Ik ben al een paar dagen ziek. Oorontsteking bij- en voorhoofdholte ontsteking. Ik geef borstvoeding en mijn zoontje heeft eczeem. Gister bij de huisarts bloed laten prikken. Nu belde de dokter vanochtend om te vragen hoe het met mij ging. Omdat de ontstekingswaarde in mijn bloed wel erg hoog waren. Ze wilde mij gister al een keur meegeven maar heb daarvoor bedankt vanwege de borstvoeding. 1 van de bijwerkingen die mijn zoontje kan krijgen is namelijk huiduitslag. Hij is inmiddels al 7 maanden en nu twijfel ik of ik dan maar moet stoppen met de borstvoeding, die al terugloopt omdat ik dus ziek ben.
Vervelend dat je ziek bent. Ik zou om deze reden niet stoppen met de BV mits je al van plan was om te stoppen met BV. Amoxicilline kan zonder problemen worden gegeven tijdens de zwangerschap en het geven van BV omdat er maar zeer kleine hoeveelheden in de moedermelk terecht komen. Ik zou beginnen met een kuur en de BV voortzetten maar ik ben een echte pro BV Beterschap.
Ja ik wil ook helemaal niet stoppen met de bv. Ben wel echter steeds ziek en val steeds veder af. Nu weet ik niet of dat door de bv komt. Ik mocht van de huisarts nog een dagje aan kijken. Heb me werk al gebeld dat ik deze week niet kom.. waren ze niet blij mee.
Ja, waarom niet gewoon die kuur nemen dan? Ik snap het probleem niet zo. Als kinderen ziek zijn krijgen ze ook die kuur voorgeschreven en via jou krijgt je kindje het in veel mindere mate binnen.
Gewoon die kuur nemen, de kans dat je zoontje er huiduitslag van krijgt is niet zo groot. En dan kan je altijd nog afkolven en weggooien en je zoontje flesvoeding geven (of borstvoeding als je nog wat in de vriezer hebt).
Nouja BV vraagt wel veel van je lijf en als je lijf dan hartstikke ziek is... Gewoon die kuur nemen!! Juist als je Bv wil blijven geven
Oke, de huisarts deed het niet zo mild voorkomen als dat jullie zeggen. Zij deed echt een beetje moeilijk toen ik over borstvoeding begon. Nu moet ik morgen terug bellen, misschien dat ik dan toch voor de kuur ga. Heb niet het idee dat het beter gaat.
Ik zou gewoon de kuur nemen. Ik heb in mijn kraamweek blaasontsteking gekregen, kreeg toen een kuur die mocht bij bv. Na die kuur heb ik een andere kuur gekregen, omdat er het vermoeden was dat ik baarmoederontsteking had. Dit bleek niet het geval, maar ik had wel een abces bij mijn eierstok en heb toen bijna een week aan het infuus gelegen met antibiotica. Ik mocht gewoon bv blijven geven. Mijn productie is toen wel heel erg achteruit gegaan. Inmiddels zijn we 2 weken verder en geef ik volledig flesvoeding. Maar dat was ook mijn eigen keuze.
De meeste huisartsen hebben helaas geen enkel verstand van borstvoeding, dus daar zou ik niet op vertrouwen. Kijk eens op borstvoeding.com naar de lijst van Hale als je iets over medicijnen en bv wilt weten. Bij twijfel kun je contact opnemen met LLL, die mogen geloof ik advies over medicijnen en bv geven?
Artsen weten vaak weinig over het gebruik van medicatie bij borstvoeding. Er is echter op een veilige manier meer mogelijk dan vaak aangegeven wordt. Amoxicilline kan prima bij borstvoeding. Heb het tot tweemaal toe gehad toen ik borstvoeding gaf vanwege longontstekingen. Baby heeft er totaal geen last van gehad en ik knapte sneller op, waardoor ik ook weer meer voeding had.
Suus1983 dank je voor de info ik ga daar wel even kijken. Amoxicilline heeft de huisarts wel over gesproken. Maar ze moest het wel opzoeken, ze wist er inderdaad weinig over te vertellen.
Ik heb een mega-kuur amoxicilline met clavulaanzuur gehad ivm kraamvrouwenkoorts; mocht gewoon bv geven aan mijn pasgeboren dochter.