schildklier medicatie aanpassen tijdens zwangerschap

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door nadin, 27 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.885
    2.893
    113
    Noord-Holland
    Je kunt je wel vast inschrijven bij de vk :) en dan meteen even die schildklier aankaarten :)
    dat is niet verboden. Is het netjes? Mss niet.. Is het verstandig voor je kindje? Ja.. Gewoon doen dus :) weet je.. Je kan je heel schuldig voelen over dat het niet hoort of niet netjes is ofzo.. Maar uiteindelijk wil je je kindje toch het best geven en zeker weten dat het goed gaat. Het ligt niet aan jou maar aan verkerrde ideeen bij je gyn en ha.

2. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Kan gewoon hoor ik liet de afspraken in Gent en de verlos elkaar overlappen, was leuk ook kreeg ik dubbele controles ;)

Zelf heb ik net aangekaart voortaan dezelfde dag de uitslagen wil hebben van het prikken en geen anderhalve week later pas. Was de verlos t helemaal mee eens.

Ik werk alleen nachtdiensten is dat nadelig voor de schildklier? Kan er niks over vinden. Zal wel niet maar ik val dus in slaap snachts tijdens m'n werk. Dat heb ik normaal nooit.

Ben voor dit moment goed ingesteld de verlos zei hopen dat dit zo blijft met 5 ma s in je dossiers . Maar ben nu de 13e week ingegaan frummel is continu in beweging termijnecho was in orde, wat is dan nu nog t risico voor de beeb? Ze maakte me nog wat bangig voor n miskraam ofzo tenminste ze zei " t moet wel goed blijven gaan met je schildklier"...

3. nadin

nadin Bekend lid

27 apr 2012
    560
    105
    43
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik heb goed nieuws:) ik word verwezen naar internist en de huisarts zelf die gaat met hem contact opnemen in verband met eventuele aanpassing van huidige medicatie en afspraak maken voor de 1e consult:) ben erg blij toen ik dit hoorde, dus ben erg benieuwd wat de internist gaat aanpassen aan mijn medicatie:) ik wil jullie allemaal erg bedanken voor jullie steun

4. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ah super!!!! Wat n geruststelling !!

5. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.885
    2.893
    113
    Noord-Holland
    Nadin wat goed! En wat een geruststellend idee :)

Twoboys.. Jijook goed zeg voortaan meteen de uitslagen :) je weet vast dat je met een zwsc geen nachtdiensten hoeft te draaien. Voor je schildklier.. Ik dacht te weten dat je je meds sochtends in moet nemen want nuchter dan wordt het goed ppgenomen. Met een nachtdienst eet je vast ook tussendoor en is mss smiddags beter? Als je uit bed komt :) voorzichtig doen he :) wel heerlijk om je banner te zien :)

6. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ja super he!! Zo n wonder weer :D

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    @ Twoboys toen ik zwanger raakte met een TSH van 94 vertelde de internist mij dat er een kans was dat het kindje een lager IQ zou hebben. Maar dat is wel een heel hoog TSH, bij deze zwangerschap raakte ik zwanger met een TSH van 3,4 en nu was dit gevaar er niet dus echt afhankelijk van je waarde, weet je die inmiddels al?

Deel Deze Pagina