Schildklier problemen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jessica83, 21 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessica83

    Jessica83 Fanatiek lid

    6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    Wie onder de dames hebben nog meer last van problemen met hun schildklier? En proberen zwanger te worden?

    Ik maak teweinig schildklierhormonen aan en heb nu Thyrax gekregen. 1 maal daags 1 tablet van 25 mg.

    Mijn cyclussen werden erg onregelmatig en ovulleerde niet elke cyclus. Daarnaast heb ik nog meer klachten die kunnen leiden naar mijn schildklier.

    Wat is jullie verhaal?
     
  2. wolly

    wolly Niet meer actief

    Hoi hoi

    Hier 1tje die het ook heeft die van mij werkt ook te langzaam, slik nu euthyrox, gisteren weer op moeten hogen.
    Maar ben ook bezig om zwanger te worden heb ook geen normale cyclus.

    Liefs wolly
     
  3. Jessica83

    Jessica83 Fanatiek lid

    6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    Hoi wolly,

    Hoelang zijn jullie al bezig met zwanger worden?

    Ik ben nu bijna een jaar bezig.
     
  4. wolly

    wolly Niet meer actief

    Ik ben vorig jaar oktober gestopt met de pil maar sinds aug echt bezig om zwanger te worden.
    mijn vriend en ik zeiden wel van als het eerder zou gebeuren was het erg welkom maar ik wilde eerst mijn bloed uitslag afwachten in aug en die was goed maar van de week weer bloed geprikt en nu was die weer omhoog gegaan.
    Daarnaast heb ik ook nog andere klachten wat van de schildklier afkomt.

    Ben jij al doorgestuurd naar de gynaecoloog? zoja wat is jou behandeling?

    Liefs wolly
     
  5. Jessica83

    Jessica83 Fanatiek lid

    6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    In het begin was ik doorgestuurd door de ha naar een gynaecoloog. Die kon verder weinig doen aan die onregelmatige cyclussen dan me weer aan de pil te zetten. Hij heeft me toen doorgestuurd naar de fertilitie arts. Zij heeft me bloed laten prikken en ik had een TSH van 4,4. Ik ben nu iets meer dan 2 weken bezig met 25 mg Thyrax. Verder wil ze voorlopig nog niks doen. Ze wil de natuur verder zijn werk laten doen. Moet 5 december wel weer terug komen om te kijken hoe deze cyclus verlopen is. En waarschijnlijk ook weer bloed laten prikken.
     
  6. wolly

    wolly Niet meer actief

    Poehh wat een schildklier allemaal niet kan doen he.

    Maar je bent er sinds kort achter dat je het hebt?

    Ik weet het iets langer dan anderhalf jaar en ik heb nu weer een waarde van 5,1 maar het schommelt bij mij ook heel erg.

    De huiarts heeft me sinds dat we echt bezig zijn voor een kindje gelijk doorgestuurd naar de gyn voor onderzoeken omdat ik maar 2 keer echt ongesteld ben geweest en op die manier zwanger worden bij mij niet lukte zei die.

    Wel balen zeg dat je dan weer aan de pil moest.

    Heb jij nog bijwerkingen van de thyrax?
     
  7. Jessica83

    Jessica83 Fanatiek lid

    6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    Daarom heeft ie me doorgestuurd naar de fert. arts. Je lost het 1 op maar krijgt een ander probleem erbij, je wordt maar niet zwanger als je aan de pil bent. ;)

    Ik heb de 1e paar dagen heel erge hoofdpijn gehad. Nu ben ik de laatste tijd alleen maar moe. Maar dat kan ook aan het weer liggen.

    Heb jij bijwerkingen van de Euthyrox?
     
  8. wolly

    wolly Niet meer actief

    Nee eigenlijk heb ik geen bijwerkingen heel af en toe gaat me hartslag wat omhoog maar dat is alles.

    Die moeheid heb ik ook dat is een echt schildklier probleem ik kan slapen als een g*k :) :)
     
  9. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Haihai,

    Mijn bloed is kort geleden ook gecheckt en bij mij lijkt er ook sprake van een trage schildklier. Mijn TSH was 5,26. We zijn al 2,5 jr. bezig voor een kindje maar tot nu toe geen succes (wel 2 miskramen gehad).
    Die schildklier doet veel meer dan ik ooit had gedacht, maar goed 4 december hoop ik meer te horen/weten van de internist.

    Ik hoop dat hier meer reacties komen van dames die last hebben van schildklierproblemen want ik zou er graag veeeeel meer van lezen!

    Groetjes,
    Anouk
     
  10. Jessica83

    Jessica83 Fanatiek lid

    6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    Hoi Anouk,

    Heb je nu ook medicijnen gekregen? Mijn TSH zit op 4,4. Ik moet 5 december weer op controle.
     
