Schilderwerk, wat zouden jullie doen?

Discussion in 'De lounge' started by Lisa2, Sep 20, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

Apr 21, 2013
    3,540
    1,551
    113
    Ik heb even een vraag over schilderwerk. Nog geen 3 jaar geleden heb ik mijn huis opnieuw laten verven door een professionele schilder. Op het schilderwerk kreeg ik 3 tot 5 jaar garantie. Na een jaar begonnen al gebreken te ontstaan wat hij heeft hersteld, maar binnen een jaar was dit weer gaan scheuren ook andere plekken gingen afbladderen en het hout was gewoon weer zichtbaar op sommige plekken. Dus ik weer gebeld, gezien de garantie. Nou het duurde bijna een jaar voordat hij kon komen om te herstellen, maar dat heeft hij gister dus gedaan. Ik had al sterk gevoel dat hij er een haastklus van zou maken, want zo is hij steeds overgekomen. Maar nu is het dus op 2 verschillende plekken gaan rimpelen en er zijn ook kleine druipers te zien.

Nu ben ik nogal perfectionistisch en vind ik dit niet kunnen, ik had dit ook zelf wel kunnen doen. En soms weet ik dan niet of ik ergens realistisch naar kijk.

Maar mijn vraag is: ben ik een zeikerd als ik hem hiervoor weer ga bellen? Wat zouden jullie doen?
    View attachment 590080

2. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

Dec 2, 2016
    3,701
    4,591
    113
    Ik zou het lekker laten gaan. Je hebt ongetwijfeld gelijk dat het netter had gekund, maar ik zou de energie er niet in steken.

dds likes this.
  3. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

Apr 21, 2013
    3,540
    1,551
    113
    Ik moet zeggen dat de kwaliteit vd foto wel achteruit gaat met het uploaden. In het echt is het slechter. Hij is bij de deur ook een stukje vergeten af te lakken (Aan de onderkant vd foto te zien) en hij is ook een kozijn vergeten af te lakken. Daar zijn voornamelijk scheuren ontstaan, dus niet afgebladderd.
    Dat van het vergeten kozijn heb ik al doorgegeven, maar daar wil hij niet voor terugkomen, hij zegt dat scheuren binnen 3 jaar normaal is.

Dank voor je reactie!

4. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

Dec 2, 2016
    3,701
    4,591
    113
    Heb jij de lak zelf? Anders zou ik dat stukje gauw zelf doen. En voor de volgende keer een andere schilder zoeken en bij deze een slechte recensie achterlaten op Facebook of zijn website als hij die heeft.

5. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

Apr 21, 2013
    3,540
    1,551
    113

Nee helaas niet. Ik vind het vooral belangrijk dat het schilderwerk netjes is, omdat ik mijn huis wil verkopen als ik een nieuw huis heb gevonden, dus wil daarom graag het schilderwerk netjes.
    Slechte resencie zal ik wel gaan schrijven.

6. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

Dec 2, 2016
    3,701
    4,591
    113
    Als het is voor de verkoop misschien toch nog een keer die man laten komen en hem dat vertellen. Voor mijn eigen huis zou het me niet uitmaken maar ik snap dat je het netjes wilt hebben voor verkoop.

Lisa2 likes this.
  7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,269
    6,178
    113
    Ik zou ‘m ook terug vragen. Maar ik ben sowieso een zeikerd wat dat betreft. Ik wil een professional! best (dik) betalen, maar dan moet het wel goed. Anders ga ik zelf wel aan de gang met een kwast als ik er niet zoveel om zou geven.

Lisa2, Ysabella, PenK and 1 other person like this.
  8. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,398
    17,347
    113
    Een vergeten kozijn lijkt me niet meer dan normaal om alsnog te komen doen

Lisa2 likes this.
  9. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    Vooral het vergeten stukje is gewoon erg slordig van de schilder. Het gerimpelde trouwens ook. Een druiper kan uiteindelijk de beste overkomen daar zou ik me niet al te druk om maken. Ik denk dat ik een andere schilder zou bellen om te vragen wat hij er van vindt.

Lisa2 likes this.
  10. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

Apr 21, 2013
    3,540
    1,551
    113
    Dank jullie wel voor de reacties, dan ga ik hen toch nog maar een keer lastig vallen haha.

11. Mammaaa

Mammaaa Fanatiek lid

May 5, 2015
    1,084
    694
    113
    Ik zou hem een mail sturen of brief. Heb graag alles op papier voor de toekomst ;)

Duidelijk vertellen wat je verwachtingen waren en wat er is geleverd. Met de vraag om het te herstellen.

Mocht hij het niet willen herstellen weer een mail erachteraan doen met waar de factuur heen gestuurd kan worden van je nieuwe schilder die het wel netjes afwerkt.

Ik heb echt een hekel aan "vaklui" die hun werk niet goed of netjes doen en dan ook nog laks zijn met herstellen.

Hahah amen.. pas terug ook gezeik gehad met iemand die een hekwerk geplaatst had bij ons (scheef met beton in de grond en niks willen doen)

Lisa2 likes this.
  12. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,674
    5,709
    113
    Druipers had ik gelaten maar het vergeten stuk en dat rimpel stuk niet.

Lisa2 likes this.
  13. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

Jan 24, 2014
    1,689
    110
    63
    Schilder gevonden via Werkspot? Weet niet wat het is, maar 9 van de 10 werklui die wij over de vloer hadden via Werkspot waren beunhazen die idd snel even een klusje tussendoor deden.

Verder geen toevoegingen, ben het met de anderen eens

14. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Die 2 druipers komen omdat het een hoekje is, dat is erg lastig te voorkomen.

Maar dat ruwe is niet normaal dan heb je gewoon aan de natte verf gezeten, dat is hetzelfde als we thuis een keer hadden "weerbericht was droog en zonning" de drempel stond nog geen half uur in de verf of het zonnig werd buien en dan krijg je ook oneffenheden in je lak werk.

Beide is lastig te herstellen. je zou het weg moeten schuren tot je weer een gladde ondergrond krijgt en dan moet je het eerst gronden en weer aflakken.

Dat dit een professionele schilder is geloof ik niks van, mijn schoonpa kan goed schilderen is geen schilder maar als zijn schilder werk er zo uit ziet krijg ik de opdracht, schuur maar tot het weer glad is ik lak het wel weer voor je af.

Wij gaan ook naar een ander huis over 2 maanden en als je hiervoor moet betalen ben ik blij dat ik alleen maar de verf betaald en het werk gratis is.

Lisa2 likes this.
  15. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

Apr 21, 2013
    3,540
    1,551
    113
    Ik zou ook het liefst alles zelf doen, maar ben niet zo handig haha.

Mammaaa likes this.
  16. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

Apr 21, 2013
    3,540
    1,551
    113
    Ik heb gezocht naar recensies van schilders in de buurt, maar weet niet meer op welke site.

17. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Die krimprimpels heb ik ook wel eens gehad. In mijn geval had mijn partner gedacht smeer verf er dik op, dan hoef ik maar een laag. Het oppervlak is sneller gedroogd dan de onderlaag.
    Less is more. (schilder had waarschijnlijk te dikke verf, geen zin om 2e x te komen, of weer zat erg tegen)

Pokken schuurklus om weer glad te krijgen. Dat en vergeten stuk zou zeker wat van zeggen, zo'n kleine loper heb je heel snel.

Maargoed ik ben geen vak schilder maar handige " huisvrouw" (en fysiotherapeut)

Share This Page