Hallo dames, Na de geboorte van Morris heb ik rustig mijn menstruatie afgewacht. Dat ging prima. Op dag 1 van mijn tweede menstruatie ben ik meteen begonnen met de pil. Dan is de pil meteen veilig, vertelde de kraamzorg mij, Echter, ik heb de hele pilstrip al opgemaakt en ben meteen doorgegaan met een 2e pilstrip. Dit omdat mijn menstruatie maar niet ophoudt! Ikblijf bloed verliezen. Het was wel even minder maar nu is het weer vrij veel. Ik voel gewoon in mijn lijf de hormonen met elkaar strijden Heb ook last van mijn buik en vooral veel stemmingswiselingen. Dat laatste in combinatie met 2 kleine kids thuis, is niet zo leuk. Wil gewoon een vrolijke mamma zijn. Ook heb ik weer veel last van pukkeltjes. Ik wil de huisarts hier even over bellen, maar wellicht heeft iemand advies. Kan ik het bese stoppen met de pil of moet mijn lichaam gewoon wennen en moet ik even volhouden? Na de geboorte van mijn eerste heb ik overigens nergens last van gehad. Dank voor jullie adviezen! Groetjes Monalisa
Je lichaam moet écht wennen inderdaad, meestal houden huisartsen aan dat je zo'n 3 maanden nodig hebt om eraan te wennen, heb je daarna nog klachten? Dan is een andere (lichtere) pil misschien een betere oplossing.
Ik zit zelf aan de cerazette pil. deze bevat geen oestrogeen hormoon. Misschien een optie ? Anticonceptie.nl | CERAZETTE®
Van cerazette bleef ik bloeden, dus daar heb ik weer slechte ervaringen mee... Cerazette is de pil die je kunt gebruiken als je borstvoeding geeft, maar dat geef je niet toch? Dan kun je misschien beter kiezen voor een iets zwaardere pil? Ik heb al jaren mycrogynon 30, heef nu een andere naam, maar heb nooit ergens last van.. Je bent natuurlijk wel pas vijf maandjes geleden bevallen he meid. Dus het zal qua hormonen allemaal wel even nodig hebben Xxx
zwaardere pil wellicht? Ik nam altijd mycrogynon 30, maar mijn klachten gingen pas over na een aantal maanden 50, wil eigenlijk ook wel weer terug naar de lichtere...
ik weet het niet... maar persoonlijk zou ik echt niet blijven sukkelen en was ik al lang gestopt. Waarom overweeg je geen andere manier van anticonceptie. Maar goed ik heb het niet zo op de pil. Ben nu sinds 2 maanden gestopt ermee (man heeft een knip gedaan) en voel me op zoooo veel vlakken zo veel beter. Denk echt dat de klachten worden onderschat en dat je er aan went je zo te voelen ofzo...