Zwanger worden lukt niet van je vriendin, helaas...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door stitchie, 21 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stitchie

stitchie Actief lid

10 apr 2009
    171
    0
    0
    Nu, na lang nadenken hier dan toch maar een nieuw topic. Ik vraag me af of er meer meiden zijn die samen met hun vriendin proberen om zwanger te raken. In het IUI-topic en het KID-topic kan ik die specifieke informatie niet zo snel vinden (misscien te privé :oops: ?).

Ik merk echter dat ik me soms een beetje eenzaam voel met m'n verhaal, en op zoek ben naar herkenning. Volgens mij is er met mij niets medisch aan de hand, maar ja, ook al 'klussen' we iedere nacht, een kind zal er echt niet van komen :)

Nu hebben we al twee prachtige kids, maar ik zou graag ook een keer zelf zwanger willen worden en alles vanaf het eerste moment kunnen beleven.

Zijn er meiden die mijn verhaal herkennen? Kunnen we elkaar een beetje steunen? Heb ik i.i.g. soms echt effe behoefte aan.

2. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hey meis,

Zelf zit ik niet in die situatie, maar mijn collegaatje wel.
    Zij is ook een getrouwd met een hele lieve meid en deze maand gaan ze ook beginnen.
    Er is een donor gevonden en ze hebben besloten dat de vrouw van mijn collega eerst zwanger 'mag' worden! Ben benieuwd!
    Ik vind het super dat het tegenwoordig ook kan, want hoe stoer is het niet om 2 mama's te hebben! Dat heeft niet iedereen!

Ik kan me voorstellen dat jij ook graag een keer het gevoel van zwanger zijn, wilt hebben! Ik hoop dat het snel gaat lukken! Veel succes en ik hoop dat je snel wat lotgenootjes vindt!

Knuffel Loesie

3. stitchie

stitchie Actief lid

10 apr 2009
    171
    0
    0
    Dank je wel, Loesie, voor je lieve reactie.

Ik weet niet of onze kids twee mama's altijd stoer vinden, maar we hebben wel een fijn en warm thuis.

Eentje erbij is zóóó welkom, vinden we alle vier.

Wens je collegaatje veel succes van mij!

en jij natuurlijk ook in de MMM :D

4. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Hoi,

Ik ben niet wat je zoekt ;) heb een vriend en geen vriendin en ben 'gewoon' zwanger geraakt, wilde je wel even ........tsja, wat wil ik eigenlijk.....uhhh, mijn steun betuigen ofzo! ;)

Kan me voorstellen dat het lastig is, maar hoe hebben jullie die andere kids dan gekregen, en kun je via die weg geen mensen in dezelfde situatie leren kennen? (of stel ik nu een hele domme vraag *bloos*)

5. stitchie

stitchie Actief lid

10 apr 2009
    171
    0
    0
    Ha, Ha, is geen domme vraag hoor Majkuh.

Heb gewoon mijn huidige vriendin pas leren kennen toen zij al twee kids had, en die na een mislukte relatie alleen opvoedde. Inmiddels zijn we een heel 'saai' gezinnetje, met gezamelijk gezag.

En, met een gezinsleven begeef je je niet meer zo vaak in het uitgaanscircuit, en kom ik dus minder gelijkgezinden tegen ;)

Dank je wel voor je steunbetuiging!

6. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Maar als ik het goed begrijp wil jij nu graag zelf zwanger worden en dat lukt dus niet?
    Hmmm, kan me heel goed voorstellen dat je het zelf graag wilt, haar kindjes zijn natuurlijk superleuk en als zij zwanger zou zijn is dat ook mooi.......maar zelf zwanger zijn is natuurlijk nog weer wat anders.......

Frustrerend hoor :( en dan inderdaad ook nog de 'aparte' situatie, dus weinig gelijkgestemden, is er niet zoiets als een forum van een fertiliteitskliniek van het ziekenhuis zelf ofzo, dat je via die weg anderen tegen kan komen (ik noem maar wat hoor) Of via sites voor lesbiennes en homo's ofzo, misschien dat je op zo'n forum iets kan plaatsen (als je dat nog niet gedaan hebt ;))

7. stitchie

stitchie Actief lid

10 apr 2009
    171
    0
    0
    Ja, Majkuh, zelf zwanger zijn is/lijkt me inderdaad toch een ander verhaal, wat niet wil zeggen dat ik niet ook veel van m'n andere kids hou.

