Toekomst plannen van /voor je kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door pluk, 1 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Sinds wij weten dat Kylian asperger heeft beseffen wij ons dat we onze toekomst"plannen" moeten aanpassen.
    Nou ja plannen misschien is het meer de visie.
    We weten nu al dat het gewone voortgezetonderwijs voor hem hoogstwaarschijnlijk niet weggelegd is. Dus ipv in ons dorp naar school zal hij daarvoor naar een andere stad moeten.
    Waarschijnlijk zal hij wat later op zichzelf kunnen gaan wonen dan "normale" mensen en zo zullen er wel meer dingen zijn waar we ons aan moeten "bijstellen"

Onze zoon ziet het allemaal heel anders hij heeft 3 dingen die hij wel graag wil worden.

Kinderarts alleen hij wil ook een oorbel en dat is dan niet handig want dan gaan de zieke kindjes die eruit trekken en dat doet zeer dus kinderarts wordt het dan toch maar niet.

Nu wil hij Politie te paard worden, in Utrecht. Leuk detail hij wil niet Paardrijden (hihihihihi :D) of JP (dat is die man van Lingo die de betekenis van woorden uitlegt).

Hij heeft verkondigd dat hij in zijn eigen huis gaat wonen als hij 50 is :$ en pas gaat fietsen zonder zijwieltjes als hij net zo oud is als papa(39 dus).

Zijn er nog meer kindjes met zulke leuke toekomstplannen :cool:

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    hihihi mijn zoon wil maar 1 ding.... met mij trouwen:D

snoepje toch?;)

3. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Hahaha ik heb nog nooit gehoord dat iemand JP wil worden. Wat een origineel idee! Ben benieuwd of het hem gaat lukken.

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Onze oudste dochter wil later als ze groot is, mij worden! Dan kan ze ook met papa trouwen ;)

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Geweldige gedachtengang :D Lekker duidelijk!

6. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Geweldig toch! Mijn zoontje is nog te jong voor dit soort dingen, maar ik kijk er nu al naar uit!

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nooit meer tandenpoetsen ;)

8. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    lol!!!

hoe oud is jou zoontje? :) hier nog geen plannen haha, is nog iets te jong ;)

9. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

heeft hij dan een ernstige vorm van asperger?... want ik vind het nogal raar dat hij die dingen niet kan gaan doen later.. wat ik weet van asperger is dat mensen die dat hebben ' meestal ' juist een bovengemiddeld iq hebben.. ???

10. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    mijn zoon wil meestal autocoureur worden of " later als hij een meisje is" is hier ook wel populair.
    Maar het kan net zo goed postbode, brandweerman of politieman zijn ligt aan zijn dag.

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Mijn zoontje is 5,5 jaar nu

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Oh aan zijn IQ gaat het echt niet liggen alleen hebben mensen met asperger juist moeite met de sociale omgang met andere mensen.
    Ik zeg ook niet dat hij dit niet kan worden hoor, hij kan alles worden wat hij maar wil en daarin zullen wij hem steunen.
    Het is alleen frapant dat hij juist beroep kiest die sociaal/emotioneel nogal wat van je vergen en juist daarin loopt hij vast (op dit moment).

13. BabygirlM

BabygirlM Bekend lid

18 sep 2011
    781
    0
    0
    Op dit moment geen werk, dus ik geniet nog lekker
    haha, geweldig!! Vooral dat hij JP wil worden:p:p
    Hier nog geen toekomstplannen van m'n dochter, ze is bijna 8 maand, dus ik zal nog even moeten wachten voordat ze met haar toekomstplannen komt;)

14. hardloper

hardloper Niet meer actief

mijn manneke word later mama en dan word ik hem en dan kan hij voor mij zorgen:D
    mijn meiske neemt later een weeshuis, want ze wil wel voor kindjes zorgen maar ze wil ze neit maken;) (dat doet nl zeer en is neit leuk, ik ben een erg fout voorbeeld geweest:() jaren terug wilde ze trouwens poesje worden.
    mijn oudste wordt al realistischer. ze wil alle zwemdiplomas en dan zwemjuf en dolfijnentrainster worden. (en dat was ooit juf en tuinboerderij meisje, dus ze blijft in het zelfde parcour.)

ik wil graag dat ze gelukkig worden en altijd bij me ind e straat blijven wonen:cool:

15. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Tja, onze dochter wil punt 1 mama worden. En dan ga jij om mijn kindjes passen he mama! Ja hoor mop....
    Daarna wil ze t liefste topmodel worden, alleen lijkt juffrouw haar toch ook wel een leuk beroep hihi.

De jongste, tja, ik zie hem vooral als sloper;)

16. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Broertje van mijn beste vriend heeft ook asperger, maar zit wel gewoon op een normale middelbare school, doet havo en sommige vakken vwo. Het is dus misschien helemaal niet nodig om je verwachtingen zo drastisch aan te passen.

17. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Niet zulke leuk plannen als jou zoontje. :;)

Mijn zoon wil al jaren een bekende voetballer worden. En van mij mag hij;) Heb gezegd je moet worden wat je het beste kunt als is het werken als stratenmaker. Het maakt niks uit wat je doet als je het maar eerlijk en oprecht doet het gaat om jou geluk niet om de mijne;)

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Oh maar het er zijn ook scholen voor speciaal voorgezetonderwijs die gewoon op havo niveau les geven hoor.
    Het gaat hem er vooral om dat hij het niet zal "overleven" in een grote klas (zoals het nu is dan he). Hij heeft nu het geluk dat zijn groep 3 is opgedeelt in 2 klassen van 20 leerlingen, en zodra hij zijn "rugzakje" krijgt toegewezen is het voor de school onmogelijk de klassen weer bij elkaar te voegen omdat ze dan 2 rugzak kindjes in 1 groep krijgen.

Maar goed dan praten we over 5,5 jaar verder in de toekomst, en hoe graag ik ook zou willen ook ik kan niet in de toekomst kijken.

19. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wat mooi om die verwachtingen zo te lezen, ik ben heel benieuwd hoe dat later gaat zijn bij ons! Ik herinner me nu mijn neefje van inmiddels 6 die toen hij 2 werd toch absoluut 'bjandweejman' wilde worden omdat je dan met water mocht spuiten! Natuurlijk de droom van elke jongen :D

Ik zou er ook nu nog niet vanuit gaan dat je zoontje met Asperger die dingen niet kan... hij is pas 5,5 jaar, wie weet en hopelijk ontwikkelt hij zich wel goed en sterker. Met een beetje aanpassing op bijv. school en zijn leeromgeving is er hopelijk de ruimte om zijn talenten/hoge IQ naar boven te halen zonder in te leveren op het sociale vlak. Alleen al dat hij kiest voor zulke beroepen geeft misschien al aan hoe graag hij wil dat hij ook 'op dat vlak' sterk is. Een slim kereltje zo te horen!

20. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Mijn zoon wil later Mega Mindy én Mega Toby worden... ;)

Ook wil hij met mij trouwen & wil hij als hij net zo groot als mama is wel een keer in zijn eigen bed slapen ;) maarrrr alleen met een brandweerman sam dekbed! Haha

Deel Deze Pagina