Hallo lieve verloskundigen, Ik heb gisteren de 20-weken-echo gehad. Gelukkig zag alles er goed uit! Allen ligt de placenta voor de uitgang en moet ik met 10 weken terugkomen om te kijken of de placenta naar boven is gegroeid. Nou vroeg ik me af of dit iets is om me zorgen om te maken? kan mijn kindje het hierdoor moeilijker krijgen? Ik bedoel qua ontwikkeling en zo? En hoe groot is de kans dat de placenta los gaat laten door bewegingen van mijn kindje? Misschien rare vragen, maar ben ook zo'n zenuwpees geworden....zullen wel de hormonen zijn? Bedankt voor jullie reactie! Groetjes Vera
hoi Vera, het is niks om je zorgen tover te maken. Je kindje ontwikkelt zich normaal net als wanneer de placenta op een andere plek had gelegen. De kans op bloedverlies is ook niet heel groot. De kans dat de placenta vanzelf mee omhoog groeit is wel groot. Geen zorgen maken dus, nergens voor nodig, geeft alleen maar stress! Gewoon wachten op de extra echo, die is weer mooi meegenomen toch, nog eens naar je kindje kijken! Mirjam