Beetje frustrerend is het allemaal wel, naja, je kunt niet alles hebben...

Ik ben niet zo bekend op sites voor holebi's (tja zo heet dan nu eenmaal :rolleyes: ), van wat ik heb gezien, is nieuws over zwanger willen worden nooit zo up-to-date, maar than again, ik ben er niet zo bekend mee.

Dit forum spreekt me aan, sowieso vanwege alle meiden die met IUI bezig zijn en waarin ik me grotendeels wel herken. Blijf dus liever bij jullie :)

Jij succes met de laatste loodjes van je zwangerschap, als ik je banner tenminste goed gelezen heb!

8. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Hoi,

Ik zat niet in de zelfde situatie omdat ik samen met een vriend ben maar bij mij ging het zwanger worden ook echt niet van zelf en eignelijk hadden we de hoop al opgegeven.

Het gevoel van dat je zelf de zwangerschap mee wil maken en voelen hoe het is om een nieuw leven in je buik te voelen.
    Ik voelde me zelfs steeds minder ........ ja vrouw of je niet af bent... :(

Wij zijn met de IVF als laatste stap en daarna zouden we ons erbij neerleggen. En zoals je kan zien is het raak!!
    Wel is het niet gemakkelijk raak geweest....dit konden de artsen ook niet voor spellen maar ik had wel een gemakkelijke bevruchting maar de innestelling was bijna niet goed gegaan. Ik had een week achterstand dus de innesteling is een week te laat goed gegaan! Ik heb dus echt een wondertje in mn buik zitten.

Dat wondertje is er voor jou vast ook wel! Ik hoop het heel erg, ik weet als geen ander hoe moeilijk het kan zijn als het niet wil lukken!

9. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    In het KID topic is nog iemand die samen met haar vriendin bezig is met IUI-D.
    Je kan je gewoon aansluiten daar hoor :D
    En ik weet dat er nog een heel aantal dames koppels zijn die bezig zijn ermee en sommige die al zwanger zijn.
    (zoek anders even met de zoekfunctie naar het oude KID topic, dat waren voornamelijk dames koppels)

Enne .. wat betreft het klussen en niet zwanger worden is voor iedereen in het KID topic hetzelfde ;)
    Ik zei laatst al, we hebben het fabeltje dat je van sex zwanger wordt wel de wereld uit geholpen :)

10. stitchie

stitchie Actief lid

10 apr 2009
    171
    0
    0
    @sloppyslayer: ja ik had je verhaal gelezen, echt te gek voor je! Zal de moed zelf niet laten zakken.

@dreamer: dank voor je tips, sluit me zeker ook bij andere topics aan hoor, misschien in eerste instantie een beetje bescheiden ;) . Jij zit toch trouwens ook bij het MCK?

11. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Eigenlijk verschilt je situatie niet of nauwelijks van die van de andere deelneemsters aan het KID-topic: Hoe veel jij ook van je partner houdt, je zult nooit zwanger van haar worden. Het enige verschil is misschien dat jij het al van tevoren kon vermoeden, terwijl de meeste vrouwen met een mannelijke partner er pas na verloop van tijd achter zijn gekomen.

Ik ben zelf in verwachting van een KID-kindje. Mijn man en ik zijn er zielsgelukkig mee, maar op sommige momenten blijft het pijnlijk dat we het niet samen hebben kunnen doen.

Je kunt een apart topic starten, maar ik weet zeker dat je ook in de reguliere KID-topics je ei wel kwijt kunt. Iedereen hier weet hoe het is als het niet vanzelf gaat, en wat de achtergrond bij dat verhaal is, is minder relevant. Wees welkom Stitchie, kom erbij. En vergeet vooral niet te genieten van de kinderen die je al wel hebt. :)

12. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Yups, ik zit ook bij het MCK :D
    Jullie ook dan?

Kom maar gewoon meekletsen hoor :D
    We moeten toch allemaal hetzelfde proces door.

