Beste Mirjam, Brigitte & Imke, Mijn man en ik hebben al sinds eind 2007 een kinderwens; we zijn toen gestopt met anticonceptie. Helaas is het nog niet tot een spontane zwangerschap gekomen. Eind 2008 zijn we naar de huisarts gegaan voor een verwijzing naar de gyneacoloog. Helaas bleek 2009 een rotjaar voor ons; de kinderwens stond even op het 2e plan. Sinds kort laait de wens weer hevig op! Ik ben net 39 geworden en mede daarom willen we snel actie ondernemen. Het sperma van mijn man is inmiddels getest en blijkt niet best te zijn; weinig beweeglijkheid, verminderde kwaliteit. Over 3 weken een afspraak bij het ziekenhuis met de gyneacoloog om te kijken hoe we verder moeten. We hebben er - ondanks de 'minpunten', zoals leeftijd, kwaliteit sperma etc. - een goed gevoel over. Blijven uiteraard wel realistisch. Mijn vraag aan jullie is: is het ondenkbaar dat wij nog een kindje kunnen krijgen? Groetjes, Sandy K
Hoi sandy, Nee hoor het is helemaal niet ondenkbaar! Er zijn goede zaadcellen dus waarschijnlijk gaan ze die dichterbij jou eitje brengen zodat ze niet zo hard hoeven te werken. Maar dat zal je allemaal horen bij de gyn! Imke
Hi Imke, Bedankt voor je enthousiaste en positieve reactie!!! Wow, enorm fijn om van een expert te horen dat het niet uitgesloten is Het zou voor ons a dream come true zijn Nogmaals bedankt en groetjes, Sandy