schilders fooi geven of niet

Discussie in 'De lounge' gestart door Emama, 18 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

schilders fooi geven of niet

1. zo ja hoeveel dan?

5 stem(men)
    4,8%
  2. nee

99 stem(men)
    95,2%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Mijn man heeft een bouwbedrijf (voornamelijk particuliere klanten) en er wordt zeer zelden fooi gegeven.
    Of er voor koffie/koek gezorgd wordt is ook zeer wisselend.

2. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Hier ook geen fooi maar wel wat lekkers en drinken etc. Wel eens een gesprek over gehad niet alleen met de schilder ook monteurs etc, maar over het algemeen zijn ze al heel blij dat ze bij je van het toilet gebruik mogen maken. Er zijn zat huishoudens die dat blijkbaar niet toestaan en dat ze ergens buiten een plek zoeken of in een fles ofzo.

3. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    :eek: dat vind ik dan wel weer schandalig

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wij hadden vorig jaar mensen hier aan het werk die in hun klusbus een klein chemisch camping-toilet hadden omdat ze heeeel vaak niet naar het toilet mogen bij mensen. Wel slim zo, maar ook absurd toch...

5. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ze kunnen wat te drinken en eventueel iets erbij krijgen maar geen fooi. Dat krijg ik op mijn werk toch ook niet?

6. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Als we daarvoor mogen stemmen, stem ik voor :D

7. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Dat vind ik eigenlijk best schandalig. Zij moeten ook wel eens gewoon naar de wc. Ik heb wel eens een monteur gehad die het eindelijk amper durfde te vragen of hij even naar de wc mocht voor hij weer ging bedenk ik me nu. Lijkt me toch heel normaal dat dat mag?

8. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Hier liggen de lonen voor het horeca personeel ook laag. Het is gewoon min loon, geen avond-, weekend of feestdagentoeslagen!
    In horeca weet je enkel je begintijd, nooit hoe laat je klaar bent. Pas als de laatste gasten hebben afgerekend, kan je alles nog gaan schoonmaken. Het bedienen is leuk, maar het betaalt zo slecht! Dat ik nu wat anders doe.

9. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.686
    113
    Dan moeten ze je toilet wel netjes achter laten. Hoe vaak ik de wc wel niet heb moeten schoonmaken na de tijd bah.

10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.686
    113
    Dat is met meer beroepen zo. Ik werk in de zorg. Ik haal mijn 67pensioen echt niet hoor ik ben nu al half versleten en verdien ook niet top.

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Je hebt in nl altijd een minimum loon. Ik werkte na vier jaar hard gestudeerd te hebben als dierenartsassistente en kreeg 8.60 of 8.70 per uur. Dat is ook een pisloon, kwam met amper 1200 netto thuis bij 40 uur werken.

Ik kreeg ook geen fooi. Of avond toeslag of wat dan ook. Het is de keuze van je werk.

Goed dat je dan wat anders bent gaan doen!

12. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Mij ook. Maar je hoort gekke verhalen.

Mijn man is ook "bouwvakker" die is zelfs met de lunch eens naar buiten gestuurd, die mocht niet aan tafel mee eten.

Of bij hoog zomer, dat mannen hun water op was en vroegen aan mensen of ze hun flesje mochten vullen om te drinken bij 35 graden en nee zeggen omdat dat "geld kost"

Geen knip voor de neus waard zulke mensen. Een beetje sociaal gedrag kan prima.

13. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Maar waarom zeg je daar niks van? Als ik daarna een besmeurt toilet had dan haalde ik ze echt terug. Klaar, opruimen. Nu. Doe je thuis ook niet.

14. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik ook! Ik krijg wel vaak een aardigheidje met verjaardagen of een afscheid van kinderen. Mag ook fooi zijn. :D

15. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Dat is belachelijk! Toen wij aan het bouwen waren stond er een koelkast buiten (wij woonden erbij) waar blikjes frisdrank en flesjes water in stonden (vooral met warm weer). Er lagen ook marsen en Snickers voor de lekkere trek. Fooi hoeft dan weer niet maar dit vind ik niet meer dan normaal eigenlijk.

16. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Dat is wel heel triest. Hier krijgen de mensen drinken, eten een gezellig praatje en ze mogen naar het toilet. Ik dacht (heel naïef) dat bijna iedereen dat wel deed.

Syane vindt dit leuk.
  17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Vind ik ook hoor.

Wij hebben vorig jaar drie maand lang non stop verbouwd en elke dag waren er mensen. Er stond altijd koffie en thee en frisdrank. Voor de lunch lag er brood en broodbeleg en je kon een tosti of ei bakken. En voor de lekkere trek koeken of marsrepen etc.
    De meesten namen wel zelf eten mee, maar ik vond het gewoon fijn als er eens een zn eten vergat of nog honger had hij dit gewoon kon pakken.

Er zijn ook goede mensen, mijn man krijgt ook wel gebakken eieren, soepjes, broodjes frikandel en koeken aangeboden. Of ijsjes of een glas cola met warm weer. Wat daaraan wel opvalt is dat het wel de generatie van mijn ouders is +55 die dat het meeste doet. Onze eigen generatie is niet zo vrijgevig.

18. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Dan kaap ik dit topic stiekem om aan jullie een dilemma voor te leggen.
    Wij hebben vanaf volgende week, 4 weken lang hoveniers bezig. Nu mogen ze bij mij naar de toilet, geen probleem.
    Maar er zitten ook dagen tussen dat mijn man en ik beide moeten werken en vroeg weg zijn en laat thuis komen. Zouden jullie dan de sleutel van jullie huis geven zodat ze alsnog naar het toilet kunnen?

19. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Ik geef wel koffie en frisdrank en uiteraard mogen ze naar het toilet maar ik verzorg geen uitgebreide catering met snacks. Dat vind ik dan weer niet nodig.

20. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Dat zou ik zeker niet doen. Je kent die mensen niet of nauwelijks. Hoe weet je dan of je ze kunt vertrouwen

Deel Deze Pagina