schildklier aandoening en thuisbevallen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sunnycloud, 23 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Ik vroeg me af of je gewoon thuis mocht bevallen als je een te langzaam werkende schildklier hebt?

2. Esma

Esma Bekend lid

ff gegoogle-d:

De bevalling

De bevalling zal in principe niet anders verlopen dan normaal. Afhankelijk van de uitslag van het bloedonderzoek kan de bevalling thuis of in het ziekenhuis plaatsvinden. U kunt eventueel bespreken om thuis te bevallen als de schildklierhormonen in de zwangerschap binnen de normale waarden blijven, er geen TSI-antistoffen bij u in het bloed aantoonbaar zijn en u geen hoge dosering schildklierremmende medicijnen gebruikt.

3. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Dank je wel kon het zelf niet vinden oeps:)

4. Esma

Esma Bekend lid

Graag gedaan. Zit me toch te vervelen... Zo doe ik nog iets nuttigs en leer ik bij :)

5. Babs2

Babs2 Actief lid

6 mei 2007
    132
    0
    0
    Bejaardenverzorgende
    Drenthe
    Ik heb ook een te traag werkende schildklier. Na bloedonderzoek werd duidelijk dat er voor mij geen aanwijsbare reden was om in het zh te moeten bevallen. Wel werd me verteld dat als je een te traag werkende schildklier hebt en zwanger raakt je standaard je medicijnen moet verhogen. Ik ben sinds ik zwanger ben onder controle bij een internist.
    (voorheen dus niet)

Groetjes.

6. Patrieske

Patrieske Bekend lid

9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
  7. Hoi,

Het ligt eraan waardoor je schildklier te langzaam werkt of het noodzakelijk is om in het ziekenhuis te bevallen. Mijn schildklier werkt nu ook te langzaam en ben voor de schildklier sinds mijn zwangerschap weer onder controle bij de internist.

De zwangerschap zelf wordt door de gyneacoloog gecontroleerd omdat ik in het verleden de ziekte van Graves heb gehad (te snel werkende schildklier). Bij de ziekte van Graves in de voorgeschiedenis heb je antistoffen tegen de schildklier in je bloed. Deze antistoffen kunnen bij de babykomen en op het eind van de zwangerschap of net na de geboorte in een enkel geval problemen geven. Daardoor moet ik in het ziekenhuis bevallen. Er moet n.l. navelstreng bloed worden afgenomen en de baby moet goed nagekeken worden door ee kinderarts. Gelukkig is de kans op problemen in mijn geval minimaal. Had ook niet anders verwacht aangezien mijn moeder ook dezelfde ziekte heeft gehad en twee gezonde kinderen op de wereld heeft gezet.

Ik hoop dat dit je vraag beantwoordt. Je mag me altijd pb-en als je meer wil weten.

Gr. Silvie

8. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    hmm ik kreeg een medische indicatie voor ziekenhuisbevalling ivm trage schildklier (reden waarom ie traag ie onbekend)
    moet wel zeggen dat ik zelf ook had aangegeven dat ik de controles en bevalling in het ziekenhuis wilde, misschien was mn arts daardoor nog makkelijker erin om die indicatie af te geven..?

9. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    Ook hier een te langzaam werkende schildklier. Had in verleden ook de ziekte van GRaves en helaas ook anti-stoffen in bloed. Moet dus in ziekenhuis bevallen en hopelijk heeft de kleine er dadelijk geen hinder van. Moet elke vier wkn op controle bij de internist en me medicatie is gedurende de zwangerschap inderdaad verdubbeld.
    Verder zijn internist en gynaecoloog heel te vreden......

twinny

Deel Deze Pagina