Mag ik hier meelezen? Heb net een topic geopend over te trage schildklier. Dit is ontdekt nav bloedonderzoek, ik wist het niet en ben morgen 8 weken zwanger. Vind het doodeng wat er komen gaat. Mijn waarde was 12, neem aan het tsh?
Ik heb 3 x terug gebeld en hij heeft aan dat men tsh onder de 2.5 moet zitten en het nu stabiel is. Vrij t4 kan schommelen tussen de 19 en 17 .. Hij wil het nu niet in de war schoppen Door de levothyroxine op te hogen.. over 2 weken weer bloed prikken. Vind het toch eng en twijfel om het zelf op te hogen..
Ik heb ook Hashimoto. TSH is niet altijd netjes geweest tijdens de zwangerschap, maximaal 5,2. T4 altijd goed gebleven. Heb ook even in de rats gezeten, maar zolang je T4 netjes is heb je genoeg functionerend schildklierhormoon voor je kleintje en is er geen schade te verwachten. Mijn gupje is pas 12 weken oud, maar loopt in alles voor qua ontwikkeling en lijkt erg pienter (al zegt mama het zelf... ). Ik denk niet dat ze er iets aan over heeft gehouden.
Nee... Ik heb het pas vandaag gehoord en zou doorverwezen gaan worden. Ze hebben het geprikt omdat mijn moeder hypothyroidie heeft, en ze dan voor de zekerheid kijken... Weet dus ook niet of het door de zwangerschap is ontstaan of dat ik het voor de tijd al had. Bij mijn eerste zwangerschap is dit niet nagekeken omdat het toen nog niet bekend was dat mijn moeder een schildklier aandoening had.
OK maar het is al wel goed dat je al 8 weken bent. Bij mij ging het wrscl fout met bijna 6 weken door slechte waardes. .grote kans dat je wel medicijnen moet slakken als het blijkt dat het de tsh Is die zo hoog is. Ik zou maandag even bellen en naar vrij te vragen.
Bij mijn beide zwangerschappen moest mijn TSH toch altijd minder dan 2 zijn. Bij de eerste hebben ze in het begin toch iets drastischer opgehoogd dan bij jou, ik ben uiteindelijk van 125 naar 150 naar 175 naar 200 gegaan, tegen 12 weken nam ik 200 voor de rest van mijn zwangerschap. Ik ben toen wel altijd hoognormaal geweest, zijnde T4 rond de 20 en TSH rond 0,5 of zelfs iets minder. Bij mijn huidige zwangerschap, pas op 5 weken ontdekt, moest ik niet direct ophogen omdat mijn waarden ok waren (tsh<2, t4 rond 19) maar na 2 weken opnieuw controle. Aangezien mijn tsh net boven de 2 was, ft4 wel nog rond 19, moest ik toch ophogen van 100 naar 125. 2 weken nadien naar 150 en maand later naar 150/175. En die dosis neem ik sindsdien en ben nu al maanden stabiel. Mijn gewicht is hetzelfde als bij de eerste zwangerschap en toch is een lagere dosis deze keer OK voor mij. Ik vind het ook vreemd dat je internist je dosis niet wil ophogen ondanks dat je tsh>2. Anderzijds gaat het wel de goede richting uit, dus mijn advies: vertrouw hem even en ga zeker naar die nieuwe controle over 2 weken, zeker niet later! Een te hoge dosis is namelijk ook niet goed. Veel succes nog.
Ja het is lastig.. Hij geeft aan dat het nu stabiel is en ze dat niet door de war willen schoppen. . Ik zou ook graag ophoog willen mja word me gewoon afgeraden.. vind het maar niks. Ben heel benieuwd hoe men waardes volgende week zijn.
Hoe kan je nu over stabiel spreken na 1 controle? Zeker bij een zwangerschap. Ik denk eerlijk gezegd dat je waarschijnlijk nog wat gaat moeten ophogen.
Goed in de gaten houden. Vind het wel wat voorbarig dan de arts al zegt stabiel. Bloedafname is immers een moment opnamen. Ik heb zelf ook hashimoto's ga vooral af op hoe jij je voelt. En trek aan de bel als het je niet lekker zit. Ik heb in mijn vorige zwangerschap en deze geleidelijk steeds meer Levothyroxine moeten gaan slikken. Ze zeggen dat je zodra je zwanger bent gelijk 25% op moet hogen. Ik zou persoonlijk als je over 2 weken een verhoging ziet in je waardes al is die heel minimaal je medicijnen ophogen.het is jou lijf en jou kind.dus als jij al het gevoel hebt dat je omhoog wilt met je medicijnen moet je dat ook doen. Hoe zijn je antistoffen?
Dit was niet mijn 1e controle. Loop al een tijdje bij hem, vanaf december..ik maak tpo antistoffen aan.. geen idee wat daar nu de waardes van zijn. Ik ga volgende week ook zeker ophogen als het weer verslechterd is. Wat zou het verder voor kwaad kunnen nu? Voor de kleine? Miskraam met deze waardes? Pff. . Vandaag gelukkig wel weer een echo dus ben benieuwd.
Ben trouwens toen ik wist dat ik zwanger was meteen opgehoogd met 25 mcg levo. . Zit nu nog steeds op 125