hallo mirjam en japke, ik ben mariska en 33 weken zwanger van mijn 3e kindje, mijn 1ste kindje is met precies 40 weken geboren en mijn zoontje met 38weken en 2 dagen is de kans groot dat dit kindje dan ook optijd komt? of kan het net zo goed over de 40 weken blijven zitten? mijn zoontje was met 38 weken zwangerschap 2800gr ik heb dikke 4 weken met een hoge bloeddruk gelopen en eiwitten in mijn urine,mijn 1ste kindje was 3410gr in deze zwangerschap rook ik niet mijn bloeddruk is perfect betekent dat automatisch ook een groter kindje? ik heb vandaag mijn 7e echo gehad(allemaal medisch)kunnen zoveel echo's kwaad in de zwangerschap,mijn vk zegt dat een echo later in de zwangerschap geen kwaad kunnen omdat de baby groter is kan het wel kwaad in de vroege zwangerschap? en ik had een vraag over de dopetone ik las een verhaal dat vk's de dopetone niet gebruiken voor 12 weken zwangerschap vanwege de sterke stralingen dat zou dan niet goed zijn voor de kleine vruchtje,maar mijn vk heeft 4keer de dopetone gebruikt met 7,9,9w2d,12 weken en bij al die keren heeft ze heel lang zitten zoeken met 7en9weken hebben we trouwens geen hartje gehoort mijn vk zegt dat dopetone's niet schadelijk zijn,maar is dit nou erg geweest? en wat is er dan zou slecht aan?? sorry voor de vele vragen maar ben benieuwd!! liefs en vriendelijk bedankt
hoi, het kan zo zijn dat je tweede kindje iets eerder is gekomen doordat je een hoge bloeddruk had. Dan zien we vaak dat je wat eerder bevalt. Ik verwacht niet dat je veel langer zult lopen dan 40 weken nu, maar ik kan er niets met zekerheid over zeggen. Waarschijnlijk was je tweede kindje ook wat lichter door de hoge bloeddruk. Als het nu allemaal goed gaat zal je kindje waarschijnlijk weer wat zwaarder zijn, en ongeveer het gewicht hebben van je eerste kindje. Zoveel echo's kunnen geen kwaad. Er zijn eerder vragen geweest over de doptone en over echo, voor die antwoorden verwijs ik je naar de zoekfunctie, typ dan in echo of doptone en zoek op het forum van de verloskundige. Dan kun je dat allemaal nalezen. Mirjam