Dames wat Te doen. Wij hebben een dochter van nét 4 en een zoon van nét 6. De baby is uirgerekend in December. De kids hebben Nu ieder Hun eigen kamer. Maar zij slapen altijd samen in het bed van een van de 2. Wij hebben Dus geen kamer voor de baby. Wat zouden jullie doen? De oudsten een kamer delen , baby op eigen kamer if baby geen kamer en de oudsten laten Zoals het Nu is. Mijn eigen slaap kamer grenst Aan de woonkamer, Dus vrij gehorig. Wij hebben een huis met oppervlakkig van 100m2 Maar gelijkvloers. Rum Maar slechts 3 slaap kamers. Wie heeft er nog meer kAmer Te kort en hoe hebben jullie het opgelost !?
Ik heb er geen ervaring mee, maar als de twee oudsten altijd samen slapen vinden ze het misschien wel leuk om een kamer te delen? En dan samen laten kiezen hoe die kamer er dan uit ziet of elk een eigen kant? Zelf zou ik denk ik de baby op de ouderslaapkamer leggen, dat kan best een paar jaar en dan rustig aan gaan kijken naar een woonruimte met een extra slaapkamer?
Wij hebben de zolder verbouwd 4 jaar geleden, maar in de praktijk was het niet nodig geweest. Hij slaapt nog altijd op onze kamer. Ik zou denk ik de baby eerst bij jou laten slapen en dan later de jongste 2 samen.
Ik zou de baby eerst bij jullie op de slaapkamer houden, en dan later kijken wat het handigst 'combineert'. Als de oudste twee dan nog steeds zo gezellig samen slapen kunnen die een kamer samen krijgen en anders de jongste twee.
Als de oudste twee vaak samen in een bed slapen, dan zou ik ze voorstellen hoe ze het zouden vinden op 1 kamer. Misschien lijkt het ze geweldig en dan ga je dat organiseren. Over een paar jaar misschien een andere combinatie?
Wij waren net verhuisd naar een huis met maar 2 slaapkamers (en beneden ook een slaapkamer maar die hadden we ingericht als speelkamer) toen ik zwanger werd van de derde. De oudsten sliepen al samen op een kamer, dochter kon sowieso niet alleen slapen, dan werd en wordt ze steeds huilend wakker. Dus het was voor ons een prima oplossing. Het was de bedoeling dat de derde gewoon bij hun op de kamer zou komen, had makkelijk gepast qua ruimte. Maar uiteindelijk hebben we er toch voor gekozen om zelf beneden te gaan slapen, de speelkamer op een andere plek te maken, oudste een eigen kamer en dochter en jongste zoontje samen op een kamer. Uiteindelijk is er nog heel wat gewisseld boven, omdat jongste erg slecht sliep, maar sinds kort heeft zoon zijn eigen kamer (daar ging hij om vragen, dus vond ik het een mooi moment om voor hem een eigen plekje te maken), en dochter en jongste slapen op 1 kamer. Wel hebben we plannen om over niet al te lang de hele boel te verbouwen, dan krijgen we er minimaal 2 of 3 slaapkamers bij boven, dus kan dochter ook een eigen kamer krijgen als ze er aan toe is.
Wij hebben 2 kinderen en 1 kinder slaapkamer. Ze slapen dus samen. Ze zijn 2,5 en bijna 1 jaar en vanaf dat mijn dochter 4 maanden was zijn ze samen op de kamer gaan slapen en tot nu toe gaat het goed. We willen wel ooit verhuizen maar mocht dat nog een tijd duren maakt het ook niet uit. Er zijn ergere dingen dan een kamer delen. Ik deelde vroeger ook een kamer met mijn zus en dat was helemaal geen probleem. Wanneer de kinderen ouder worden zullen ze vast wel een eigen kamer willen maar als dat niet kan is het niet anders.
Wij hebben onze jongste de eerste maanden op de kamer gehad, daarna zijn de oudste 2 op 1 kamer gegaan en zij een eigen kamertje. Over een jaar, als de jongste in een normaal bed kan, dan gaan de 2 dames bij elkaar en krijgt onze zoon weer een slaapkamer voor zichzelf.
is er een mogelijkheid om een extra kamer te creëren? wij kwamen ook een kamer te kort en hebben toen een muur geplaatst op de vide en mijn kantoor naar beneden verplaatst. Ik zou ze niet een kamer laten delen als het niet nodig is, vooral met school en vriendjes spelen enzo. mocht er geen mogelijkheid zijn om een extra slaapkamer te realiseren dan zou ik de baby zo lang mogelijk op jullie kamer houden en zoeken naar een ander huis.
