Iemand van de dames schilder? Of wellicht diens man/vriend. Ik heb sigma zijdeglas lak op terpentinebasis voor buiten. Helaas valt de kleur paars die ik heb laten mengen enorm tegen. Zou ik hier wat mat zwarte lak van het merk Drost doorheen kunnen mengen om de kleur misschien wel naar wens te kunnen krijgen? Werkt dat of krijg ik dan een vieze geschift goedje waar niet meer mee te werken valt?
Ik ben geen schilder maar ik doe gerust 2 tinten/merken muurverf door elkaar om een mooie kleur te krijgen.Pasgeleden nog Olive tree met gebroken wit,echt mooi geworden.Ooit heb ik 2 kleuren lak voorzichtig gemengd, ook geen probleem. Bij twijfel kan je natuurlijk in een apart bakje eerst wat mengen om te kijken hoe het mengt en evt een proefstukje verven?Belangrijkste is denk ik dat het beide op terpentine basis is wat je mengt.
Een deur en klein kozijntje van de schuur. maar mijn hele houten overkapping is transparant paars gebeitst. En bijna iedereen die het ziet verbaasd zich dat ze het zo enorm mooi vinden.
Ik ben heel benieuwd naar de kleurenfoto’s! Als beide terpentinebasis is, geen probleem.. bedenk je wel dat je nooit meer dezelfde kleur kan krijgen als je zelf opnieuw gaat mengen
@1981Mama Bij deze een klein stukje want wil graag anoniem blijven. Is van dichtbij genomen. Van ver af zie je de nerven van het hout nog veel beter en is de kleur subtieler. Sorry foto is gekanteld.
Welke kleur heeft het potje wat je wilt veranderen? Als je die kleur in CMYK zet en dan de K omhoog draait dan zie je wat het wordt. Ik kan je helpen qua kleur
@1981Mama Fijn dat je wilt helpen! snap niet zo goed wat CMYK is maar heb even een foto van het label gemaakt. Misschien dat jij dan meer weet.
Ik heb geen kleur gevonden die ermee overeenkomt... Maar tis al heel donker.... mix anders half om half eerst met een spuitje in een bakje om te kijken of je dat zou willen