Schildklier te traag en zwanger worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Marieken, 11 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. arielle

arielle Actief lid

27 jun 2006
    355
    0
    0
    ik voelde me echt een dweil. Al jaren maar mijn ths was altijd rond de 5,6,7,8 dus de ha zag niet zozeer het probleem.
    Mijn waarden nu weet ik niet, dinsdag geprikt, morgen uitslag maar ik voel met het beste bij een tsh waarde onder de 1. Dat is ook nog eens een beter begin voor een zwangerschap (zo laag mogelijk wat iedereen hier eigenlijk ook al zegt) dus dat komt mooi uit.
    Helaas hebben wij naast een gezonde zoon ook al drie keer een miskraam gehad dus een baby laat nog even op zich wachten.

2. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Ik voelde me ook verschrikkelijk, doodmoe, kon me niet concentreren, kon niet denken, had steeds het gevoel tegen de vlakte te gaan en wilde eigenlijk alleen maar slapen. Een dweil is inderdaad een goede uitdrukking :D .

Mijn huisarts heeft me heel lang laten lopen en deed de klachten eerst af als gevolgen van een zware bevalling met veel bloedverlies en daarna als overspannenheid. Op een gegeven moment heeft hij dan toch maar een keer bloed laten prikken en tja, 'de waardes van de schildklier weken iets af, dus als ik er op stond mocht ik wel naar de internist', ook al verwachte hij niet dat er veel uit zou komen.

Na 1 bezoekje aan de internist (hij had de uitslag van mijn bloed nog niet eens bekeken) zei deze overduidelijk traag werkende schildklier!
    Hij vertelde dat ik het waarschijnlijk aan mijn zwangerschap had over gehouden, mijn dochtertje was toen al bijna 1,5!

3. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Vandaag nieuwe waardes gekregen:

TSH 4,4.
    T4 18.9

Helemaal prima zei mn internist.
    Dus ik zeg dat hij vorige keer zei dat mn TSH tussen de 0,3 en 3 moest zitten.
    Zegtie, ja maar dat komt omdat je nu ergens anders bent geprikt, daar hanteren ze andere waardes.
    Nu mag je tot 5.
    Pardon :confused:
    Alsof je waardes daarvan veranderen :(

Iemand hier ervaring mee?
    En kan ik een volgende keer aangeven dat ik mn TSH omlaag wil als deze nog zo hoog is?

4. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Ik heb inderdaad wel eens gehoord dat de waardes kunnen verschillen per laboratorium, maar hoe dat precies zit, weet ik ook niet.

5. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    ja klopt, die zijn dan niet goed bijgeschoold ofzo, want het is nu bekend dat als je medicatie krijgt dat je dan echt beter onder de 2 kan zitten. (volgens mijn huisarts en internist)
    Mensen die geen medicatie krijgen hanteren ze nog wel onder de 4.
    5 vind ik trouwens helemaal vreemd!

Ik zou me niet laten afschepen als ik jou was, ik voel me stukken beter nu ik van 3,7 van 1,6 ben gegaan...

6. arielle

arielle Actief lid

27 jun 2006
    355
    0
    0
    aktie ondernemen hoo! niet met zo'n hoge tsh blijven rondlopen (zeker niet ivm je kinderwens!)
    Is toch zonde als je door tekorts aan skhormoon een mk krijgt.

zoek naar referentiewaardes voor en tijdens een zwangerschap, en zwaai m daarmee onder de neus. Evt terug naar je huisarts anders.

7. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Mijn huisarts kan niks met mij helaas, die heeft me juist doorgestuurd zodat iemand met verstand ervan me kon helpen.
    Maar ik heb niet echt vertrouwen in mn internist, juist omdat ie keer op keer tegenstrijdige dingen zegt.

Ik kan het komende half jaar niet zwanger worden, dus vandaar dat ik eerst mn waardes over 8 weken afwacht.
    (kijken of het stabiel blijft)
    Als die dan nog te hoog zijn ga ik idd meteen zeggen dat ik ze lager wil hebben.

8. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    dreamer, heb nog wel een tip voor je. Ik ben toen ik het net wist selenium/zink tabletten gaan slikken. Selenium is belangrijk voor de werking van de schildklier en nederlanders krijgen daar erg weinig van binnen dmv voeding.
    Bij mij werden de waardes toen wel beter zonder ophoging van medicijnen, nog niet genoeg maar het scheelt wel.

Deel Deze Pagina