Normaal gesproken ben ik hypo maar nu is het met ophogen een beetje mis gegaan en blijven m'n schildklierwaardes maar dalen. Vandaag was het tsh 0,03 en t4 15 (vorige maand tsh 0,07 en t4 19). Erg hyper dus, slaap ook erg slecht. Hoe gevaarlijk is deze waarde nu? Ik heb 4 keer een mk gekregen door een hypo dus ben niet helemaal bekend met deze variant. Bij m'n dochter had ik tsh 0,4 dat ging prima. Maak me nu toch weer zorgen
Vervelend dat je dit zo onzeker maakt, maar zo begrijpelijk... Ik kan je er geen precies antwoord op geven. Maar heel erg hyper vind ik deze waarde nog niet. Mijn tsh is op dit moment 0.18 en mij. Ft4 is 23. Een kleine 3 week daarvoor was mijn tsh 0.03 en mijn ft4 26. Maar ja... Het is ook heel persoonlijk hoe iemand zich voelt bij een bepaalde waarde. En ik voel me altijd wel het beste als ik hoog zit. Toen zei mijn internist dat ik geen wijzigingen in mijn medicatie hoefde aan te brengen. Bij mijn laatste x bloedprikken was m'n internist met vakantie en heb ik mijn huisarts laten mee kijken. Hij vond nu ook dat er niets gewijzigd hoefde te worden. En het had zich blijkbaar al weer wat genormaliseerd dus de internist heeft goed advies gegeven. Jouw ft4 is nog aan de lage kant voor een hyper. Wat is normaal jouw ft4?
Dank je Maartje. Mijn t4 is altijd aan de lage kant, rond de 16. Ik voel me het best met een tsh rond de 0,8 en nu lig ik snachts urenlang wakker, koud, honger, hey zit gewoon niet lekker en na 4 mks door een hypo maakt het me gewoon onzeker. Ik heb wel het geviel dat je van een hyper minder snel een mk krijgt als van een hypo. Heb nu flink meds geminderd en hoop met een paar weken verschil te zien. Tis meer day ik me afvraag of dit nog fout kan gaan.. Of die lage tsh voor echte problemen kan zorgen en hoeveel reservetijd ik heb zeg maar
Sophy!! Zwanger!? Van harte gefeliciteerd !! Ik zou maandag meteen een doorverwijzing vragen voor de internist. Overigens zit ik de gehele zwangerschap ook rond de 0.10 ( laag dus) en mijn internist is super tevreden.
Als je er last van hebt moet je inderdaad minderen met medicatie. Op zich is hyper niet gevaarlijk voor het ongeboren kindje hypo wel. Uiteindelijk mijn gehele zwangerschap rond de 0,01 gezeten en voelde me prima dus internist vond het ook goed. En elke 6 weken blijven prikken.