  11. wolly

    wolly Niet meer actief

    Ik had voor een tijdje een tsh van 3,3 en was toen stabiel maar voor een paar weken geleden weer bloed geprikt en nu was mijn waarde 5,1. De medicijnen zijn nu wel weer op gehoogd.

    Mijn hoogste wat ik dan weet is 7,9.
    En weet het nu anderhalf jaar dat ik het heb.
     
  12. Niet meer actief

    Hoihoi,

    zal ik dan maar wat neerzetten! Ik heb al 5 jaar een vertraagde schildklier en slik 3 pilletjes thyrax per dag van 0,025. Ik ben in november 2006 gestopt met de pil maar ben pas na 9 maanden ongesteld geworden uit mezelf! Sinsdien nog 2 keer. Dus hij word al iets regelmatiger. Vanaf april t/m augustus hebben we geprobeerd zwanger te raken. en daarna zijn we ff gestopt ivm. verhuizen. Nu beginnen we weer met een veel regelmatigere cyclys dus ben benieuwd of het nu wel gaat lukken! Ik voel wel me eisprong dus dat scheeld al een hoop.

    Als jullie iets willen weten hoor ik het wel!

    Groetjes juuls
     
  13. sunnycloud

    sunnycloud Fanatiek lid

    28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Ook ik heb last van mijn schildklier, ik gebruik 0,2 mg thyrax dus twee witte tabletjes.
    Mijn schildklier waarden zijn eigenlijk al een jaar goed en nog steeds geen resultaat. Ik ben ook heel regelmatig ongesteld dit is vanaf de eerste maand al goed. Maar zoals je ziet zijn we al vele maanden verder. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat het aan mijn schildklier ligt.
    Regelmatig prik ik bloed zodat ik het allemaal goed in de gaten kan houden.
     
  14. Chantico

    Chantico Niet meer actief

    Hallo allemaal,

    ik hoop dat alle medicijnen goed aanslaan en jullie snel gezond & zwanger zijn.
    Waar merk je eigenlijk aan dat je iets aan je schildklier hebt, waar heb je dan last van?

    Groetjes, Chantico
     
  15. wolly

    wolly Niet meer actief

    Ik merkte het in mijn gewicht, werd steeds zwaarder en dat ik heeel moe ben kan de hele dag wel slapen en had vaak last van ontstoken ogen en pijn in het gewricht van me grote teen en dan nog meer klachten echt te veel om op te noemen ;)
     
  16. Chantico

    Chantico Niet meer actief

    Nou Wolly, dat klinkt niet lekker. Klinkt ook als een hele hoop 'kwaaltjes' die je niet meteen met elkaar in verband brengt en waar een diagnose misschien ook nog lang op zich kan laten wachten.
    Balen voor je, hoop dat het uiteindelijk een zwangerschap niet in de weg staat.
     
  17. wolly

    wolly Niet meer actief

    Ik kon de klachten eerst ook niet thuis brengen, was toen ook eens met de pil gestopt dacht dat het daar aan lag maar nee hoor en jaren erna toen ik ook aardig wat kilo's aan gekomen was toen kwam het bloed prikken pas en daar kwam dan uit dat ik een trage schildklier heb, en nu ga je dan ook denken van ow daar kwamen die kwalen vandaan.

    Ik hoop het ook niet dat het een zwangerschap in de weg staat, het is me wel verteld dat als je een trage schildklier hebt dat het langer kan duren voordat je zwanger bent maar het hoeft niet.

    Heb jij zelf ook klachten zodat je gaat denken dat het van de schildklier afkomt dan?

    Liefs wolly
     
  18. Jessica83

    Jessica83 Fanatiek lid

    6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    Het kan idd wat langer duren met het zwanger worden. Vooral het zwanger blijven. Als je waardes goed zijn word en blijf je zwanger.

    Ik kon mijn klachten niet echt plaatsen, totdat ze het vertelde over mijn schildklier toen ging er een lampje branden.
     
  19. Chantico

    Chantico Niet meer actief

    Ik heb soms last van een lage bloedsuikerspiegel en de huisarts opperde zijdelings dat dat misschien met een traagwerkende schildklier te maken kon hebben. Maar hoogstwaarschijnlijk eerder met mijn eetpatroon.
    Als ik goed let op mijn eetpatroon heb ik niet echt andere klachten waar ik me zorgen om maak, maar die opmerking van de huisarts is toch wel een beetje blijven hangen.
     
  20. wolly

    wolly Niet meer actief

    je kunt je altijd voor de zekerheid laten testen, het is alleen maar bloedprikken en daar kunnen ze de waardes in zien.
    Ik zou het eens voorleggen bij de huisarts, een controle daarvan is nooit verkeerd lijkt me ;)

    Liefs wolly :)
     

Deel Deze Pagina