randi Niet meer actief

vruchtwater geeft niet altijd een plons maar kan je ook druppelsgewijs verliezen maar als je twijfelt je vk bellen. beter 1x teveel dan een keer te weinig

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik verloor met 35 weken een plensje roze vocht en dacht ook aan vruchtwater.

ik moest een kraamverband indoen (absorbeert minder snel dan inlegkruisje) en over 2 uur terugbellen.

toen was ik niets meer verloren en het was dus afscheiding.

vruchtwater kun je zeker ook druppelsgewijs verliezen, je kunt het onderscheiden van afscheiding doordat je het constant moet verliezen. en idd het blazen op je hand.

7. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    het hoeft idd geen plons te zijn
    en het kan best wezen dat het vruchtwater is ik zou het strax met je vk erover hebben daar moest je toch om 10 uur zijn ?
    Ben benieuwd wat ze gaat zeggen !

8. Rijffel

Rijffel Niet meer actief

Weet je al wat?

Liefs

9. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

4 apr 2008
    2.746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Even aan ruiken (klinkt heel stom) maar het ruikt idd heel erg zoet. En anders gewoon de vlk bellen ;)

10. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Van dat zoete weet ik niet, heb gehoord van mn vriendin dat haar vk zei dat het ruikt naar verrot sperma!

Wat is gekleurd? Als het groenig of bruinig is kan het ook wel water zijn waar het kindje in gepoept heeft.

Als je kindje al is ingedaalt of als het scheurtje in de vliezen hoog zit kun je idd druppelsgewijs wat verliezen.

Zou bij twijfel altijd je vk bellen, zij kan je uitsluitsel geven....

11. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    Ik wil niet weten hoe die vk erachter is gekomen hoe verrot sperma ruikt :S Lijkt me dat je het niet gaat bewaren ofzo toch :p

ik snap niet zo goed de theorie van het '' op je hand blazen '' . hoe reageren je vliezen oid op het blazen dan? Wilt iemand mij dat uitleggen?

12. 1ste Wondertje

1ste Wondertje Niet meer actief

Hoi meiden,

Bedankt voor de reacties. :D Vandaag moest ik toch naar de gyn dus heb het gelijk voorgelegd. Ze heeft me voor de zekerheid doorgestuurd want ze vertrouwde het niet. **Vanochtend trouwens weer iets verloren. **
    De arts assistent heeft me onderzocht. Maar het was volgens haar gewoon afscheiding. Ze kon nu geen vruchtwater ontdekken.

Tijdens het intakegesprek van de kraamzorg, vertelde ze me ook dat het druppel gewijs kan gaan. Ik had ook verwacht in een plons. Maar het hoeft dus niet.

Ik moest trouwens hoesten toen ik daar lag. Dan komt er vocht van je baarmoeder mond vrij en kan ze het opzuigen.
    ** Sorry voor deze gekke / mss vieze uitleg. ***

xxx

Deel Deze Pagina