13. stitchie

stitchie Actief lid

10 apr 2009
    171
    0
    0
    @ Belle: dank voor je warme welkom. Ik voel(de) me al welkom, maar was /ben daarnaast ook benieuwd of er ook anderen in dezelfde sitatie als ik zitten. Maar je hebt gelijk, het verschil is, in dit geval in ieder geval ;) , niet zo groot.

@Dreamer: ja, wij zijn ook bij 't MCK, in mei 5e poging IUI met hormonen.

14. Shyness

Shyness Bekend lid

17 aug 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Hey meiden,

Hier ook 2meiden die aan KID doen. Ik vind het wel heel leuk zo, een apart topic voor lesbi stelletjes :)

Wat is de MCK eigenlijk?

x

15. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    MCK is Medisch Centrum Kinderwens, de kliniek waar Stitchie en ik lopen.

Stitchie: ben jij meteen met hormonen begonnen of eerst in eigen cyclus?
    Heb je na 3 rondes de HSG gehad?
    Ik dacht dat je die pas na 6 rondes kreeg?
    Of was er aanleiding voor?

Hoelang zat er bij jullie tussen het intakegesprek en ronde 1?
    Hoe spoor je je ei op?
    Met ovu testen of via echo's of bloedprikken?

Doet je eigen arts de IUI?

Veel vraagjes he :oops:
    Maar tot nu toe ken ik alleen dames die nog moeten beginnen.
    Ik ken in het echt wel een dameskoppel die dit jaar bevallen zijn die bij het MCK liepen, maar daar kan ik niks aan vragen (wij houden onze kinderwens tot nu toe geheim namelijk)

WIj moeten 15 mei er weer heen voor het psychologisch gesprek.
    Ben benieuwd, geen idee wat ik ervan moet verwachten!

16. stitchie

stitchie Actief lid

10 apr 2009
    171
    0
    0
    @shyness: welkom meid, leuk om je ook in dit topic tegen te komen en succes!

@dreamer: jaa, veel vragen ;) , 'k ga ze proberen allemaal te beantwoorden.

We zijn in aug. 2007 op intake geweest, aug 2008 was er een donor beschikbaar. De eerste drie keer zonder hormonen, IUI in de kliniek, ei via ovu-testen opsporen. Daarna evaluatiegesprek gehad, toch maar voor de zekerheid HSG, was geen directe aanleiding voor. Vond ik trouwens echt heel naar, dat onderzoek, voelde me superklein daarna, ben echt twee weken lichamelijk van slag geweest (waarschijnlijk een hoofdzenuw geraakt).

Ook is toen besloten onze kansen te vergroten door gebruik van Puyregon (50 E) vanaf dag 3 van de cyclus, echo op dag 10, ovu-testen en Pregnyll, dit heeft de 4e keer helaas niets opgeleverd. Heb wel met verschillende verpleegkundigen en artsen te maken bij MCK, maar de sfeer is warm en prettig, dus dat is niet vervelend vind ik.

Overigens hebben wij nooit een echt psychologisch gesprek gehad, ben benieuwd wat ze dan gaan vragen :( Hou me op de hoogte.

Hoe vind je/vinden jullie het tot nu toe bij het MCK?

17. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik hoop echt dat ik geen HSG hoef, want al die verhalen, brr .. zie er nu al tegenop mocht het nodig zijn!

Voor hetero's is het protocol dat je een gesprek met de psyg krijgt.
    Tot nu toe ken ik maar 1 dameskoppel die er ook heen moet, maar dat is ivm geslachtsverandering van 1 van hen.
    Het moet omdat je dan gaat praten over geheimhouding of niet.
    Voor dameskoppels is het duidelijk dat het kind verwekt is dmv een donor.
    Bij hetero's is dat niet het geval natuurlijk, dus vandaar dat verplichte gesprek.

WIj hebben tot nu toe alleen met onze arts en 1 verpleegkundige te maken gehad.
    De arts voor de gesprekken en de echo en de verpleegkundige voor het bloedprikken (2x en 2x een trauma!)

Ik vind het wat rommelig daar, maar ze zijn wel heel duidelijk.
    Het is veel prettiger dan in het ziekenhuis, de gyns daar waren zo gemeen.
    En bloedprikken kunnen ze absoluut niet terwijl ik zo makkelijk te prikken ben.
    Dus beetje dubbel gevoel.
    Wel prettiger dan in het ziekenhuis, maar wel wat rommeliger geregeld allemaal.

