schildklier checken

Discussion in 'De lounge' started by lennylenn, Feb 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Firlonnien

Firlonnien Niet meer actief

Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, ieder mens is anders. Maar makkelijk aankomen is wel een veelvoorkomend symptoom van een traagwerkende schildklier, omdat het ook je stofwisseling vertraagt. Wanneer de dosis thyrax goed ingesteld is, zouden deze symptomen moeten verwijnen.

Overigens is 0,1 mg niet zo'n enorm hoge dosis voor thyrax...
    Ik slik momenteel 0,125, heb voorheen op 0,175 gezeten. Maar ken ook mensen die echt op de 0,225 zaten en die waren wel echt flink aangekomen door de traagwerkende schildklier.

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik heb ook op 225 gezeten en natuurlijk is ieder mens anders, dat hoor je mij toch niet zeggen?

3. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

overigens zegt de hoogte van de dosis helemaal niks over hoe je je voelt, ik heb op 225 gezeten en toen was mijn schildklier NOG niet stabiel maar voelde ik me prima en ik heb ook op 75 gezeten en toen voelde ik me vreselijk en hield echt vocht vast.

4. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Mag ik vragen wat jij zoal op een dag eet?

Ik heb gisteren bloed laten prikken, en dat wordt o.a. getest op schildklierproblemen omdat ik ook broodmager ben geworden na de zwangerschap. Ik probeer wel veel te eten, maar misschien is het nog steeds niet genoeg...

5. Firlonnien

Bedoelde het ook niet als een aanval hoor;)
    Bedoel juist alleen te zeggen: kan best dat je niet dik wordt, maar dus ook vaak wel. that's all.

6. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ja weet ik, misschien een gevoelig puntje, ik krijg zo vaak te horen dat het "niet kan" omdat ik zo dun ben maar mijn labuitslagen liegen er natuurlijk niet om. ;)

7. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0

jaa heel herkenbaar dat heb ik ook! mensen geloven me soms gewoon niet eens omdat ik maatje 36 heb! onzin natuurlijk want elk lichaam reageert anders

8. Firlonnien

ach als ik een ding wel geleerd heb is dat bijna alles kan!
    ;)

9. Firlonnien

Best wel slecht dat mensen je niet geloven. Alsof het iets is dat je verzint:$.

Andersom trouwens ook hoor, als je vertelt dat o.a. wat dikker bent doordat je schildklier gewoon niet meewerkt, dan geven mensen je soms echt zo'n blik van: ja ja, je eet zeker gewoon te veel.

Nou houd ik ook wel van lekker eten hoor, daar niet van :p....
    Maar ondanks dat zou ik denk ik toch wel een maatje of twee kleiner zijn als alles optimaal functioneerde:$. Maar ja, je doet er nu eenmaal niet zo heel veel aan....

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    smorgens als ontbijt 4tot 6 boterhammen
    10 uur eet ik op het werk mee meestal 2 chocobroodjes en 1 crossantje met kaas
    dan pas weer als ik thuis ben rond 1 uur en eet dan gebakken eitje op 2 boterhammen met ham en kaas en daarbij flink wat melk
    tussendoor snoep ik eigenlijk heel veel en eet fruit met de kindjes
    dan is het alweer 5 uur en ga ik koken.
    ligt er aan wat we eten maar meestal eet ik een normaal bord en niks bijzonders maar wel 2 stuks vlees. bij friet eet ik altijd 5 vietnamese loempias (kan er niet afblijven zo lekker)
    dan savonds voor de tv nog een zak chips. de ene keer zakje frietchips de andere keer gewoon een grote zak crocky
    paar koekjes en verschillende snoepjes tot ik naar bed ga.

mijn vriend wordt er gewoon misselijk van als ik eet ;)
    heb zojuist een zak chips (pindachipjes)op omdat we pas 6 uur eten

daarnaast dus nog al hetdrinken. drink 1 liter melk per dag en een bak of 10 koffie met melk. rest alleen water

11. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

oh dat gebeurt ook heel vaak inderdaad, hoezo vooroordeel?

12. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hallo allemaal!

bedankt voor alle reacties..morgen krijg ik de uitslag van mijn bloedonderzoek. heel spannend hoor hihihih.

iemand vroeg of dat ik ook hartkloppingen had. nee dat heb ik niet maar wel van die tril handjes als ik ze omhoog hou..schaam me er eingelijk voor dus dat doe ik echt nooit als iemand in de buurt is. en moe altijd moe!!!! al heb ik niks gedaan ben ik nog moe als ik van het werk kom ben ik nergens meer goed voor en dan niet moe van ik ben eerder lui nee echt moe!!!! heb vaak gehad dat als ik eenmaal lag te slapen, ik maddox soms niet hoorde huilen totdat mn vriend dat later vertelde als ik wakker was. ben erg benieuwd naar wat de arts morgen te zeggen heeft.

ik laat het morgen weten.

13. Firlonnien

Ja idd:$

14. Firlonnien

Heb je al wat gehoord?

15. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    :$ jeumig... dat zou ik nooit weg krijgen allemaal...
    Ik probeer nu wel gewoon te ontbijten (stevig ontbijt), te lunchen en iedere avond een gezond bord eten te nemen...dat schoot er voorheen ook nog wel eens bij in.

Ik heb er ook over gedacht om van die eiwitshakes te nemen en er bij te gaan sporten, maar van die shakes schijn je weer pukkels te kunnen krijgen...

16. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Ik moet om de 6 mnd mijn waardes checken.
    k krijg ook vaak de vraag of ik Struma heb. Is niet gek, zit in de familie.

Mijn waarde zat vorige keer op 12, volgens de HA was dit goed.

EDIT: Had verkeerde waarde doorgegeven!

17. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hallo allemaal..

ben vnochtend naar de huisarts gegaan voor de uitslag maar alles bleek normaal te werken? heb er een hard hoofd in maja hij is de arts he. heb het nummer van een dietiste gekregen maar daar heb ik totaaal geen behoefte aan ik weet zelf ook wel hoe en wat ik moet eten en mn vriend helemaal want die is topsporter.

Share This Page