hoi meiden, even een vraagje ik heb euthyrox en slik 2 tabletten van 50 mg, ik moest dus van de internist zodra ik wist dat ik zwanger zou zijn een halve van 50 bijnemen. Hebben meerdere vrouwen dit ook voorgeschreven gekregen. Ik ga er vanuit dat de internist weet waar hij het over heeft, maar omdat ik al een eerdere mk heb gehad wil je toch weten of dit normaal is? Ik had de schildklier stichting al gebelt en zij vertelde dat het beter is een iets te snel werkende schildklier te hebben dan te langzaam. hopenlijk kan iemand mij helpen. liefs leonie
Hallo Leonie, Ik nam euthyrox 125 en heb opgehoogd naar 150. Maandelijks worden mijn bloedwaarden gecontroleerd. De internist bepaalt hoeveel en hoe snel je kunt ophogen. Kijk ook eens op het forum van www.hypomaarniethappy.nl ; je komt er dan achter dat ophoging individueel bepaald is. Succes, Sandra
Hoi, Ook ik ben schildklierpatiente. Heb Graves gehad en na een radio-actieve slok ben ik er begin september achter gekomen dat ik hypo geworden was. Heb toen ook 50mg Euthyrox voorgeschreven gekregen, die maand kwam ik er achter dat ik zwanger was en is m'n medicatie direct verhoogd, morgen ben ik 40 weken zwanger en ondertussen zit ik op 150mg! Ook ik moet regelmatig bloed laten prikken om de waardes vast te laten stellen en aan de hand daarvan werd de medicatie eventueel verhoogd. Aangezien ik Graves-patiente ben (geweest) ben ik wel onder behandeling van de gynaecoloog ivm een verhoogd risico dat onze ukkepuk ook last heeft van z'n schildklier (dat wordt aan de hand van antistoffen in mijn bloed en ctg's bij de kleine gechecked). groeten Miepie
Ik ben ook schildklierpatiente. Bloedwaarden worden ook regelmatig gecontroleerd. Moest aan het begin van mijn zwangerschap ook meteen ophogen alleen door een 'misverstandje' is dat niet meteen gebeurd. Mijn internist vertelde me dat je altijd op moet hogen zo gauw je weet dat je in verwachting bent. (ik heb een te traagwerkende schildklier) Babs.
Bedankt voor jullie antwoorden, bij mij is 5 jaar geleden geconstateerd dat ik een te snelwerkende schildklier had, ook met een struma waardoor ik in het ziekenhuis beland ben omdat ik geen lucht meer kreeg omdat de struma zo gegroeid was. gelukkis is dat allemaal goedgekomen en heb ik anderhalf jaar later een jodium slok gehad, en is mijn schildklier hypo geworden, ook is toen verteld dat als ik zwanger zou zijn ze onderzoeken bij de baby moesten doen omdat ik ook de ziekte van graves had. Ik zit nu alweer een hele tijd op 100mg maar zodra ik wist dat ik zwanger zou zijn moest ik gelijk ophogen, nu kan ik pas 22 juni bij de internist terecht ivm vakantie, ik vroeg toen of er geen vervanger was maar daar waren de wachttijden te lang en kwam ik nog rond 22 juni uit. ik moest maar naar de huisarts gaan, daar ben ik dus vrijdag geweest en hij stuurt met toch weer terug naar de internist ik uitgelegt dat hij op vakantie is, waar op hij zei dat ik het maar met de secretaresse van de internist moest regelen die konden ook in mijn bloedwaarden kijken. vinden jullie dat ook niet vreemd, ga morgen eerst bellen dat ze me er maar zo gauw mogenlijk tussen zetten, want ik heb bij een vorige zwangerschap een mk gehad en je wordt toch wel onzeker of je dan op de juiste medicatie zit. ik word dus weer van het kastje naar de muur gestuurd. liefs leonie
Hoi Leonie, Dat is inderdaad een beetje een vaag verhaal...... Mijn internist stond er toen op dat ik heeeeel snel nadat ik ontdekte dat ik zwanger was bloed liet prikken zodat de medicatie indien nodig direct verhoogd kon worden. In het begin van je zwangerschap is je ukkie afhankelijk van jou schildklierhormonen. Wellicht dat het bij jou anders is, dat je al goed ingesteld was voordat je zwanger raakte (dat was bij mij niet het geval, de ontdekking dat ik hypo was en de ontdekking dat ik zwanger was viel ongeveer samen). Nu laat ik ook gewoon bloed prikken en via de secretaresse verneem ik dan wat te doen mbt medicatie. Wellicht kun je met de secretaresse van de internist af spreken dat je bloed laat prikken en dat zij het met je/een internist overlegd en dat je dan telefonisch de uitslag krijgt? Zou voor hen toch binnen een paar minuten gepiept kunnen zijn, toch? Nou succes ermee en laat je niet afschepen, voor hen is dit niet zo'n belangrijk iets, voor jou wel! groeten Miepie
Hoi Leonie, Dat is inderdaad een beetje een vaag verhaal...... Mijn internist stond er toen op dat ik heeeeel snel nadat ik ontdekte dat ik zwanger was bloed liet prikken zodat de medicatie indien nodig direct verhoogd kon worden. In het begin van je zwangerschap is je ukkie afhankelijk van jou schildklierhormonen. Wellicht dat het bij jou anders is, dat je al goed ingesteld was voordat je zwanger raakte (dat was bij mij niet het geval, de ontdekking dat ik hypo was en de ontdekking dat ik zwanger was viel ongeveer samen). Nu laat ik ook gewoon bloed prikken en via de secretaresse verneem ik dan wat te doen mbt medicatie. Wellicht kun je met de secretaresse van de internist af spreken dat je bloed laat prikken en dat zij het met je/een internist overlegd en dat je dan telefonisch de uitslag krijgt? Zou voor hen toch binnen een paar minuten gepiept kunnen zijn, toch? Nou succes ermee en laat je niet afschepen, voor hen is dit niet zo'n belangrijk iets, voor jou wel! groeten Miepie