Zou je overgaan op IVF mocht het met 6x IUI niet lukken?
    Heb je veel last van de hormonen?
    Is puregon spuiten of slikken?

Heb je zelf het idee dat ze wel op tijd insemineren?
    Hou je zelf je temp nog bij?

Ik hoop echt dat het deze ronde raak gaat zijn meis :D

18. stitchie

stitchie Actief lid

10 apr 2009
    171
    0
    0
    Ha Dreamer,

Ja, dat bloedprikken is niet hun sterke kant, :( . En die HSG gaat trouwens ook heel vaak wel zonder problemen hoor, ik was vooral teleurgesteld in mijn eigen lijf..

Spannend, zo'n psychologisch gesprek, wil graag weten wat ze dan melden als je het hebt gehad! Als je dat tenminste wilt vertellen natuurlijk :oops:

Ben één keer bij een 'normaal' ziekenhuis/gyn geweest, en ik vond het echt onpersoonlijke en deze man was ook behoorlijk lomp, dus dan maar liever rommelig ;)

Last van de hormonen? Ik niet, maar m'n omgeving daarentegen... Nou ja, soms een wat korter lontje. IVF weet ik nog niet, denken we nog maar even niet aan. De Puregon spuit ik, was eerst wel spannend, maar is goed te doen. De Pregnyl ook trouwens, vind ik.

Ik temp. niet, en heb wel het idee dat het insemineren klopt, maar ja, ben natuurlijk geen deskundige.

Nou, dat waren weer veel antwoorden :D . Wel gezellig zo!

19. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Als ik teveel vragen stel moet je het zeggen hoor!
    Ben nogal nieuwsgierig altijd :)
    En het is zo'n onzeker proces allemaal he en je hoort er maar zo weinig over.

Ik zal zeker vertellen hoe het gegaan is bij de psyg.
    Heb een eigen topic lopen hier ergens, die ga ik dan weer omhoog halen en updaten.
    Ben zelf ook wel benieuwd wat ze allemaal gaan vragen en zeggen enzo.
    Het is iig geen beoordelend gesprek zeg maar, ze gaan ons niet afwijzen op de antwoorden of wat dan ook.

Wij zijn een aantal keer bij de gewone gyns geweest, maar dat is ons echt niet bevallen.
    De 1e was een vrouw, maar die zei gewoon letterlijk: ja het is GOED dat jullie nu niet zwanger kunnen worden :confused:
    Omdat ik een schildklierprobleem heb.
    Ze wilde ook eigenlijk geen zaadtest bij mn man doen, want het lag toch wel aan mij.
    Uhuh, niet dus!

De 2e was een lief meisje, maar werkelijk alles wat ze heeft gezegd klopte niet.
    De 3e was een botte ouwe boer.
    En de 4e een onzeker mannetje die van het woordje sex nog ging blozen :rolleyes:

Een echt succesverhaal dus :)

Hahaha, geweldig!
    Wel fijn dat je er weinig last van hebt zeg.
    Ik hoor wel eens van die horrorverhalen...

Kan me voorstellen dat je nog niet aan IVF wilt denken hoor!
    Ik op dit moment ook niet.
    Hoop al keihard dat ik in eigen cyclus mag starten.

Nog maar even en dan gaan de spannendste 2 weken van de maand weer beginnen!
    Ik ben alvast voor je aan het duimen :D

20. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Ja!! Hier nog eentje die van haar vriendin niet zwanger kan worden... ;)
    Wij, mijn vriendin en ik, doen samen met een bekende donor ontzettend ons best om een kindje te 'maken'. We hebben het eerst zelf thuis geprobeerd (zelfinseminatie) en bij de 4de poging zwanger geraakt...helaas is dat een miskraam geworden. (was in juli vorig jaar).
    Nu zitten we inmiddels in de MMM en ben ik in afwachting van de 2de IUI. Dit weekend zal blijken of die poging een succesvolle was. (ik denk van niet trouwens).

O ja, we hebben dus geen kinderen (wel 1 hond en 2 katten ;) ) en zijn ook wat ouder dan de gemiddelde leeftijd (lees: dus ook minder kans :( :( )

Liefs Lola2

Deel Deze Pagina