Hallo Beetje onsmakelijk verhaal, maar sinds de geboorte van ons eerste kindje heb ik af en aan last van aambeien. Nu ben ik 34 weken zwanger en het lijkt alleen maar erger te worden. Wat is jullie advies. Nu naar huisarts om eea aan te pakken of bevalling afwachten, omdat het dan waarschijnlijk toch weer terugkeert? Ik gebruik af en toe curanol creme als het heel erg is. Soms zijn de aambeien dan helemaal weg, maar zodra ik weer een keer moeizame stoelgang heb zijn ze er weer:x Iemand hier ervaringen mee en tips voor mij?
Naar de huisarts gaan inderdaad... Niet leuk, maar kan wel een gemak opleveren. Ik heb het ook, sinds de geboorte van de eerste. Heb zakjes gekregen om de ontlasting makkelijker te maken, dat zorgt er in ieder geval voor dat het niet kapot meer gaat.
curanol creme en tabletten en goed koelen! ha doet hier niks tegen. koelern dmv appelstroop in zakje en invriezen, dat tussen je bibs doen. na bevalling wordt het helaas erger...
Ik ben forlax gaan gebruiken en van hooguit twee keer per week met veel moeite nu bijna dagelijks de stoelgang
Ik heb lactulose siroop gehaald bij de drogist (gewoon kruidvat eigen merk). Weet er de uitwerking nog niet van, neem het nu 2 dagen in en het kan even duren voor het gaat werken... En verder de aambeienzalf van kruidvat eigen merk, dat verkoelt toch wel wat. Vochtige toiletdoekjes (met aloë vera) vind ik ook wel prettig om te gebruiken trouwens. Volgende week moet ik ook weer voor controle, dan ga ik het eens vragen aan mijn verloskundige. Aangezien ik ook richting de uitgerekende datum loop en geen zin heb in zo'n bavianenkont... Mss kan je ook eens aan je verloskundige vragen of ze raad weet? Weet zeker dat ze die vraag wel vaker krijgen.
Lactulose gaat iets minder snel dan forlax, Maar na een dag of 2 a 3 moet je met Lactulose toch naar het toilet kunnen. Vochtige doekjes werd mij afgeraden, daar word je huid week van waardoor je nog sneller klachten krijg. En op je gemak gaan zitten, niet teveel druk zetten op de onderkant.
Ik heb er ook ontzettend veel last van, ik drink roosevicee laxo maar dat is niet hetzelfde als lactulose siroop ? En dat cremetje ga ik ook even proberen..
Lactulose gaat idd minder snel, maar ik probeer eerst de dingen die ik zelf kan doen voordat ik bij de arts ten rade ga. roosvicee laxo drink ik trouwens ook elke dag een glas van. En dat van die vochtige doekjes, dat heb ik ook gelezen, maar die vind ik toch prettiger dan normaal toiletpapier. Dat schuurt zo, wat dan ook weer pijnlijk is. ik zorg er wel voor dat de boel droog is voor ik mijn broek weer ophijs
Zolang mogelijk weg blijven bij de huisarts is altijd beter. Als je nog niet helemaal verstopt zit, kan je ook wachten op de Lactulose. En de tijd ervoor nemen!