ik lees vaak dat de placenta vroeg in de zwangerschap erg laag kan liggen (bij de baarmoedermond) maar wat is vroeg en op welk moment gaat hij nou echt op een vast plekje liggen. ik weet wel dat hij nog wel een beetje kan opschuiven maar kan hij ook volledig op een andere plek gaan liggen ik heb bij een echo van 14 weken te horen gekregen dat hij volledig voor de baarmoedermond ligt maar schuift hij dan nog volledig op? ik hoop dat jullie hier iets zinnigs over kunnen zeggen! groetjes susan die al een keer eerder met keizersnede bevallen is vanwege een placenta praevia
Hio susan, Tja het is afwachten, vaak word er met de 20 weken echo maar de ligging van de placenta gekeken en als deze er dan nog voor of tegenaan ligt dan word rond de 32 weken nog maals met de echo gekeken ligt het erdan nog steeds voor of tegenaan dan zal je wederom met een keizersnede bevallen. Het kan nog mee ophoog getrokken worden! Maar ik kan je geen percentages of kansen geven,sorry. Imke
hoi Immie, bedankt voor het antwoord, maar hij kan dus nog volledig weggetrokken worden van de baarmoedermond vandaan? vorige keer lag hij namelijk een stukje voor de bm mond maar nu dus volledig, links en rechts van de cerfix zag je evenveel placenta liggen zegmaar ik kan me namelijk niet voorstellen dat hij dus helemaal op een ander plekje gaat liggen, het ligt toch vast?
hoihoi, Door het groeien van de baarmoeder kan het mee omhoog worden getrokken,KAN. Vaak zie je dat dat gebeurt om dat het voor de placenta makkelijker is te binden op een egaal stuk baarmoeder en niet over de baarmoedermond heen. Ja het kan maar het is afwachten...... Imke
aha dus hij moet zich in feite nog op een plekje vastbinden. ik vind het gewoon weer heel spannend allemaal omdat ik vorige keer volledig rust moest houden en nu zit ik dus weer in de onzekerheid. degene die de echo maakte liet het zo overkomen, alsof bij 90% van de vrouwen de placenta met 14 weken zo voor de uitgang ligt maar dat kan volgens mij niet. bedankt voor de antwoorden, het is dus gewoon afwachten