Kasverschil vereken met loon?

Discussie in 'De lounge' gestart door erlida, 10 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    Hoi,onze werkgever(spreek ook namens mijn collegas) heeft gisteren op de vergadering kenbaar gemaakt dat er nog wel eens kasverschillen zijn.Hij wil dit gaan verhalen op degene die dan gewerkt heeft.Het is tegen niemand een betichting van diefstal maar hij heeft geen zin om steeds voor die verschillen op te draaien.We werken ook met best een hoop meiden en hij is ook niet even nauwkeurig als het om de kassa gaat.Pakt ff geld voor sigaretten etc..Volgens mij mag hij dit helemaal niet doen,maar ik kan hier niet veel duidelijkheid over vinden...Wie weet of hij dit mag?

2. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    nou ja wat belachelijk dat kun je volgens mij niet doen en zeker niet als je met meerdere in 1 kassa zit en zeker niet als ie zelf zo makkelijk is... zou het zeker niet pikken en toch echt even naar de bond gaan voor info

3. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Normaal gesproken niet. Tenminste bij ons op het werk is dit ten strengste verboden.

Zou hij dit echt op jullie willen verhalen, dan zou ik hem eens aanspreken op zijn foute gedrag wat betreft de kassa procedures. En doet hij hier niks mee dan zou ik het hoofd kantoor bellen (interne controle) en zeggen dat hier niet zo consequent omgegaan wordt wat betreft de kassa procedures.

4. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    hij mag het zoiezo niet doen. Ik heb acht jaar bij een supermarkt gewerkt als bijbaantje naast school en natuurlijk hadden wij ook wel es kasverschillen maar dat bleef vaak onder de tien euro, en dan deden ze er niks mee. Ook werkten we op elkaars lade, dan is het natuurlijk helemaal niet meer te controleren. Als er voor gezorgd kan worden dat iedereen een eigen lade heeft dan kun je mensen er beter op aan spreken. Ik weet niet wat ik er van moet vinden dat je loon wordt ingehouden als je een kasverschil hebt, meestal doe je dat natuurlijk niet expres of zo.

5. aletta

aletta Lid

2 mei 2007
    42
    0
    0
    Hij mag dat absoluut niet doen! Ik zou als ik jou was dit even gaan uitvissen bij het hoofdkantoor hoe het zit. En gelijk aangeven dat hij geld pakt uit de lades om effe sigaretten te gaan kopen. Vindt je het dan gek dat jullie kas verschil hebben! Dit is gewoon diefstal. Ik heb zelf ook in een supermarkt gewerkt voor fulltime dus ik weet wel dat dit absoluut niet mag! Wij hadden ook altijd eigen lades waar niemand anders op mag draaien ik weet niet hoe het bij jullie zit. Maar zeker gaan uitzoeken samen met je collega,s samen staan jullie sterk!

6. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    Uhh dames heb niet gezegd dat ik in een supermarkt werk :) ....wij hebben geen hoofdkantoor ...werk namelijk in een bruin cafe! 8) dus we werken met zijn allen wel in verschillende diensten maar met maar 1 kassa.....eigelijk 2 .....1 voor afreken en 1 voor gokgeld.....

7. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ow ok, maar dan weten ze toch niet door wie het kasverschil is gemaakt. Daar kunnen ze jullie toch niet voor aansprakelijk stellen, misschien doet je baas het wel zelf en wil hij extra geld 'verdienen' ofzo

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

in de horeca is het wel zo dat de eigenaar ten allertijden bij het geld uit de kassa mag komen hij zal dus ook geld mogen pakken voor peuken (eigenlijk wel belagelijk) werken jullie naar cao of heeft hij een eigen cao als hij een eigen cao heeft dan mag hij zijn eigen regels opstellen en dat dus wel doen lees anders je contract even door

9. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Loon inhouden op het salaris is wettelijk gezien verboden..
    Kijk maar eens via google, en dan salaris inhouden intoetsen..

10. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    hoi,ik -wij staan onder een contract met daarraan verbonden de horeca cao.helaas kan ik er niets over vinden...en rechtshulp is steeds bezet......Alles wat er op internet staat gaat over inhouden bij ziekte of bekeuringen etc,maar over kasverschillen kan ik niet vinden ook niet in de cao......nou ik pluis nog wel even verder in elk geval dames bedankt tot zover! :thumup:

11. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    En wat gaat je baas doen als het kasverschil nu eens positief uitpakt? Stel er zit 80 euro teveel in de lades? Krijgen jullie dat extraatje dan ook?

Verder vind ik het ronduit belachelijk dat het voorgesteld is om op je salaris te verhalen, moet niet gekker worden.

Groetjes van Kiki

12. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.594
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik werk op Schiphol(horeca CAO)en daar wordt het dus wel gedaan.
    Maar iedereen heeft een eigen lade met eigen sleutel,heb alleen nooit gehoord dat er daadwerkelijk loon is ingehouden bij iemand met kasverschil.

13. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Dusss.... Als jantje steelt en er komt dus n kassa verschil...moeten pietje en klaasje er ook voor opdraaien ipv diegene die medewerkers aan neemt en kan ontslaan als ze stelen?...en er dus voor zou moeten zorgen dat hij geen dieven aan neemt..

Rare jongens hoor die cafe eigenaren..

14. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Nee dat mag zeer zeker niet! En als jullie een keer een kasverschil in de plus hebben? Dan wordt het zeker niet opgeteld? Wat een mafkees zeg, die baas van jou...

15. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    dat mag zeer zeker niet hoor!
    tegen mij is het ook ooit eens gezegt (was net 16, wist net niets) maar nooit gebeurd, kan het niet gewoon een rare manier van dreigen zijn. of een rare manier van zeggen dat jullie moeten opletten?

16. Niet meer actief

Begin in overleg met het tussentijds afromen van de kassalade, dan is de kans op kasverschillen kleiner omdat er een minder grote hoeveelheid geld in de lade zit. Door dat goed te noteren kan het pakje sigaretten ook veel makkelijker in de telling meegenomen worden, het geld daarvoor kan dan uit de roming komen ;)

Overigens was het bij een vroegere werkgever van mij (vallend onder de Horeca CAO) dat er bij kasverschillen van meer dan 25 euro negatief er geld werd ingehouden op het salaris, de andere kant op moest naar een goed doel gestort worden.

17. Laan87

Laan87 Lid

14 sep 2008
    79
    0
    0
    groningen
    Ik heb dit wel vaker gehoord, als je een kasverschil hebt dat je dat zelf bij moet leggen. Ik vind dit een ontzettende belachelijke regel. En als je met zoveel meiden bent neem ik aan dat niet iedereen een eigen la heeft, dus kan hij dit nooit doen want dan draaien de fulltimers vaak voor de fouten van de parttimers op en de sfeer word er niet beter op dan. Ik werk nu 5,5 jaar in een supermarkt maar wij hebben hier nooit aan gedaan. En tenslotte als je als hoofdcassiere aan het werk komt dan weet je dat je hier mee te maken krijgt en kun je niet de cassieres hiervoor laten op draaien. Vind het ook raar dat hij even geld uit een kassa haalt voor sigaretten dat mag sowieso al niet.

18. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Dit is het risico van ondernemen, hij kan niet zomaar geld van jullie loon afhalen :confused:

19. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    als er te veel in de kassa zit krijg je dat dan ook uitbetaald? en de fooien? anders zou je eventueel de fooien kunnen opsparen om de kassa aan te vullen

20. lover

lover Bekend lid

12 jun 2006
    851
    0
    0
    Een bedrijf is hier voor verzekerd.
    Hij mag dat nooit doen.
    Dit is om jullie bang te maken.

En niemand moet er geld uitpakken harde regels mag je best onderling maken.
    Als ik achter een kassa zit komt er niemand aan mij la.

Meidje laat je niet gek maken.

Deel Deze Pagina