Hier ligt de jongste op ons kamer. Eerste tijd in een co sleeper, daarna bij ons in bed en nu slaapt hij in een ledikant die tegen ons bed aan staat. Als hij wakker word slaapt hij tussen ons in verder
Hier slapen de oudste 2 al jaren samen. Ik denk ook niet dat ik ze op korte termijn uit elkaar krijg hahaha ze vinden het veels te gezellig samen. de baby slaapt straks bij mij op de kamer, zijn eigen kamertje zou 1 verdieping lager zijn maar ik raak er nou niet echt enthousiast van als ik denk dat ik snachts elke keer naar beneden moet lopen.
Hier 3 slaapkamers en straks 4 kids. Gaan in de toekomst verhuizen. Tweeling gaat bij ons in 1 bedje en als dat niet meer gaat, gaan ze denk ik bij de jongste slapen. Oudste heeft echt een eigen plekje nodig.
Ik zou beginnen kijken naar een nieuwe woning als dat kan. Of zien of je ergens een kamer kan bijbouwen. Misschien zijn de kamers wel groot en kan je er een scheidingsmuur tussen zetten met eventueel een deur er in? Of kan je de zolder opknappen? En ondertussen de baby op 1 kamer en de oudste 2 laten delen. Baby op jouw kamer zou ik niet doen (tenzij de eerste weken) voor je eigen privacy en ook daar je kamer naast de woonkamer ligt.
De jongste sliep de eerste 5 maanden bij ons in een co sleeper. Nu slapen ze samen omdat we nog niemand alleen in de slaapkamer beneden willen leggen. Gaat perfect, baby slaapt hierdoor heel rustig en we horen ze nooit 's nachts. Nadeel is wel dat de jongste periodes om 6 uur wakker is en de oudste dan dus ook maar goed
Bij ons slapen de 3 jongens straks op een kamer en de meiden met z'n tweeen. Nu liggen de 2 jongste nog samen omdat ze beide kunnen spoken. Opzich gaat dit goed. Ze gaan tegelijk naar bed en over het algmeen lief slapen, soms weleens een avond dat ze wat spelen in bed, maar over het algemeen zijn er geen problemen. Ze zijn samen gaan slapen dat ze een maand of 8 waren dan moesten ze over naar het ledikant en gingen ze van onze kamer af en eigenlijk nooit problemen gegeven. Wel zijn we nu een ruimte in de schuur aan het creeren waar de kinderen zicht kunnen trekken met vriendjes en waar ze eventueel straks huiswerk kunnen maken en zodat ze toch een eigen plekje op kunnen zoeken.
Ja inderdaad dit. Je hebt al een jongen en een meisje. Dus nummer drie zal logischerwijs één van beiden zijn. De eerste tijd hou je zo'n kleintje toch nog bij je (ik in elk geval wel) en daarna kun je altijd nog kijken of hij/zij bij zijn grote broer of zus kan slapen of juist de oudste twee samen. Dat ligt een beetje aan de chemie van het gezin. Mijn peuter is hartstikke lief en kneiterdol met zijn broertje; maar ik ken ook hele jaloerse kleuters die het ledikant vol met kussens/knuffels gooit en de baby met het gehuil proberen te smoren Dus dat ligt er een beetje aan. Ik zou de baby sowieso pas na een jaar op die kamer leggen zodat ze wat beweeglijker/zelfredzamer zijn en er een babyfoon met camera bij zetten. Maar goed, dat ben ik. Ik was zelf zo'n jaloerse kleuter en probeerde mijn nichtje te bekogelen die tijdelijk een weekje kwam logeren - dus vandaar. It takes one to know one Maar dat merk je dan wel snel genoeg; ik was overdag ook niet vriendelijk tegen haar. En nog steeds niet trouwens
Toen onze jongste (derde) geboren werd hadden we 2 slaapkamers te weinig De oudste twee sliepen in het begin samen en de baby bij ons. Ging prima, tot de middelste wat ouder werd en dus de oudste wakker begon te houden. Van alles geprobeerd de een eerder als de ander naar bed maar dat werkte allemaal niet. Toen de jongste en de middelste samen op onze slaapkamer en de oudste een eigen kamer en dat ging perfect (wij hadden een hele grote slaapkamer). Ik weet niet hoe dat geweest nog was als ze de leeftijd van nu hadden. We zijn inmiddels verhuisd naar een groter huis waar iedereen een eigen slaapkamer heeft
Hier een huis met op zich genoeg kamers, 3 kamers boven en dan nog 2 slaapkamers op zolder. Maar de oudste is pas net 3, ik vind haar te jong voor de zolder. Nu zwanger van nr 3. Zij blijft de eerste tijd bij ons de kamer, we kijken wel wanneer het fijn wordt om haar op een eigen kamer te laten slapen. Tegen die tijd gaan we kijken wat de fijnste combi is, of wellicht is de oudste dan wel oud genoeg voor de zolder. We maken nu dus in ieder geval geen babykamer en verwachten minimaal het eerste jaar dat ze bij ons op de kamer slaapt.