hoi hoi, ik heb een vraagje aan jullie. zondag ben ik uitgerekend van mijn eerste kindje, maar ik heb het idee dat het nog wel even blijft zitten. weet er misschien iemand hoe dat dan gaat als je overtijd loopt. kijkt de verloskundige dan naar andere dingen of onderneemt ze al aktie of iets anders? wie weet wat?
Volgens mij moet je iedere dag langs de vk, maar dat weet ik niet zeker.. en je hebt nog twee weken speling..
Dit is zoals het bij mij gaat: - na 41 weken ga je een keer naar het ziekenhuis voor een uitgebreide zwangerschapscontrole door een gynaecoloog, je mag dan nog wel gewoon thuis bevallen. - met 42 weken wordt de bevalling opgewekt in het ziekenhuis. Een verloskundige kan eventueel nog strippen na 41 weken, maar dat is overal weer anders. Groetjes, Anakin. p.s. spannend, ik ben maandag uitgerekend, wedstrijdje doen?
Ik ben met 40+4 naar het ziekenhuis doorverwezen (omdat ik die dag de kleine weinig gevoeld had). Sinds die dag moest ik om de dag komen voor een uitgebreide controle. (ecg en echo). Dit is vol gehouden tot 42 + 4 en toen hebben ze me medegedeelt dat ze met 43 weken in zouden leiden. Ondertussen (met 42+3) waren de weeën al begonnen en uiteindelijk ben ik met 42+6 bevallen. Groetjes anita
ben nu 41.2 en bij mij gaat het als volgt 41.1 gestript 41.3 en 41.5 weer strippoging 42 weken eerste afspraak bij gyno Wordt pas ingeleid op 43 weken, wel vanaf 42 weken iedere dag controle in het ziekenhuis Al met moet ik dus redelijk geduldig zijn Succes ermee
dus als ik het goed begrijp dan ben je eigenlijk pas overtijd met 42 weken en alles daarvoor niet als het gewoon goed blijft gaan tenminste
Inderdaad tot 42 weken blijf je gewoon onder begeleiding van de verloskundige, ook hoef je over het algemeen niet vaker te komen, soms proberen ze je te strippen, maar veel verloskundigen doen dat ook niet, vaak moet je precies met 42 weken of iets eerder naar de gyneacoloog en afhankelijk van het ziekenhuis wordt je dan na de 42 weken of na de 43 weken ingeleid (hier gelukkig nog met 42 weken )
42 weken..... Help dat lijkt nog eeuwen te duren. Wat zijn de redenen voor het wel of niet strippen of is dit gewoon een persoonlijke voorkeur van een verloskundige?
Vooral persoonlijke voorkeur van de verloskundige, je kan het altijd vragen, soms doen ze het soms niet..
dat lijkt inderdaad nog eeuwen te duren had eigenlijk meer gehoopt op wat aktie na 40 weken maarja even afwachten dan maar
de eerste week overtijd vond ik nog meevallen maar sinds woensdag begin ik onrustig te worden nog een paar daagjes en dan mag ik naar net ziekenhuis en weet ik waar ik aan toe ben, hoop natuurlijk dat het spontaan gaat beginnen. Meiden succes met het afwachten tot de weeen beginnen